Att alltihop skulle vara ett PR-trick från Koenigsegg från början är jag rätt tveksam till. Det är lite som att säga att Ducati skulle få en PR-vinst av att utge sig för att köpa Ural, och dessutom misslyckas med det...
Ja, om man garanterat vill kasta SAAB i avgrunden är det ett bra recept.Kanske dags för Saab att börja tänka om hur man ska bygga bilarna? Kanske satsa lite på lågprisbilar som inte kostar 250.000 kr och uppåt? Småbil?
Känns det bättre nu?Nej, det här är en naiv kit-carbyggare med hybris som försökte köpa en riktig biltillverkare med pengar som han inte hade.
vindkraftverk åt Mauds lilla son,
Ja, Christian har ju inte haft nån framgång alls med sina bilarNej, det här är en naiv kit-carbyggare med hybris som försökte köpa en riktig biltillverkare med pengar som han inte hade.
Gjorde dom inte en motor med variabelt komp tex för några år sen? Saab alltså.Det har bland utvecklingsingenjörerna på SAAB ofta funnits gott om banbrytande idéer kring tex motor- och framdrivningsteknologi. Idéer av vilka många nu delvis implementerats i konkurrentbilar som tex storsäljaren Toyota Prius mfl.
Känns det bättre nu?
Tanka, köra å va glad?Hej Bullen. Jag har en 9-3a. Vad ska jag göra?
Hej Bullen. Jag har en 9-3a. Vad ska jag göra?
Ja, Christian har ju inte haft nån framgång alls med sina bilar
Gjorde dom inte en motor med variabelt komp tex för några år sen? Saab alltså.
PR-trick?, 100 milijoner har Koenigsegg Group spenderat ungefär på att genomföra affären.
Nja.Nej, precis! Christian har ju inte haft någon framgång med sina bilar ännu. Framgång stavas i det här fallet vinst. Och nu menar jag inte vinst i lönekuväret pga pengar från lurade riskkapitalister. Det kommer dröja 20 år innan aktieägarna i Koenigsegg eventuellt kan ha gjort en bra affär efter de otaliga nyemissioner som varit.
Ja, Saab har haft en sådan motor på gång men den kom aldrig i produktion. Senaste anledningen jag hörde var att leden mellan cylinderrad och veven. Eftersom den är i princip statiskt belastad får den ingen smörjning och blir glapp med missljud som följd.
Ja, Christian har ju inte haft nån framgång alls med sina bilar
Gjorde dom inte en motor med variabelt komp tex för några år sen? Saab alltså.
Nja.
Enligt Per Gillbrand, så var den bara månader från produktionsklar.
Tillverkningskostnaderna skulle dock inte täckas av försäljningsintäkterna.
Möjligen skulle det fungera nu när folk i allmänhet accepterar liten slagvolym bara motorn går bra.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|