Triggerhappy skrev:2132760Då syns vi rätten då...kruxet är att jag inte har lust att pröjsa reperationer för att nån vildhjärna inte hajjar när det är läge att ta det lungt.
INGEN är på denna BANDAG är där för att prestera bästa varvtid eller stå högst upp på en pall som inte finns...det är precis det motsatta på en rejsträning eller under rejs...du är där för att prestera.
Bandagar är för att ha kul och utmana sig själv .....inte ligga på gränsen och riskera andras hojar och liv, det finns andra tillfällen än dessa för sånt !!
Visst är man där för att ha kul men om olyckan skulle vara framma så är det bra att det är glasklart vad som gäller för alla inblandande. Om f-bolag klassar åkarna oförsäkrade pga inhägnat tävlingsområde så tror jag inte du har något rättslig rätt att utkräva ersättning men du kanske vet? Hur eller hur så tycker jag att arrangörerna ska ha tydliga regler vad som gäller. Om man ska ersätta varandra så hoppas jag inte att någon trillar som någon annan kör över eller att 4st kör ihop i en kurva. Reda ut en sådan ansvarssituation och att få alla gå med på samma händelse(skuld)förlopp skulle inte vara trevligt.