Kawasaki z800/z800e

Lunaticz800

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Davao
Hoj
Kawasaki z800 2015
Så nu är har hojen varit på dyno det som är gort kn filter bazzaz i stället för power commander avgas servon eliminerad egr ventilerna plugade akrapovic grenrör hp corse evo extrem ljudämpare på bak hjulet då 111.27 hk 87.28 nm


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Last edited:

Lunaticz800

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Davao
Hoj
Kawasaki z800 2015
a09eb6139259625e9376e72ddc5394ff.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Hediz

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2016
Ort
Falun
Hoj
Kawasaki z800 2016
Hej alla glad här:) var idag å kollade på en ny Kawasaki z800 (svart å grön), har blivit mer å mer såld på den efter att ha åkt gsxr750 tidigare!
Tröttnade på att åka räser å vill nu ha nått som man även kan åka med i stan!

Tror ni denna cykel skulle passa in då?
Kan någon även förklara för mig vad det är för skillnad på dom tre olika utföranden som finns ?
Z800
Z800 performance
Z800 Sugomi edition

Tack på förhand:)
 

timthorn

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2016
Ort
Linköping
Hoj
Kawa Z800 -14
Hej.

Är ny på forumet och en nybörjare när det kommer till mc.

Har en Z800 som jag införskaffade förra året.

Har ett litet problem som ni säkert kan hjälpa mig med.
Det är så att den tidigare ägaren rensat bakdelen på mc och satt på småblinkers, LED. Detta har medfört att det blir någon form av störning och att blinkersfrekvensen är alldeles för hög.

Går detta att åtgärda på något smidigt sätt? Måste jag byta tillbaka till original, eller funkar det med någon form av relä/motstånd. Är helt borta när det kommer till sådant, men om det skulle funka är det svårt att montera?

Sen har den tidigare ägaren även glömt att sätta på belysning till regskylt. Finns det något smidigt sätt att fixa det? Även reflex saknas, vart får/ska den sitta? Kan man trycka dit en på reg,plåten?

Många frågor, hoppas på svar!

Mvh Tim
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Hej alla glad här:) var idag å kollade på en ny Kawasaki z800 (svart å grön), har blivit mer å mer såld på den efter att ha åkt gsxr750 tidigare!
Tröttnade på att åka räser å vill nu ha nått som man även kan åka med i stan!

Tror ni denna cykel skulle passa in då?
Kan någon även förklara för mig vad det är för skillnad på dom tre olika utföranden som finns ?
Z800
Z800 performance
Z800 Sugomi edition

Tack på förhand:)

Det du skall tänka på är att fjädrings komponenterna inte går att ljustera som en racer. Men grund utförandet räcker gott till hårdkörning på gatan.

Z800 e-edition. Nertrimmad 70kw istället för 83 kw. Fulast färgval.

Grundmodellen z800. Snygg grön. Utan extra tillbehör.

Performance har en färgkodad kuts, tankpads, vindruta och val av kolfiber eller titan samt Akrapovic ljuddämpare

Sugomi editionmatchande framgaffel, grafik på tank och highlights på passargerarsätet och Akrapovič ljuddämpare som standard

Själv köpte jag till akropovic titan system, lite mulligare ljud än kolfiber.
Kolfiber låter mer snärtigt. Smaksak men viktigt.

Ett måste är ju orginal krashpuckar som monterades direkt på kopplingskorgen, snygga och diskreta.

Tror det blir billigare att köpa sugomi eller performance om man är nöjd med färgerna. Då slipper man monteringskostnad för tillbehören.
 
Last edited:

Pontus!

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Sverige
Hoj
2005 - Yamaha XT660X
Hej.

Är ny på forumet och en nybörjare när det kommer till mc.

Har en Z800 som jag införskaffade förra året.

Har ett litet problem som ni säkert kan hjälpa mig med.
Det är så att den tidigare ägaren rensat bakdelen på mc och satt på småblinkers, LED. Detta har medfört att det blir någon form av störning och att blinkersfrekvensen är alldeles för hög.

Går detta att åtgärda på något smidigt sätt? Måste jag byta tillbaka till original, eller funkar det med någon form av relä/motstånd. Är helt borta när det kommer till sådant, men om det skulle funka är det svårt att montera?


Mvh Tim

Hej!

Du kan sätta dit motstånd mellan blinkers och mcns egna kablar. Skulle tro att http://www.off-the-road.de/en/Other...tem-Lighting/LED-Indicator-load-resitors.html 6.8 Ohm / 25 Watt passar även på din hoj! (Länken är mest för att visa hur produkten ser ut, finns nog på andra ställen så som biltema, ebay(garanterat)..
 

micke_011

Återfallsåkare
Gick med
28 May 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 1200
Någon som har en Leovince Evo-slipon och har lust att berätta hur i hela friden ni fått bort db-killern? Har skruvat bort skruven och försökt med allt utom TNT men det går f- inte att få bort eländet :huvet
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Någon som har en Leovince Evo-slipon och har lust att berätta hur i hela friden ni fått bort db-killern? Har skruvat bort skruven och försökt med allt utom TNT men det går f- inte att få bort eländet :huvet

Haha hade samma problem med Yoshimura Tri-Oval. Jag lyckades tillslut med att knacka ut den med hammare och tänger. Tog en hel helg att brottas med den.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?265675-F%E5r-inte-loss-DB-killern-Yoshimura-Tri-Oval
 

grusomkis

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2016
Ort
Norge
Hoj
Z800
Hej.

