Kawasaki ZX-12R tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Sorry Holmberg84, jag kan inte citera ditt inlägg, sidan hänger...

Jag har en -01:a och där sitter "cam sensor" på vänster sida, i min nerladdade orginal service manul från 2000 så sitter sensorn på vänster sida! Hur kom dom fram till att det var fel på kamsensorn? om FI lampan lyser så kan man läsa ut en felkod från CDI-boxen och om det är problem med kamaxel sensorn så är felkoden 23...

Jag hittade service manualen på www.zx-12r.org , men den är inte så lätt att hitta..... kan lägga upp den på www.Diino.se om du vill?
 
Last edited:
dom körde (om jag fattde rätt) den i bänken tills lampan tänds vilket alltsom oftast kommer snabbt och sen jordade dom något så den blinkade olika beronde på vilket fel det var. jag har själv inte gjort detta. men jag kan ta en bild på vadera sida på det jag tror det kan vara så kan ni kanske säga vilken det är. men skulle tro det är den på vänster sidan. det är en 2001 på vv och försäkringsbolagen men 2000 i bankpapprena
 
dom körde (om jag fattde rätt) den i bänken tills lampan tänds vilket alltsom oftast kommer snabbt och sen jordade dom något så den blinkade olika beronde på vilket fel det var. jag har själv inte gjort detta. men jag kan ta en bild på vadera sida på det jag tror det kan vara så kan ni kanske säga vilken det är. men skulle tro det är den på vänster sidan. det är en 2001 på vv och försäkringsbolagen men 2000 i bankpapprena

Jag har kvar min kawa original verkstadsbok hemma, ska kolla till i morgon vad du behöver veta.
Fick du någon ko på blinkningarna. ??
Du har troligen 2000, uttagen 01.
ÄR DEN GRÖN ? :D
 
Vad är det för serviceintervaller på en 12:a?
När skall den där jobbiga ventilkollen ske?

Hej....600 mils intervaller....1200mil på dom första modellerna för ventillerna....
2400mil på 2006 års modell enligt servicebok. Har även ringt kawa om detta och det stämde :tummenupp
 
nej min är kameleont färgad =) men tack för hjälpen, kan ta foto när jag kommer till garaget annars.
 
crank sensor, årsmodell 2000.

Sitter på högersida innanför vevaxel/tändkåpan.
Den ger code 21 vid felsökning.
Kola att den sitter fast, mät motståndet : ska vara 375-565 Ohm.

Cam sensor . sitte på vänster sida ovanför 1:ans avgasrör.
Den ger code 23 vid felsökning.
Motstånd vid mätning: 400-460 ohm.

Kolla anlutningar för glapp och kontakt innan du byter något.
Lycka till. :tummenupp
 
tack för all hjälp, bli att invänta till jag börja köra å se om fi lampan tänds så jag sj kan kolla koden. men tog bort cam sensor och kollade motståndet och det låg på 401 ohm och det verkar inte vara något klapp i någon koppling heller. men ska återkomma när jag vet vad som felat.

en annan fråga någon som kollat vad en ZX12R har för hk på bakhjulet orginal? min ska vara trimmad så om man ska ha ut mer effekt får man sätta på turbo, men har bara 180 på bakhjulet. det borde inte vara någon större skilland mot en motor man inte gjort något med?
 
tack för all hjälp, bli att invänta till jag börja köra å se om fi lampan tänds så jag sj kan kolla koden. men tog bort cam sensor och kollade motståndet och det låg på 401 ohm och det verkar inte vara något klapp i någon koppling heller. men ska återkomma när jag vet vad som felat.

en annan fråga någon som kollat vad en ZX12R har för hk på bakhjulet orginal? min ska vara trimmad så om man ska ha ut mer effekt får man sätta på turbo, men har bara 180 på bakhjulet. det borde inte vara någon större skilland mot en motor man inte gjort något med?

Min hade 167 hästar på hjulet men det är ju som sagt lite beroende på vilken bänk man kör i. Nu har jag cirka 175 på bakhjulet med muzzy helsystem, pc3 och luftfilter, kört i samma bänk.
 
bänkkörning

Min hade 167 hästar på hjulet men det är ju som sagt lite beroende på vilken bänk man kör i. Nu har jag cirka 175 på bakhjulet med muzzy helsystem, pc3 och luftfilter, kört i samma bänk.

HÄMTADE MIN ZX12 I MALMÖ I DAG EFTER BÄNKKÖRNING HAR MONT HELSYSTEM MUZZY PC 3 KN FILTER FICK UT 174.8 PÅ BAKHJULET. VÄNTAR BARA PÅ LITE BÄTTRE VÄDER SÅ MAN KAN TESTA LITE :D :tummenupp
 
köpte upp mig på en tolva idag. Det blev en 01, de har de fula flamesen- Är det bara och riva bort skitet eller är det klarlackat? Brukar det bli nyansskillnader?
 
Skulle inte rekomendera att slita bort flejsem, lita på nyansskillnader! Dessutom så är den fanimej snygg med dom. Den blir jävligt kal och tråkig utan dom, även fast man kan tycka att flames inte hör hemma på 2000-talet....
Behåll dom på och var stolt över 01:an... Jag kör en röd....:yoparty
 
Jag kommer köra en hel del dragracing. Är det 00 och 01 som har problem med kopplingen? Vad bör jag åtgärda? Sen undrar jag om det finns någon "kabelstrypning" som så många hojar har idag?
 
Jag kommer köra en hel del dragracing. Är det 00 och 01 som har problem med kopplingen? Vad bör jag åtgärda? Sen undrar jag om det finns någon "kabelstrypning" som så många hojar har idag?
Hej
Det som behövs i första hand är ett kitt från MUZZYS. Kopplingsnav (centrum) lameller och fjädrar mm
http://secure.mycart.net/catalogs/catalog.asp?prodid=2346082&showprevnext=1
Jag köpte mitt kitt ifrån, EMP Eriksson Motorsports Products
http://www.drive.to/emp

seda är en förstärkt korg att rekomendera
Hojar med pc ,KN-filter och effektivt avgas-system har spräckt korgen
på klistrat underlag.

Vi kanske syns på strippen.
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top