Kawasaki Z750/Z1000-tråden

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM 990 smt 2011
Hej alla glada!

Sitter och letar efter drev till min Z1000-08:a! Tänkte gå ner 1 kugg i fram och upp 2 i bak. Orginal sitter det 15/40 på om jag inte har fel, så jag är med andra ord ute efter 14/42.

Problemet är att jag inte har hittat någon som säljer 14-kuggars i fram, trots kontakt med mc-firmor?? Är det nån här som har koll på var jag beställa drev så är jag mycket tacksam!!

PS. Den där Z1000 på bilderna ovan är ju snuskigt läcker!!! DS

Mvh Micke

Jag köpte mitt 14kuggade framdrev av bröderna hörberg i löddeköpinge skåne.

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Hej alla

Var och tittade på en Kawa Z750 -11 igår och gud vilken fin hoj.
Vad säger ni andra om den modellen? Är det en bra maskin att äga, många problem med dem? Dyra att serva? Vanliga fel?

buffish

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC -14
Har fått problem med mitt bromsljus på min z750 -08, det lyser vanligt när tändningen är på/när hojen är igång, men händer inte ett skit när man bromsar, lyser inte ett dugg mer.
Vi trodde det var något glapp någonstans så medans det fungera så ruckade vi lite i kabeln till bakljuset där bak (medans vi höll på bromsen) under passagerarsätet och då försvann bromsljuset direkt...Har även mätt att det kommer fram ström enda fram till kopplingen som går in i bakljuset där det går in i kretskortet... får 12v när det bromsas.

Har kretskortet eller något gått isönder i bakljuset? Något som varit med om något liknande? Var hittar man i så fall reservdelar? :S Tacksam för hjälp!

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Hej alla

Vad säger ni andra om den modellen? Är det en bra maskin att äga, många problem med dem? Dyra att serva? Vanliga fel?

jag tror att om du köper en kommer du bara vara nöjd:) (och lite till)

det är väl endast de stora servicarna som kostar, typ som 100mil, upp till 1800:-

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Hej alla

köpte mig oxå en z750 som första hoj och var väldigt nöjd med den, fick ett fel på hojen, den smällde säkringar, började göra de typ vid 300 mil, sökte lite här och på övriga nätet och kom fram till att det var en å annan som fått liknande fel på 07-08 årsmodeller så ringde kawa, sa som det var att det small säkringar hela tiden och att jag förstått att det visst var ganska vanligt fel, han ba inga problem, vi snackar med din lokala handlare och skickar dem en ny kabelstam, fick vara utan hojen 1 dag sen var det bara till å åka, hade aldrig problem igen, annars har jag inte hört lr läst nått om att det finns några sjukdomar på kawan, servicen kostar nog som dom flesta andra hojar, för det mesta är det ju inte delarna som kostar utan de är arbetskostnaden som drar iväg=/ försäkringen är billig, hade bilsport & mc, betala ca 5500 hel/hel, men nu är ju svedea märkesförsäkring för kawa och tror dom ligger runt 4-4,5k hel/hel lycka till med sökandet, kan som sagt inget annat än rekommendera z:an, tyckte det var en perfekt förstahoj
Mvh

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Japp, 4st hål, det följer med en mall (iaf till kawas orginalruta) som man klistrar på lamphuset/mätarhuset.

Sedan skruvar man fast rutan genom att trycka i gummiexpanderskruvar i de hålen och dra åt. Rutan sitter sedan fast i maxhastighet!

Fasen! Jag kan tycka att en ruta är riktigt snygg på Z750, men jag kan tyvärr inte tycka att det är värt fyra hål i orginalplasten..

ScaniaR580

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2010
Hoj
Kawasaki Z750 09
Tjena ! Någon som varit med om att det Gnisslar ifrån motorn ? på Z750.

Är ett Störande gnissel när motorn blir varm :S

Verkar dock försvinna nästan helt när jag frikopplar.

Någon som läst , hört eller varit med om liknande ?

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Tjena ! Någon som varit med om att det Gnisslar ifrån motorn ? på Z750.

Är ett Störande gnissel när motorn blir varm :S

Verkar dock försvinna nästan helt när jag frikopplar.

