Klass 7 hoj endast för dig som kan köra!!!!!

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
fezt skrev:
Dé é ju en självklarhet att klass7 hojjar ska finnas ! Om du é fundersam på att folk klagar över höga premier så får du nog tänka länge. Folk kommer alltid klaga på någonting, höga skatter, dåliga löner, dyra bilar, hojar,dyr bensin & dyra försäkringar..
Folk klagar ju på allt, de é bara att acceptera och låta bli att bry sig... Man kan ju ge ett alternativ till nästan allt oxå... dyr försäkring=teckna bara trafik och håll dig på hjulen, höga skatter=flytta till ett annat land osv,,,, ´

Men självklart ska klass 7 hojarna finnas där till de stackare (alla vi glada här på SH) som vill lägga ner allt de äger och har på just dessa hojar... Finns ingen anledning till att ta bort den glädjen...


Givetvis håller jag med, Friheten att få göra som man vill är det absolut dyrbaraste en människa har utan den skulle inte jag vilja bo kvar här. Men storebror politiken och nollvisionen vill gärna se ett stopp på MC döden och med den diskussionen som underlag tror jag att klass 7 går i graven. Jag är student och jobbar som ett djur paralellt med studierna för att få råd med att köra mc. Det spelar ingen roll hur dyrt det blir byrokrat svinen ska aldrig få mig på knä. Detta land lägger inte så stor vikt i att låta folk välja sitt öde och stå för sina egna beslut. Vi får väl se 2006 :tummenupp
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Sicken höjdartråd!
:rofl

Go snurra gurra !! Analhojar rules!... eller.. jag menar ju Uralhojar! :hihi
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Panos skrev:
...jag ska köpa fet r-hoj och ha endast trafik på den :yoparty :tummenupp
Krascha jag den så anmäler jag den stulen :arsele
låter som en kanon ide ... men problemet är att trafikförsäkring inte täcker stöld. :hihi
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
brinckis skrev:
låter som en kanon ide ... men problemet är att trafikförsäkring inte täcker stöld. :hihi

nä de e ju klart.....men då säger jag att det var snurra gurra som sa att man skulle ha endast trafik :hihi
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
fezt skrev:
Visst en ok idé, men det hjälper inte mot skenförsäkringar och alla j-vla bedragare som har halvförsäkrat och klotar, och sen anmäler hojen stulen.. Det är såna "cases" som drar upp premierna i huvudsak...
& sen påstå att man inte ska ha klass7 hoj om man är under 24.. !? Finns många förare under 24 som behärskar sporthojar tusen ggr mer än vad många andra äldre förare kommer klara av under hela sitt liv...
Se bara på alla unga RR-talanger in-& utomlands...
Vill man framföra en tanke, kan man ju tänka igenom hur man ska uttrycka sig, och om det är hållbart först. Onödigt att göra bort sig ... om man inte älskar det förstås...
Din farsa är snabbare än dig och mig http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?goto=newpost&t=70303 :lol
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
SvartR1a skrev:
Men storebror politiken och nollvisionen vill gärna se ett stopp på MC döden och med den diskussionen som underlag tror jag att klass 7 går i...
Du behöver nog inte vara orolig... det är en omöjlighet att skapa ett förbud mot dessa hojar, det är en ALLDELES för stor marknad med ALLDELES för stora bolag som ALDRIG skulle tillåta ett sådant förbud... :tummenupp
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Den här tragiska individen plågar även bike.se med sina idiotinlägg... :kulspruta....mitt råd är att öh inte gå i svaromål. Ignorera så dör såna här trådar av sig själv.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
fezt skrev:
Du behöver nog inte vara orolig... det är en omöjlighet att skapa ett förbud mot dessa hojar, det är en ALLDELES för stor marknad med ALLDELES för stora bolag som ALDRIG skulle tillåta ett sådant förbud... :tummenupp

Du har alldeles rätt. Det vore som om man skulle förbjuda folk att röka på krogen :tungan
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
fezt skrev:
Hahaha.... Fan va coolt att du hittat dit.. :)
Ja tyvärr får jag spö utav gammelgubben... men jag ska sätta hårt mot hårt i år.. Kör du rookie1000 oxå?
Nej jag har gett upp, det får bli ERF för hela slanten istället, hälsa farsan :)
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Mr K skrev:
Fattar ni inte att detta är en uppenbar Flamebait ...

gurra snurra finns på bike.se och om man ska tolka hans email hankypanky80@hotmail.com född 1980 och då bara 24år

Tureturing1 heter han på MSN och är med i http://groups.msn.com/eskilstunamc

http://bike.se/community/visa.php?id=8635


BANNA BANNA BANNA BANNA


Tack för tipset...var bara tvungen till att kolla hans inlägg på Bike oxå..

läs nedan

"Jag förstår att många trötta sporthojsfjunisar är trötta på den obekväma kösrställningen köp ett riktigt styre modell tjurhorn och skaffa framåtflyttade fotpinnesats.
sätt dit ett 15 tums bakhjul och 19 tums framhjul kasta klisterdäcken i sjön och köp ett pat bakellit däck.
Låna mammas häcksax och klipp till fransar på stället odla skägg om ni kan.
Dessa tips är alldeles gratis och jag förstår att ni vill ha mer tips så lugn det kommer."


eller

"Ni kommer på era pubertetsraketer och när mamma ser er gråter hon och beklagar att hon gick i borgen för lånet.
Ni tror ni är rossi fast ni är fjunisar ni åker på banträffar och blir frånåkta av gamla gubbar.
Förresten vilka däck skall man ha till min gubbraket conti varit borta bra kritik i bike metzeler är bra men dyra och mjuka jag.
Varför vibrerar framdelen när jag max bromsar från 220 och uppåt."


Och efter att ha läst detta förstår jag att han är enbart avis och bitter och inget annat... :pannkyss

"Har nu tänkt byta min trötta 100 hästare mot en 175 hk hayabusa.
Men försäkringen är väl skyhög har någon erfarenhet."


"Klass 7 hojar zon1 under 35 du kommer betala 30000/år i förs ut ni ungdomar låter era gamla morsor vara försäkrade på hojen men genomskådade vem jag har en ural årsmodell 1978 750cc 32hk vid 4800rpm toppar 115km/h 0-100 på 17s alla brudar blir som tokiga när min red-dream machine kommer .
betalar 600 kr år i helförsäkring däcken är 21 tumm av bakelit håller 2500 mil, de ni pojkspolingar."



Förstår inte varför han nämner "morsor" och "mammor" hela tiden :va

Banna gübben från SPORThoj...
 

TIMa

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Lindesberg
Hoj
Honda sp 1
Lilla vän
inte fått nåt av frugan på länge eller

håller med dej på vissa punkter men bara för man är under 24 betyder inte att det är vi som myglar med försäkringar eller dylikt ,ni 40+ eller vad du nu är inte nå bättre skjälva
 

sandstream

Guest
Kan vi inte komma överens om att ignorerar sånna här trådar istället?
Om ingen svarar så tröttnar nog puckona till slut, kan man hoppas.
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Blondie skrev:
Finns inte Ural som diesel oxå?

Den finns även med 16 hjul och lågväxel för dem under 24år. :lol

Vilken dag, solen skiner, fåglarna kvittrar och Gurra är på G :rofl
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top