Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Jag gjorde min 1200-mila på 750:n på Örby Mc. Kommer inte ihåg nu vad jag betalade men kan kolla upp det om du vill?

priset är väl inte fel om det är lägre än avamc tex. tänkte mer på hur de är som serviceställe... duktiga? dåliga?
 

prowler

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Globen
Hoj
2002 Honda CBR 954rr
priset är väl inte fel om det är lägre än avamc tex. tänkte mer på hur de är som serviceställe... duktiga? dåliga?

Jag har inget negativt att skriva utan dom gjorde det dom skulle och dom verkade veta vad dom höll på med. Och dom var hur trevliga som helst.
Kommer iallafall lämna in den där nästa gång oxå =)
Men jag har inget att jämföra med direkt eftersom dom var dom första jag lämnat in till.
 

The Jocke

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2011
Ort
Linköping
Hoj
2006 Kawasaki z750
Tjena. Är det nån som monterat en Power commander på sin z750 -06? Har skaffat en men när jag lyfter tanken passar inte kablarna. Är det olika på 04-05 och -06?
Mvh Jocke
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
priset är väl inte fel om det är lägre än avamc tex. tänkte mer på hur de är som serviceställe... duktiga? dåliga?

hur ska man egentligen veta om dom är duktiga eller dåliga? man får ju tillbaka cykeln som den såg ut när man lämnade in den,jag går efter priset och hur man blir bemött,därför väljer jag örby mc...
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
priset är väl inte fel om det är lägre än avamc tex. tänkte mer på hur de är som serviceställe... duktiga? dåliga?

Örby är supertrevliga och vet vad kundservice är! Ava däremot lämnar däremot tom ut en sprillans ny hoj med FI-lampan blinkande.

Kör på Örby! :tummenupp

Trots att det blev både garantiärende och en simpel 100-milaservice så fick jag komma in samma vecka som jag ringde om en tid (juni). Jag kände mig både välkommen och uppskattad som kund (Daniel hjälpte mig). Örbys goda rykte stämde minst sagt! :) Garantiärende blev det pga att Ava hade slarvat när de satte på slipon:et och pajjat den lilla servomotorn till avgassystemet.

Örby pratade med Kawasaki Sverige medans jag stod där och Kawa tog det på goodwill och jag slapp gå till Ava. Ny liten motor beställdes direkt och under min lilla väntetid så fick jag en uppmaning om att genast komma in om något kändes konstigt med hojjen. Ava hade sagt när jag ringde till dem efter att jag hämtat min nya hoj att det är lugnt, vi tar det på servicen (en månad senare). En vecka senare kom lilla motorn och det var klart och bytt samma dag.
(Ava hade även missat att ge mig garantiklistermärket till serviceboken)...

Hejja Örby! :tummenupp
 
Last edited:

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Garantiklistermärket skickas hem med post direkt från kawasaki. Det gjordes till mig iallafall.
Men då bör väl någon informerat dem om att göra det? Eller ska jag som kund behöva veta att jag ska kontakta Kawasaki direkt för att få ut detta? :)
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
nån som vet om det kan bli trassel med försäkringsbolaget om man bara har en original nyckel till skivbroms låset vid stöd?
 
Last edited:

Pilten

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Kiruna
Hoj
2011 Kawasaki z750R
Men då bör väl någon informerat dem om att göra det? Eller ska jag som kund behöva veta att jag ska kontakta Kawasaki direkt för att få ut detta? :)

Ne det ska ju inte behövas göras som kund. Vet inte hur det går till sånt där, jag köpte min cykel från northbike å efter 2 Veckor fick jag ett brev från Kawasaki där de gratulerade mig för jag köpt en ny motorcykel å med där var klistermärket. Sen skulle det skickas ut ett nytt märke inom en månad om extragarantin var köpt till, har inte fått den ännu men den dimper troligtvis ner när som helst i brevlådan.
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Är det någon som vet om det är H4 sockel i lamporna i fram? Satte ihop fronten inatt efter att ha plockat isär och kikat/måttat tillfälligt men missade att kolla vad för lampa det är. Orkar inte ta isär igen bara för att beställa nytt. För vad kan det annars vara? Dax för kritvitt xenon + angel/devil eyes :)

Står inte i instruktionsmanualen iaf och inte hittat på google ännu.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Är det någon som vet om det är H4 sockel i lamporna i fram? Satte ihop fronten inatt efter att ha plockat isär och kikat/måttat tillfälligt men missade att kolla vad för lampa det är. Orkar inte ta isär igen bara för att beställa nytt. För vad kan det annars vara? Dax för kritvitt xenon + angel/devil eyes :)

Står inte i instruktionsmanualen iaf och inte hittat på google ännu.

angel-eyes? berätta mer :D
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
angel-eyes? berätta mer :D

Det kommer att bli en kombination av 4 nya "lysen". Xenon på 4300k, parkeringsljusen byts till 6000k, vita ringar på ca 100mm diameter runt xenonlamporna och sista blir en röd outline av hela framlyset. Allt självklart innuti lyktkåpan.

Blir inspiration från dessa 2 videos.

http://www.youtube.com/watch?v=8kNrpuVD5m0&feature=feedlik

http://www.youtube.com/watch?v=xKE3aqlwOvY

Måste dock bli 4 brytare, 2 för angel /devil och 2 för att stänga av parkeringsljuset/halvljuset för att få större effekt. Återkommer med bild när det börjar dra ihop sig. Väntar på delar från lite överallt nu, mycket att koppla in..
 
Last edited:

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Är det någon som vet om det är H4 sockel i lamporna i fram?...