Någon som läst , hört eller varit med om liknande ?

börjar det typ pipa:D:D??

min gjorde de när de blev varmt, märkte att det kom från bensintanken:p antingen bara peta på den eller öppna och stänga

ScaniaR580

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2010
Hoj
Kawasaki Z750 09
Haha nä de e inte bensin ångorna ;) Har märkt de med :)
hehe

De e typ Gnissel som när ett hjullager håller på o säga upp sej , Men de e ju inte de för då hade de ju inte slutat när man Kopplar,

Funderar på om de kan typ va kamkedje sträckaren eller Om det är något i kopplingen ? :S

Hojen har ju bara rullat 700 mil , men jag vet inte hur den tidigare ägaren plågade hojen dom första 400 milen :S

omas

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
z 1000 07
hehe

De e typ Gnissel som när ett hjullager håller på o säga upp sej , Men de e ju inte de för då hade de ju inte slutat när man Kopplar,

Funderar på om de kan typ va kamkedje sträckaren eller Om det är något i kopplingen ? :S

Hojen har ju bara rullat 700 mil , men jag vet inte hur den tidigare ägaren plågade hojen dom första 400 milen :S

oljud kan även komma från en osmord kedja

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
hehe

ah btw, tror jag sett din hoj i Kungsbacka;D bor där med nämnligen!

ScaniaR580

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2010
Hoj
Kawasaki Z750 09
Har du med stor säkerhet gjort :) En polare bor på lunna vägen så kör dit rätt ofta , Bor söder om kungsbacka så håller mej mest på Lygnern runt och nere i varberg :)

vv08ha0

Jägaren
Gick med
26 Jan 2011
Hoj
Z1000 -10
skulle inte tro att det finns en som är gjord just för det syftet, men biltema, mekonomen?, andra butiker med sånt roligt ska ha något som passar att trycka in ändå, jag hade redan det hemma i garaget, kommer dock inte ihåg var det kommer ifrån..

Hej!
Jag ar gjort exakt så som ni skriver här! jag lägger upp bild ikväll efter jobb!
Jag köpte skarvkabel som passar i orginal kontakterna (detta gller z1000 -10) antar att kawa kör samma kontakter på alla sina modeller?!
Jag fick för mig att suzuki kör samma men det är jag inte säker på!

Det var bara att trycka in i original kontakten, andra änden av skarvkabeln var en hon-kontakt med silikonöverdrag där jag koppla på resistorerna och sen blinkerskontakterna in i resistorena inget klipp i original kabel! bara att trycka ihop!

Jag vet att MC-huset i Malmö har dessa kontakter till Kawa z 1000 -10 för 119:-/ par.

omas

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
z 1000 07
Hej!
Jag ar gjort exakt så som ni skriver här! jag lägger upp bild ikväll efter jobb!
Jag köpte skarvkabel som passar i orginal kontakterna (detta gller z1000 -10) antar att kawa kör samma kontakter på alla sina modeller?!
Jag fick för mig att suzuki kör samma men det är jag inte säker på!

Det var bara att trycka in i original kontakten, andra änden av skarvkabeln var en hon-kontakt med silikonöverdrag där jag koppla på resistorerna och sen blinkerskontakterna in i resistorena inget klipp i original kabel! bara att trycka ihop!

Jag vet att MC-huset i Malmö har dessa kontakter till Kawa z 1000 -10 för 119:-/ par.

nu gällde detta blinkrelät,jag köpte ett lastoberoende blinkrelä på mx 24 ,rk 1,5 röda flatstift 6,3mm,en ringkabelsko M5 (clas ohlsson) på sockelnstrådar (nya sockeln) pressade jag på flatstift på B+12v och L från blinkersomkopplaren(samma märkning som orginalsockeln) den gröna tampen en ringkabelso och jordade under sadeln i metallplattan som hjälmvajrarna är fästa i flatstiften tryckte jag i orginalsockeln och lade den till sidan det nya lastoberoende relät hängde jag i sin gummitut på orginalplatsen funkar klockrent 2x21W bak och 2X1W bak

nu gällde detta blinkrelät,jag köpte ett lastoberoende blinkrelä på mx 24 ,rk 1,5 röda flatstift 6,3mm,en ringkabelsko M5 (clas ohlsson) på sockelnstrådar (nya sockeln) pressade jag på flatstift på B+12v och L från blinkersomkopplaren(samma märkning som orginalsockeln) den gröna tampen en ringkabelso och jordade under sadeln i metallplattan som hjälmvajrarna är fästa i flatstiften tryckte jag i orginalsockeln och lade den till sidan det nya lastoberoende relät hängde jag i sin gummitut på orginalplatsen funkar klockrent 2x21W bak och 2X1W bak

2x21Wfram och2X1W bak

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln