Klädsel till uppkörningen

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Se där ja...Snyggt! :tummenupp
Så ska det sitta.
Fast skinnade säker plånboken endel?

hon bryr sig inte - det var min plånbok..allvarligt, så är det värt. om du inte jojjar med vikten alltför mycket räcker den i bra många år och som jag ser det är det ett väldigt säkert alternativ med helställ. såsmåningom kan du komplettera med fräsig jacka & tajta hoj jeans så har du outfit för lite stekning i stan också.
 

sussi

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Inte än
hon bryr sig inte - det var min plånbok..allvarligt, så är det värt. om du inte jojjar med vikten alltför mycket räcker den i bra många år och som jag ser det är det ett väldigt säkert alternativ med helställ. såsmåningom kan du komplettera med fräsig jacka & tajta hoj jeans så har du outfit för lite stekning i stan också.

Köpte du från den sidan eller? Man vill ju gärna prova..
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
nää, vi köpte den när vi i Tyskland, men Lelles har normalt bra urval och köper du hela kittet ink handskar och stövlar och sånt kan du få ok rabatt. Storlekar är fan inte att lita på, rejspyjamas bör man prova om man inte är absolut 100% säker. AVA undviker jag.
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Ha ha...nej inga vargar och fransar...det går bort!

:kär:kär
Hej :brynad


I helgen så gör du detta : Du åker runt till de stora MC-butikerna som finns nära dig, prövar alla skinnställ du tycker är snygga, skriver upp på en lapp vilken butik du var i, vad det heter, vilken storlek de hade, hur mycket det kostade så åker du runt och jämför, du kan rita dit en-fem stjärnor beroende på hur snyggt du tyckte att skinnstället var eftersom du verkar priotera det ;)

Sen kan du kolla upp på nätet vad det kostar där, samt här i Sverige, är skillnaden inte allt för stor så kan du välja det här i Sverige, och eftersom du är tös så åker du dit med kortkorta shorts och en blus med ett par knappar uppknäppta så kan du säkert pruta ner mellanskillnaden :tuttar
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Dessutom...finns det en skräddare på Kungsholmen som anpassar den sista biten om det skulle behövas. Då har du det du är ute efter.

Glöm inte den obligatoriska cållitchtröjan..
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Visby2.JPG

Annars funkar det bra såhära...Liten tur i Visby :D

Seriöst, så köp ett supertajt heltställ. Säkert, snyggt och du kommer att vara nöjd ! Vill man va fin - får plånboken lida pin och så fort du betalat, glömmer du vad det kostade rätt fort !
 
Last edited:

sussi

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Inte än
View attachment 380536

Annars funkar det bra såhära...Liten tur i Visby :D

Seriöst, så köp ett supertajt heltställ. Säkert, snyggt och du kommer att vara nöjd ! Vill man va fin - får plånboken lida pin och så fort du betalat, glömmer du vad det kostade rätt fort !

Men tack för tipset, då är det racing ställ jag är ute efter.
Ska dom vara säkra?
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1

Det här kommer att bli sschnygtt ska du se. Köp ett som så tajt att du knappt kan stänga låset och andas i början. Det töjer ut sig och blir prefekt.

Det är mycket diskussioner kring vad som är "säkrast" osv. Druttar du omkull i 250 så är det nog inte så viktigt. Bra helställ skyddar nog väldigt bra. Ryggplatta också. Den där är jävligt snygg, tror du skulle vara riktigt nöjd. Jag vet hur de ser ut på folk och det är riktigt snyggt, förutsatt att ägaren inte är blobb.

Det går att fixa cordura och det är ok ur säk synvinkel, men ärligt talat...hur snyggt är det ?
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Ett helställ i skin (typ racingställ) är det säkraste du kan ha. Komplettera gärna med ett löst ryggskydd om det inte finns insytt. :tummenupp
 

sussi

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Inte än
Det här kommer att bli sschnygtt ska du se. Köp ett som så tajt att du knappt kan stänga låset och andas i början. Det töjer ut sig och blir prefekt.

Det är mycket diskussioner kring vad som är "säkrast" osv. Druttar du omkull i 250 så är det nog inte så viktigt. Bra helställ skyddar nog väldigt bra. Ryggplatta också. Den där är jävligt snygg, tror du skulle vara riktigt nöjd. Jag vet hur de ser ut på folk och det är riktigt snyggt, förutsatt att ägaren inte är blobb.

Det går att fixa cordura och det är ok ur säk synvinkel, men ärligt talat...hur snyggt är det ?

Nej jag är inte flebbig så den borde bli bra...fan vad sugen jag blev!! Direkt på köpa knappen vid nästa lön, den där gillade jag. ;)
Cordura vad??
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vilken storlek har din tjej?

Det är Ital 46. Hon är smal som en pinne men inte sådär jätteplatt om man säger så, så mycket plats för platta och underställ blir det inte mycket i början iaf. Men det var inga problem att hitta stlk. Sen vill man ha det perfekt går det bra att lämna in för justering.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top