Twin skrev:
2458665 Ja, och samtidigt som kyrkan försvinner byggs det fler och fler moskeer i Sverige. Jihhhhaaaa (-d)
Tycker religion är den största bluff männskligheten skådat.
Alla får tro på vad dom vill, men jag har svårt att förstå hur man kan tro och avguda något som inte finns eller går att bevisa!
// R
Svårt att tro på något som inte finns eller går att bevisa?
För din information så tror du själv på väldigt mycket som kanske inte är omöjligt att bevisa men som du tror på för att någon sagt det till dig.
Vet inte om du besökt K2s topp. Det sägs att den finns och dessutom finns det som säger att den är över 8000 m över havet. Jag vet inte om du tror på det. Jag gör det.
Det finns dom som säger att det skall bli en period under 2007 där medeltemperaturen i Sverige kommer att ligga över +10 grader i flera månader. Kallas även sommar. Vet inte om du tror det, jag gör det. Jag är övertygad om att du inte kan bevisa det för mig innan det händer?
Någon sa mig att man kunde hoppa ut ur ett fullt fungerande flygplan på 1000 m höjd, med en ryggsäck full med tyg på ryggen. Visst det var ju många som säger sig ha gjort det. Det tog emot innan man tar steget ut i intet. Men att sedan sväva fritt för att sedan rycka i snöret och känna skärmen bär. HÄRLIGT! Det fungerade för mig.
Jag tror att jag hinner före den där bilen i korsningen. Hittils har jag haft rätt, det har funkat för mig. Jag tror att jag hinner bromsa med avstånd jag håller till bilen framför... Är rädd att jag inte skulle våga åka MC annars, känns lite riskabelt om jag inte tror att jag hanterar situationen.
Det sägs att Gud hör bön och svarar. Tveksam till att du tror på det. Jag har provat och är övertygad om att det funkar för mig.
Givetvis får du tycka vad du vill, men jag vill inte att du skall gå runt och *tro* att du inte tror på saker som inte går att bevisa. Visst, tro på Gud är *något* mer abstrakt än det mesta här i livet, det kan jag hålla med om. Men det är långt ifrån det konstigaste vi trots allt får runt och tror om dagarna. Fundera en dag eller så på om du verkligen kan bevisa allt du tror. Visst det står kanske i någon lärobok eller fakta bok, kanske går att slå upp på nätet. Men då skall du veta att det kristna tror står lika fullt i en böcker och går att hitta på nätet. Frågan är om *du* kan bevisa allt du tror på.
Min sensmoral är att vi alla tror en massa saker hela tiden. Mycket tror vi för att vi har erfarenhet av att det brukar fungera eller för att någon annan sagt att det fungerar. Jag tror på Gud för jag har erfarenhet av att det fungerar.
Ps jag avgudar inte Gud eller för den skull Jesus, det behövs inte *ler*