Knuttarna med Gud i ryggen

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Dr.Bike skrev:
2459812 Snacka om att VILJA missförstå.

Det Titania sa var att människor som brinner för en sak är hedervärda.
Det är ju då (givetvis underförstått) att de pysslar med hedervärda saker.

Att brinna politiskt för terror som vissa grupper inom Islam gör är t.ex inte hedervärt.
Vad HA har med saken att göra förstår jag inte alls. vad brinner de för menar du? Såvitt jag vet har de ingen politisk eller religiös ståndpunkt som de vill föra ut till kreti och pleti.

Ehh, det var Titania som nämnde HA....:fakta ...i samma mening som kristna hojåkare i en diskussion som handlade om att brinna för det man tror på.

"De brinner för någonting och vill visa det. HA brinner också för sin sak och har sitt emblem på ryggen"

Bara nyfiken på vad hon menade...

Titania skrev:
2459873 Jag beklagar att jag inte lyckades skriva så att du förstod. :gäspflino:

Jag med...vad menar du då?
 
Last edited:

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
fazerfun skrev:
2462102 Ehh, det var Titania som nämnde HA....:fakta ...i samma mening som kristna hojåkare i en diskussion som handlade om att brinna för det man tror på.

"De brinner för någonting och vill visa det. HA brinner också för sin sak och har sitt emblem på ryggen"

Bara nyfiken på vad hon menade...



Jag med...vad menar du då?
Nu tror jag att du blandar ihop inläggen lite. Jag skrev som du citerar ovan. I ett annat inlägg skrev jag "All heder åt människor som står för sin sak och vågar visa sin övertygelse." Nu känner jag inte till om HA verkligen står för sin sak och visar sin övertygelse? Men jag tvivlar starkt. Att de brinner är någonting helt annat.

Är du med nu?

Den här tråden handlade initialt om Tyfri och en positiv artikel om hojåkning, vilket vi inte är bortskämda med. De har all min respekt.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Titania skrev:
2462522 Nu tror jag att du blandar ihop inläggen lite. Jag skrev som du citerar ovan. I ett annat inlägg skrev jag "All heder åt människor som står för sin sak och vågar visa sin övertygelse." Nu känner jag inte till om HA verkligen står för sin sak och visar sin övertygelse? Men jag tvivlar starkt. Att de brinner är någonting helt annat.

Är du med nu?

Den här tråden handlade initialt om Tyfri och en positiv artikel om hojåkning, vilket vi inte är bortskämda med. De har all min respekt.

ok nu är jag med...sorry jetlag eller något.

Vad gäller Tyfri så håller jag helt med dig :) även om jag inte är bekännande kristen.
 

The Fighter

Future bitch on bike!!!
Gick med
14 May 2005
Ort
Malmö
Hoj
ducati 900 ssie -00, CBR 900 RR -95
Vad tror du på

ganska intressant hur folk kan gå igång på helt vanliga människor som dig o mig...bara att de brinner för något mer än motorcyklar liksom....lika väl som folk brinner för fotboll o massa annat konstigt :D att folk tror på Gud gör dem inte till utomjordingar som e allmänt konstiga varelser....

O att man i huvud taget e inne här o kommenterar det hela, visar att även ni tror!!! Med tror menar jag att ni tydligen tror att det ej finns en Gud o det proklameras friskt, givetvis ser jag att här finns folk som låter kristna faktiskt tro vad de vill utan att för den delen döma ut dem direkt!! Bra vem har rätt att döma andra??
 
Last edited:

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Sundown skrev:
2460646

Du har uppenbarligen blandat ihop Kristendom och religion.
http://susning.nu/Religion

//Leif


Menade att Religionen ofta används av b.l.a. Kristendomen som ett negativt maktmedel genom att hävda att det handlar om Gud och vad Han vill.

Att Religion i sig skulle vara något negativt?
Absolut inte!

Min Religion just nu är Busen!

Att jag har lagt ner skäl och möda på att få en bra sommar med den eller att någon lägger ner hela sin själ och livskraft på sin familj,företag,hund eller vad man nu kämpar för tycker jag är lika mycket Religion som nåt annat!

Att vara Religiös och att vara Kristen,Hindu,Islamist m.m. är INTE nödvändigtvis samma sak!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jösses

samma blåsning nu som när dom söp eller knarkade..
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Gsxraren skrev:
2457531 HD är en cromsläde inte motorcykel det borde inte få kallas vid samma namn som vanliga motorcyklar. Alla custom saker skulle helt enkelt heta custom, inte motorcykel!! Generellt och internationellt!!!:yoparty

Om det nu är så noga så heter det "kromsläde" på svenska. :mattias
 

pethson

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Haninge
Hoj
Honda GL 1500 SE
Twin skrev:
2458665 Ja, och samtidigt som kyrkan försvinner byggs det fler och fler moskeer i Sverige. Jihhhhaaaa (-d)

Tycker religion är den största bluff männskligheten skådat.

Alla får tro på vad dom vill, men jag har svårt att förstå hur man kan tro och avguda något som inte finns eller går att bevisa!

// R

Svårt att tro på något som inte finns eller går att bevisa?
För din information så tror du själv på väldigt mycket som kanske inte är omöjligt att bevisa men som du tror på för att någon sagt det till dig.
Vet inte om du besökt K2s topp. Det sägs att den finns och dessutom finns det som säger att den är över 8000 m över havet. Jag vet inte om du tror på det. Jag gör det.