Nu kan jag rätta mig själv iaf, det är h7 sockel i båda samt 2-stifts kontakter i båda. Lutar mot plåtsaxen imorn för att få in H4 lampan i h7 sockeln och en 3-stiftskontakt ala biltema för att det ska passa med xenon kablaget. Får väl se sen om det lyser upp... 2 ballaster rymdes lätt under sadeln iaf.
 

Bifogat

  • IMAG0639.jpg
    IMAG0639.jpg
    234.7 KB · Visningar: 79
  • IMAG0641.jpg
    IMAG0641.jpg
    233.2 KB · Visningar: 79

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Ne det ska ju inte behövas göras som kund. Vet inte hur det går till sånt där, jag köpte min cykel från northbike å efter 2 Veckor fick jag ett brev från Kawasaki där de gratulerade mig för jag köpt en ny motorcykel å med där var klistermärket. Sen skulle det skickas ut ett nytt märke inom en månad om extragarantin var köpt till, har inte fått den ännu men den dimper troligtvis ner när som helst i brevlådan.

Din kawasakiåterförsäljare Registrerar dig/din hoj på kawasaki sen skickar dom ut klistermärket till dig...
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Nu är det klart! Vita Angel eyes, röda Devil eyes, 6000k i parkeringsljusen fram och 4300k bi xenon h4. Eller nästan klart, återstår div strömbrytare och kontakter. Tog 12h än sålänge.
 

Bifogat

  • IMAG0664.jpg
    IMAG0664.jpg
    227.3 KB · Visningar: 94
  • IMAG0667.jpg
    IMAG0667.jpg
    201.5 KB · Visningar: 69
  • IMAG0663.jpg
    IMAG0663.jpg
    199 KB · Visningar: 89
  • IMAG0661.jpg
    IMAG0661.jpg
    185.4 KB · Visningar: 73
  • IMAG0658.jpg
    IMAG0658.jpg
    245.1 KB · Visningar: 66
  • IMAG0647.jpg
    IMAG0647.jpg
    230.9 KB · Visningar: 72
  • IMAG0643.jpg
    IMAG0643.jpg
    233.4 KB · Visningar: 77
  • IMAG0669.jpg
    IMAG0669.jpg
    231.5 KB · Visningar: 61

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Nu blir jag tokig snart...
Hur svårt ska det egentligen vara att koppla in LED blinkers runt om och få alla all blinka i den takt som det är tänkt?

Jag har köpt följande motstånd: http://www.kawasaki.se/accessory.asp?Id=34048C5EEE0&MId=Z750

Dessa motstånd ska vara till för att både fram och bakblinkers ska fungera tillsammans.

På mina LED blinkers så är det en röd och en svart sladd, röd borde ju då vara + och svart -

På hojen sitter det en grön sladd och en grön/svart sladd (eller om den var gul/svart), och här borde ju den gröna vara +

Det jag gjorde var att koppla den röda sladden från blinkers till motståndet och sedan från motståndet in i den gröna sladden, alltså röd - motstånd - grön. Alla blinkar, men för snabbt. Testade att skifta sladdarna, men då var det helt dött...

Hur gör man?

Det är ju 2 motstånd med i denna sats så jag antar att det ska vara ett motstånd inkopplat till vänster sida och ett för höger sida, och fram ska jag enligt AVAMC inte behöva ha några motstånd då jag använder dessa, som ska klara av 4st led blinkers.

Blir inte klok på detta... Hjälp :)
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Det jag gjorde var att koppla den röda sladden från blinkers till motståndet och sedan från motståndet in i den gröna sladden, alltså röd - motstånd - grön. Alla blinkar, men för snabbt. Testade att skifta sladdarna, men då var det helt dött...

Hur gör man?


Om jag inte minns helt fel har du kopplat fel. Du ska koppla in motståndet som en brygga från + till - på hojen. Blinkers kopplar du i + och minus, gör samma med motståndet. Pm:a om du inte förstår :)
 

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Är det så här man ska koppla?

unledylm.png
[/URL][/IMG]
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Är det så här man ska koppla?

unledylm.png
[/URL][/IMG]

nu ligger motståndet parallellt över kretsen och då tar strömen den vägen som ger minst resistans (motstånd) vilken den är avgör resistansen i blinkersen,vad relät vill ha för resistans bör stå på relät,och motståndet ska sitta i serie i kretsen,varför det inte funkar för dig (vilket det borde göra efter din koppling) vet jag inte,kolla denna länk så förstår du nog mer hur det funkar med motstånd.....

http://faktabanken.nu/motkopp.htm
 
Last edited:

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
nu ligger motståndet parallellt över kretsen och då tar strömen den vägen som ger minst resistans (motstånd) vilken den är avgör resistansen i blinkersen,vad relät vill ha för resistans bör stå på relät,och motståndet ska sitta i serie i kretsen,varför det inte funkar för dig (vilket det borde göra efter din koppling) vet jag inte,kolla denna länk så förstår du nog mer hur det funkar med motstånd.....

http://faktabanken.nu/motkopp.htm

Jag är 99% säker på att jag kopplat likt bilden och som jag beskrev, kan dubbelkolla imorgon. Prova det sättet och återkom därefter.

Men sockerbitar använder du när du kopplar el i HUS... kabelskor och krympslang bör användas för att det inte ska se helt B ut. Det är dessutom lättare att få det vattentätt med kabelskor och en värd investering på en hoj för nära 90 papp ;)

Här visar "Hasse" att det inte ska seriekopplas och att paralellt fungerar:

http://www.youtube.com/watch?v=CrusZYbwtEo
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top