Kinnekulle 6/6 med KMK

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
blev lite överraskad när hojen framför bromsa på ett ställa jag själv aldrig bromsar på ;) och försökte instinktivt bromsa på toppen av krönet när framhjulet knappt har mark-kontakt alls. Inget jag rekomenderar

https://www.youtube.com/watch?v=3wg9AYCIGDY

Hoppas att det gick bra och du är skön som delar med dig av filmen ;)

Jag noterar att kameran inte slår i. Är det där man skall sitta :)

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Hoj
2012 ZX10R
Tack för en kanondag alla deltagare, hade skitkul.
Krya på er ni som körde lite offroad, hoppas ni är på benen snart.
Mvh
Daniel:yoparty:yoparty:yoparty

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Hoppas att det gick bra och du är skön som delar med dig av filmen ;)

Jag noterar att kameran inte slår i. Är det där man skall sitta :)

Äsh är lika bra, vet hur det funkar på internet. Hade jag inte haft nån film så hade jag väl börnat satan på bakhjulet och sen försökt göra en "mission impossible"-style 180 graders stoppie och flygit av banan eller nåt. Enligt forumet altså.

Blev överraskad och tappa till bromsen vid precis fel tillfälle när hojen "lättade" över krönet, varken mer eller mindre, visste precis vad jag gjort för fel redan när jag gled på asfalten.

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
Ja fasiken, det var en finfin dag!
Tack för denna och ett extra tack till Boman och SMC-gubbarna. Alltid lika trevligt!
Vi ses snart igen!

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Kanondag som avslutades med ägg, bacon och pyttipanna hos Börje. Åsså en öl. :)

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Hoj
R1
Grym dag ja :) Har svårt o tänka mig bättre väderförhållanden för en bandag.

20+ och pyttelite vind som gjorde att det var helt perfekt att sitta i depån med kläder på utan att dö av värmen, klar himmel större delen av dan.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Kommer med ett till klipp på Klubbans krasch, dock så filmades typ bara asfalten denna gång men lite av flygturen ser man allt. :)

Last edited:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Tack för en bra dag, va riktigt roligt att köra Kinnekulle igen. 3 år sen sist!

Lite positiv och negativ kritik till arrangörerna.

Positivt:
+ Bra information om vad som hände under dagen. Efter den stora kraschen så samlades alla och man fick veta vad som hänt. Väldigt bra, så slipper alla gå på hörsägen.
+ Trevligt bemötande
+ Snabbt jobbat vid utsläppen, inget velande

Negativt:
- Kör med fasta klockslag! Att alla ska få 15 min pass oberoende av krascher m.m. skapar bara förvirring och man utnyttjar inte tiden under dagen fullt ut. Dessutom är det svårt för folk att hålla koll på hur lång tid dom har kvar till sitt eget pass.
- Flytta folk som är snabbare/långsammare. Det utlovades innan att folk skulle flyttas, men nu blev det ändå gott och blandat i grupperna. Det blir direkt farligt med folk som bromsar på konstiga ställen, byter spår okontrollerat m.m. när det finns snabbare förare i samma grupp. Klubbas krasch är ett tydligen tecken på detta, stod vid sidan av och kollade på honom och han skulle helt klart ha kört i snabb grupp och det fanns folk i snabb som skulle ha varit i långsam eller medel.

STimmyS

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Hoj
2009 KTM 530 EXC
Tack för en bra dag, va riktigt roligt att köra Kinnekulle igen. 3 år sen sist!

Lite positiv och negativ kritik till arrangörerna.

Positivt:
+ Bra information om vad som hände under dagen. Efter den stora kraschen så samlades alla och man fick veta vad som hänt. Väldigt bra, så slipper alla gå på hörsägen.
+ Trevligt bemötande
+ Snabbt jobbat vid utsläppen, inget velande

Negativt:
- Kör med fasta klockslag! Att alla ska få 15 min pass oberoende av krascher m.m. skapar bara förvirring och man utnyttjar inte tiden under dagen fullt ut. Dessutom är det svårt för folk att hålla koll på hur lång tid dom har kvar till sitt eget pass.
- Flytta folk som är snabbare/långsammare. Det utlovades innan att folk skulle flyttas, men nu blev det ändå gott och blandat i grupperna. Det blir direkt farligt med folk som bromsar på konstiga ställen, byter spår okontrollerat m.m. när det finns snabbare förare i samma grupp. Klubbas krasch är ett tydligen tecken på detta, stod vid sidan av och kollade på honom och han skulle helt klart ha kört i snabb grupp och det fanns folk i snabb som skulle ha varit i långsam eller medel.

