Kinnekulle 6/6 med KMK

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Hej Kurtan
Jag behöver all hjälp jag kan få,HAHAHA
Jag kommer hänga på dig hela dan:)
Fahlgren

Härligt Herr Fahlgren! Nu har du ju en riktig hoj med, en sån där värschting-Yamamammaha! :)
Pappa Kurt-Olsson ska lära dig allt han kan om så kallad "höghastighets-motorcykelkörning".

Om inte annat får du hjälpa mig att springa igång mig hoj, mitt batteri är lika torrt som min tunga på en ordentlig bakfylla!

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Härligt Herr Fahlgren! Nu har du ju en riktig hoj med, en sån där värschting-Yamamammaha! :)
Pappa Kurt-Olsson ska lära dig allt han kan om så kallad "höghastighets-motorcykelkörning".

Om inte annat får du hjälpa mig att springa igång mig hoj, mitt batteri är lika torrt som min tunga på en ordentlig bakfylla!

du kan behöva springa lite själv ;)

ses imorgon grabbar:tummenupp

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Nu Jävlar! Kurt-Olsson gör premiär 2013 totalt otränad och pank med stela höfter!
Finns det några Roookiieee Tyyysen förare som vill förbättra sina tider så kom gärna fram till mig så kan ni få tips om körteknik som tex: motstyrning mot sig själv / ställa in bakdäck / hur man kör fortare än 103km/h / växlar vid så kallade "höga varv". Våga fråga! Alla svar ÄR dumma! :hihi

Vilken sorts luft rekommenderar du att man kör med på bakhjulet. Bör man köra med statoilluft i bakdäcken eller äre bättre med biltemas racingluft? :crash

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Vilken sorts luft rekommenderar du att man kör med på bakhjulet. Bör man köra med statoilluft i bakdäcken eller äre bättre med biltemas racingluft? :crash

Biltemas racingluft är tokfarlig! Kör cykelpump-luft eller egentillverkad butangas om du vill ha det där lilla extra!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tack KMK för en fantastisk dag på Kinnekulle. Och ett särskilt tack till min instruktör Niklas.
Värt varenda krona.
Yiipii! :)

clubbanana

Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Bra dag och grym arrangerat av KMK...!

Skall bli kul att se bilder åå film så det är bara börja att ladda upp ;)

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Kanondag!
Mega-Stort tack till min instruktör Stefan Bohman som coachade och lånade ut sin tokslut-batteri-startare. Fick riktigt bra flyt i körningen o humöret var på topp alla passen. (ej tack till fahlgren som stod och garvade varje gång jag var tvungen att skruva bort sadeljäveln)

Absolut roligaste/lärorikaste dag jag haft på kullen so far!

Ps fy fan vad vi garvade i bilen hem när du brände om med bussen! Haha

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Här är världens bästa dåliga exempel på hur man inte ska göra :crash

Välj gärna högre upplösning (om det går)

http://youtu.be/57097yFHo2U

PS: STORT tack till alla ansvariga. Ni har skapat en underbar bandag!
Kommer gärna och åker mer med er nästa år.

Heavy84

Medlem
Gick med
8 Feb 2008
Hoj
Honda Cbr 929
Bilderna kommer i morgon blev ca 1900 klanta mig ovanligt mycket idag huvudet kom inte med, några bara halva hojen så alla blev inte super bra

någon som vet vad det här är för hoj?
DSC_3131.jpg

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Vi var förbi sjukhuset och hälsade på den första av våra olycksfåglar. Det såg illa ut till en början vid avkörningen och han är definitivt inte tipp topp den närmsta tiden men ser ut att klara sig bra på sikt.

Tack för alla uppmuntrande kommentarer, det värmer. Ni skötte er riktigt bra, bra tempo i grupperna och riktigt trevligt i depån. Så självklart blir det nytt arrangemang nästa år.

clubbanana

Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Vi var förbi sjukhuset och hälsade på den första av våra olycksfåglar. Det såg illa ut till en början vid avkörningen och han är definitivt inte tipp topp den närmsta tiden men ser ut att klara sig bra på sikt.

Tack för alla uppmuntrande kommentarer, det värmer. Ni skötte er riktigt bra, bra tempo i grupperna och riktigt trevligt i depån. Så självklart blir det nytt arrangemang nästa år.

Vad skönt att höra. Jag hoppas att han blir helt återställd.. Aldrig roligt att se en hojkamrat göra sig illa... :( det gäller även klubba... Hoppas att det gick bra med dig med...

Ni gjode ett grymt jobb och jag tackar så mycket.. Vi hoppas på en repris nästa år... :)

Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
blev lite överraskad när hojen framför bromsa på ett ställa jag själv aldrig bromsar på ;) och försökte instinktivt bromsa på toppen av krönet när framhjulet knappt har mark-kontakt alls. Inget jag rekomenderar

https://www.youtube.com/watch?v=3wg9AYCIGDY

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Rackanrns krasch där:( hoppas du kan återställa dig själv och hojen så det blir åka av så fort som möjligt:)

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...