Det finns dom som säger att det skall bli en period under 2007 där medeltemperaturen i Sverige kommer att ligga över +10 grader i flera månader. Kallas även sommar. Vet inte om du tror det, jag gör det. Jag är övertygad om att du inte kan bevisa det för mig innan det händer?

Någon sa mig att man kunde hoppa ut ur ett fullt fungerande flygplan på 1000 m höjd, med en ryggsäck full med tyg på ryggen. Visst det var ju många som säger sig ha gjort det. Det tog emot innan man tar steget ut i intet. Men att sedan sväva fritt för att sedan rycka i snöret och känna skärmen bär. HÄRLIGT! Det fungerade för mig.

Jag tror att jag hinner före den där bilen i korsningen. Hittils har jag haft rätt, det har funkat för mig. Jag tror att jag hinner bromsa med avstånd jag håller till bilen framför... Är rädd att jag inte skulle våga åka MC annars, känns lite riskabelt om jag inte tror att jag hanterar situationen.

Det sägs att Gud hör bön och svarar. Tveksam till att du tror på det. Jag har provat och är övertygad om att det funkar för mig.

Givetvis får du tycka vad du vill, men jag vill inte att du skall gå runt och *tro* att du inte tror på saker som inte går att bevisa. Visst, tro på Gud är *något* mer abstrakt än det mesta här i livet, det kan jag hålla med om. Men det är långt ifrån det konstigaste vi trots allt får runt och tror om dagarna. Fundera en dag eller så på om du verkligen kan bevisa allt du tror. Visst det står kanske i någon lärobok eller fakta bok, kanske går att slå upp på nätet. Men då skall du veta att det kristna tror står lika fullt i en böcker och går att hitta på nätet. Frågan är om *du* kan bevisa allt du tror på.

Min sensmoral är att vi alla tror en massa saker hela tiden. Mycket tror vi för att vi har erfarenhet av att det brukar fungera eller för att någon annan sagt att det fungerar. Jag tror på Gud för jag har erfarenhet av att det fungerar.

Ps jag avgudar inte Gud eller för den skull Jesus, det behövs inte *ler*:tummenupp
 

pethson

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Haninge
Hoj
Honda GL 1500 SE
DanL skrev:
2458723 Tror det är rädslan för att dö som är anledningen att religion finns!

Detta i sin tur används för att skaffa sig makt och kontroll över människor.

"Gör ni inte som jag i egenskap av Guds sändebud säger så kommer ni att brinna i helvetet" o.s.v o.s.v.....

Det mesta handlar om pengar i slutändan ändå!


Det finns många som påstår sig vara Guds sändebud. Det är långt ifrån alla som säger att dom är det som verkligen är det.

En del av dessa har en gång haft en normal tro, men som människan är funtad är det lätt att hamna snett och bli maktgalen eller besatt av pengar. Vilka väl båda kan ses som en egen religion?

///P
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Vargklippa

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
SUZUKI GSX 750F
Kul med kristna bikers.
Oavsett religion, politik, hudfärg, kön, ursprung har vi alla i alla fall en rättighet: ATT FÅ KÖRA HOJ!!!

Länge leve den ultimata friheten att få köra på två hjul!
Vargklippa
 

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR 600F -98 Husaberg 400 FE -02
DanL skrev:
2458723 Tror det är rädslan för att dö som är anledningen att religion finns!

Detta i sin tur används för att skaffa sig makt och kontroll över människor.

"Gör ni inte som jag i egenskap av Guds sändebud säger så kommer ni att brinna i helvetet" o.s.v o.s.v.....

Det mesta handlar om pengar i slutändan ändå!



Ligger sorgligt mycket i det du säger. Religion är i de flesta fall kasst, ett sätt att styra människor eller att försöka göra sig en förståelig världsbild.

Men att känna Jesus är grymt fränt! En ännu häftigare kick än att åka mc, faktiskt. Och mer givande på sikt.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
All heder åt dessa kristna bikers.

Men det jag alltid funderar över när jag hör dylikt... kristen hårdrock, kristna bikers, kristna som tar en öl etc... det är att det är väl egentligen inget märkligt med något av det?

Artikeln, eller ska vi säga nyhetsvärdet i artikeln, bygger på något sätt på att vi har en fördom som säger att kristna inte får åka MC eller göra vad som helst som andra gör dagligdags. Som om det fanns en motsättning mellan att vara kristen och att åka hoj. Personligen ser jag inte den motsättningen.

Inte för att jag på allvar kan se framför mig att Jesus skulle kört in i Jerusalem på kromsläde, men tanken är lite roande... :)

Nåväl, det var lite kvällssvammel bara... :dummer
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Spirit skrev:
2665100...Inte för att jag på allvar kan se framför mig att Jesus skulle kört in i Jerusalem på kromsläde, men tanken är lite roande... :)...

...men det är ju klart... - Enligt bibeln gav han ju nasarna i templet på nosen, räddade en otrogen kvinna från att stenas, umgicks med tullmän (= skattmasen - inte poppis på den tiden heller) och samhällets loosers...

Jesus - en riktig OuTLAw, eller...?

Ha de!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
R2 skrev:
2510396 jösses

samma blåsning nu som när dom söp eller knarkade..

Amen, broder...

Dock är ju deras nuvarande fix iaf harmlös för omgivningen jämfört med alternativen så för min del får de gärna köra hoj med gud hur mycket de vill.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
roffe_s skrev:
2665187
Jesus - en riktig OuTLAw, eller...?

När jag tänker närmare efter, så var väl hans första (dokumenterade) gärning att förvandla vatten till vin... :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top