Massa folk blev flyttade men hur mycket som helst gick inte att flytta då det blev väldigt många i samma grupp och då hade det nog blivit ännu farligare, och om man ville så fick man flytta så om du tycker så kunde du sagt till "klubbas" att flytta upp ett snäpp. Jag blev både flyttad och ville flytta en gång till sen.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Massa folk blev flyttade men hur mycket som helst gick inte att flytta då det blev väldigt många i samma grupp och då hade det nog blivit ännu farligare, och om man ville så fick man flytta så om du tycker så kunde du sagt till "klubbas" att flytta upp ett snäpp. Jag blev både flyttad och ville flytta en gång till sen.

Fast nu är det just det, grupperna ska inte handla om vad folk tycker utan vilket tempo personen håller. Nån kan tycka att det är skit kul att brassa runt i en långsammare grupp och känna sig som kung när alla andra är långsammare, men då ska den personen inte vara där. Det, anser jag, är arrangörernas skyldighet att se till att man flyttar en sån förare till en snabbare grupp, om en sådan finns såklart.

Jag kunde självklart ha sagt till, men jag trodde såklart att arrangörerna såg samma sak som jag. Det var inte direkt något jag gick och funderade på hela dan, utan mer en reflektion.

Min kritik var inte menad att kasta skit på någon på något sätt, utan bara återge vad jag upplevde för att arrangörerna ska kunna skapa fler och bättre bandagar i framtiden.

STimmyS

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Hoj
2009 KTM 530 EXC
Fast nu är det just det, grupperna ska inte handla om vad folk tycker utan vilket tempo personen håller. Nån kan tycka att det är skit kul att brassa runt i en långsammare grupp och känna sig som kung när alla andra är långsammare, men då ska den personen inte vara där. Det, anser jag, är arrangörernas skyldighet att se till att man flyttar en sån förare till en snabbare grupp, om en sådan finns såklart.

Jag kunde självklart ha sagt till, men jag trodde såklart att arrangörerna såg samma sak som jag. Det var inte direkt något jag gick och funderade på hela dan, utan mer en reflektion.

Min kritik var inte menad att kasta skit på någon på något sätt, utan bara återge vad jag upplevde för att arrangörerna ska kunna skapa fler och bättre bandagar i framtiden.

Det är bra kritik men som jag såg och även hjälpte till med var att tipsa om folk som behövdes flyttas då jag tyckte de körde för snabbt eller långsamt, de blev flyttade inklusive jag men till den punkten där det blev väldigt många i en klass och det blev svårare att flytta folk. Sj tyckte jag att det funkade alldeles utmärkt på den fronten ;)

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Fan, första passet skulle egentligen vara ett kval-pass med Q1 och Q2 och hela skiten! Varje åkare borde ha en transponder. :D

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Hoj
2012 ZX10R

Ok, jag fårstår hur du ser det men vi flyttade en del folk som vi såg
Var risker och en del som sa till.
Men alla vill köra mellangrupp och vi försökte få jämn
Fördelning mellan grupperna.

På tal om annat fick jag ett gäng goa varv
Bakom dig kanon, samt att jag fick lite alternativa spår
Som var bättre än mina!.
Mvh
Daniel

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok, jag fårstår hur du ser det men vi flyttade en del folk som vi såg
Var risker och en del som sa till.
Men alla vill köra mellangrupp och vi försökte få jämn
Fördelning mellan grupperna.

På tal om annat fick jag ett gäng goa varv
Bakom dig kanon, samt att jag fick lite alternativa spår
Som var bättre än mina!.
Mvh
Daniel

Förstår att det är svårt att flytta på alla. Men då hade ni det ändå i åtanke trotts att jag inte märkte av det.

Du körde den blå R1an och hade SMC-väst? I så fall låg jag och jagade dig nått pass också. Du va bra att ha som dragplåster, du höll ungefär samma tempo som jag så då blev man lite extra taggad att ta sig ifatt. :)

Ett personligt tips körtips: Ut på start/mål kan du gå på gas myyyycket tidigare. Va uppe i bakhjulet på dig där varje varv när jag låg bakom trots att jag hade några meter till godo i ingången.
edit: Tittade på en av filmerna jag gjorde nu och du gick på gas ganska precis samtidigt som mig då (inte för att det på nått sätt skulle vara rätt). Men vet att jag reflekterade över det något pass. :)

Last edited:
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...