Klädsel till uppkörningen

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Cordura är tyg som en ryggsäck ;). Väldigt bra på många sätt, men sällan snyggt ;).
 
Last edited:

sussi

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Inte än
Det är Ital 46. Hon är smal som en pinne men inte sådär jätteplatt om man säger så, så mycket plats för platta och underställ blir det inte mycket i början iaf. Men det var inga problem att hitta stlk. Sen vill man ha det perfekt går det bra att lämna in för justering.

Ok, så man kan inte ha ryggplatta under då? Eller ska man ha den över i början innan dräkten töjt sig?
Tror du jag kan samma storlek som henne om jag har stl 36 i kläder annars?
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ok, så man kan inte ha ryggplatta under då? Eller ska man ha den över i början innan dräkten töjt sig?
Tror du jag kan samma storlek som henne om jag har stl 36 i kläder annars?

Joo...men det var VÄLDIGT tajt. Jag hade samma problem med ett ex som också hon var smal som en pinne och hade DD och även där tog det ett tag innan det var lätt och enkelt att stänga låset. Mycket av kläder ink rejsställ är sydda formmässigt enl något slag enkel mall. De har väl platta brewdar i italien,. va vet jag. Vad jag vet är att speciellt för cheyer är det extra viktigt att prova hur det sitter.

Det funkar absolut att ha plattan under men hon körde utan ett tag. Prova både med och utan platta så allt känns rätt och stämmer. Gissa inte utan åk och kör på plats.
 
Last edited:

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
edit: missade att tråden var tre sidor lång redan.

edit 2: misssade också att tråden var 8 år gammal.
 
Last edited:

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Jag körde upp förra sommaren 2011 då var det 2 privatister som blev nekade att köra upp för de hade inte godkända skydd bl.a handskar och skor, så de fick låna av oss som hade för att överhuvudtaget få köra upp
skor byxor jacka handskar med skydd avsedda för Mc körning OCH godkänt ryggskyddoch hjälm MÅSTE du ha vid uppkörning
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Sussi, det jag skrev var inget riktat mot dig utan mot trådskaparens första inlägg.. Det innan jag insåg att tråden är nästan 8 år gammal. Sorry, strunta du helt i vad jag skrev :)

Min barndomskatt hette sussi.. hon var fin..
 

sussi

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Inte än
Jag körde upp förra sommaren 2011 då var det 2 privatister som blev nekade att köra upp för de hade inte godkända skydd bl.a handskar och skor, så de fick låna av oss som hade för att överhuvudtaget få köra upp
skor byxor jacka handskar med skydd avsedda för Mc körning OCH godkänt ryggskyddoch hjälm MÅSTE du ha vid uppkörning

Man borde få hjälp i butiken så att man har godkända skydd och kläder..
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
OJ var tråden SÅ gammal
men frågan är väl alltid aktuell
Som sagt tidigare är det väl bäst att PROVA innan
Som kille har man ju lite lättare att hitta rätt storlek
de där Dainese ställen e ju helfräcka ju
 

sussi

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Inte än
OJ var tråden SÅ gammal
men frågan är väl alltid aktuell
Som sagt tidigare är det väl bäst att PROVA innan
Som kille har man ju lite lättare att hitta rätt storlek
de där Dainese ställen e ju helfräcka ju

Japp ett sånt ska jag ha har jag bestämt, helt i svart är det tänkt. Nu vet jag var de finns i Stockholm också!!! Lycka! :banana
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
kanon fint
bara åka iväg o prova då
och så fotobevis här ;)

En polare sa så här en gång
köp kläder och utrustning som är riktigt bra och sitter bekvämt och sen får du se hur mycket pengar du har över till hojen.
Skor och handskar väldigt viktiga fötterna och händerna tar stryk vid minsta lilla vurpa. Händerna tar du ju emot dig med, fötterna är lätta att klämma mot trottoarkant, under hojen eller liknande
var rädd om dig
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Jag hade 2 delat skinnställ, crosstövlar handskar och crosshjälm. Han jag skulle köra upp med frågade om jag hade ryggplatta under och jag sa ja även om jag inte hade det (han hade vart grinig och de va knappt säkert att jag skulle få köra upp för jag hade bara en backspegel) så slog han till lite lätt på ryggen och kände men skinnstället satt ju rätt tajt emot ryggen så det märktes väl inte.
Verkade som jag hade fått köra upp en annan gång annars=ny betalning
 

sussi

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Inte än
kanon fint
bara åka iväg o prova då
och så fotobevis här ;)

En polare sa så här en gång
köp kläder och utrustning som är riktigt bra och sitter bekvämt och sen får du se hur mycket pengar du har över till hojen.
Skor och handskar väldigt viktiga fötterna och händerna tar stryk vid minsta lilla vurpa. Händerna tar du ju emot dig med, fötterna är lätta att klämma mot trottoarkant, under hojen eller liknande
var rädd om dig

Jag lär ju inte kunna ta kortet förrän nästa år med dom priserna...ha ha...stora förhoppningar när man fyller år snart.
Sen är jag lite urspårad när jag kör ibland, fått byta stötisarna två gånger på bilen...så skydd är A och O.
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Klart du ska ta kortet NU
På´t bara
finns ju även beg kläder m.m att köpa. även Ebay finns ju som är GULD när man letar hojkläder o prylar
har köpt det mesta via Ebay även hojen ........
 

sussi

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Inte än
Klart du ska ta kortet NU
På´t bara
finns ju även beg kläder m.m att köpa. även Ebay finns ju som är GULD när man letar hojkläder o prylar
har köpt det mesta via Ebay även hojen ........

Jag köper endel på ebay, men om det inte passar blir det surt! Samt om man får tulla.
Förresten...lite OT...men var läser jag teorin för MC? Någon speciell bok man ska ha? Tips på skivor man kan köra?

Har redan B kort som sagt...
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Du är inne på att köpa rediga grejer, det är bra!
Kolla då även riktigt bra stövlar, såna som ser till att foten inte vrider sig och har rejäla skydd vid fotknölarna.
Handskar som har förstärkta skydd vid handled och knogar.
Naturligtvis integralhjälm av märke bättre, typ Arai, Shoei mfl.
Andra kan nog fylla på med bra tips om allt det!

Du behöver en uppdaterad körkortsbok, samma som för bil, samt mc-boken, en tunnare bok med specifika mc-grejer man ska veta. Finns i bokhandlar.
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Samma teori som på B kortet plus en bok för MC, kolla på körskolan
Kan finnas beg böcker att köpa eller låna. STR´s prov är de bästa att testa på . Köp testerna på körskolan kostar inte så mycket
Ingen tull på grejor så länge du handlar inom EU
Man kan ju som sagt prova kläder i sverige o köpa utomlands ( men som sagt, det är lättare för killar)
trafikskolans teori finns ju och ngn som hete Road quiz
LÅGFARTSBANAN är viktig att TRÄNA MYCKET PÅ.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top