Är ny på forumet och en nybörjare när det kommer till mc.

Har en Z800 som jag införskaffade förra året.

Har ett litet problem som ni säkert kan hjälpa mig med.
Det är så att den tidigare ägaren rensat bakdelen på mc och satt på småblinkers, LED. Detta har medfört att det blir någon form av störning och att blinkersfrekvensen är alldeles för hög.

Går detta att åtgärda på något smidigt sätt? Måste jag byta tillbaka till original, eller funkar det med någon form av relä/motstånd. Är helt borta när det kommer till sådant, men om det skulle funka är det svårt att montera?

Sen har den tidigare ägaren även glömt att sätta på belysning till regskylt. Finns det något smidigt sätt att fixa det? Även reflex saknas, vart får/ska den sitta? Kan man trycka dit en på reg,plåten?

Många frågor, hoppas på svar!

Mvh Tim

Hei.
Det beste er å bytte blink releet med et som er tilpasset LED.
F.eks dette http://m.ebay.com/itm/Motorbike-LED...saki-Yamaha-WRELED03-/291597045957?nav=SEARCH
Veldig enkelt. Releet sitter under plastdekselet fremme på venstre side ( ved ekspansjontanken)
Det finnes massevis av små LED skiltlys på eBay
Selv har jeg baklykt med integrert blnklys bak
 

micke_011

Återfallsåkare
Gick med
28 May 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 1200
Ett par bilder från första turen efter vintern, inte varmt men ljudet värmer gott :rock DB-killer eller inte :D
hojen_1.jpg
hojen_2.jpg
 

A7meD

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2016
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z800
Hej

Jag har en z800e (svartvit) och undrar om fler upplevt samma sak på era z800 som jag,

Har Ixil pipor på, så det mullrar oavsett hastighet och växel men när jag körde igår så märkte jag när jag var stillastående att om jag drog upp gasen i motsatt håll så blev den tystare! Som att gasen är dragen någon millimeter som standard. Har inte märkt det förr så undrar om ni upplevt samma och gärna om ni testar och ser om er reagerar på samma sätt eller om jag bör lämna in den
 

rtessmann

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Örebro
Hoj
Letar
Hej

Jag har en z800e (svartvit) och undrar om fler upplevt samma sak på era z800 som jag,

Har Ixil pipor på, så det mullrar oavsett hastighet och växel men när jag körde igår så märkte jag när jag var stillastående att om jag drog upp gasen i motsatt håll så blev den tystare! Som att gasen är dragen någon millimeter som standard. Har inte märkt det förr så undrar om ni upplevt samma och gärna om ni testar och ser om er reagerar på samma sätt eller om jag bör lämna in den

Tjenare!
Det är samma med min, men enbart när den är kall. Så fort den får lite temperatur så försvinner det. Är det kallstart det händer för dig med eller är det hela tiden?
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Hej

Jag har en z800e (svartvit) och undrar om fler upplevt samma sak på era z800 som jag,

Har Ixil pipor på, så det mullrar oavsett hastighet och växel men när jag körde igår så märkte jag när jag var stillastående att om jag drog upp gasen i motsatt håll så blev den tystare! Som att gasen är dragen någon millimeter som standard. Har inte märkt det förr så undrar om ni upplevt samma och gärna om ni testar och ser om er reagerar på samma sätt eller om jag bör lämna in den

Samma sak på min Z800e, trodde det kunde vara något glapp på throttlen men som rtessmann skriver så försvinner det när motorn är varm.
 

A7meD

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2016
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z800
Okej vad skönt. Jag ska prova och se om det försvinner när den är varm.

Tack för svar :tummenupp
 

Oscara

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z800 2014
Växelindikator! Nån som har monterat det på sin z800?
Jag har en 2014 z800 och skall montera en växelindikator var det tänkt. Nån som kan beskriva hur? Gärna med bild o text.
Ha de gött där ute på vägarna sålänge.
 

Lunaticz800

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Davao
Hoj
Kawasaki z800 2015
Följer med instruktioner hur men den kopplas in under passagerare dynan fyra pollig kontakt har inte bilder på det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Oscara

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z800 2014
Ok. Jag har inte ens öppnat förpackningen än. Haha! Ska kolla detta. Borde ju rimligtvis följa med nån slags beskrivning ��
 

Lunaticz800

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Davao
Hoj
Kawasaki z800 2015
Ska kolla på min och ta ett foto var kontakten sitter så läger jag upp det senare i dag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

micke_011

Återfallsåkare
Gick med
28 May 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 1200
Hur fäste du den Lunatic? Tänkte montera min förra helgen men insåg att den bara har dubbelhäftande tejp på baksidan, mest logiskt är väl att montera den till höger om instrumentklustret med dubbelhäftande tejp, så slipper man limma..
 

Lunaticz800

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Davao
Hoj
Kawasaki z800 2015
Image1461333029.679997.jpg

Här är kontakten till växel indikator sitter gömd i skumgummi sidan om original ECU


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top