Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Men vilken tid det tar att hitta på nätet , det som går på sekunder i Biltemas katalog.Tidningar är sist med det nya. Snabbare på nätet. Nya nyheter, hojannonser och tävlingsresultat.
Kataloger har inget sökfält. Ett register möjligen. Nya produkter kom inte med. På nätet är det bara att lägga till, ändra och komplettera.
Vissa fysiska butiker har ett lagersaldo. Är det slut i den ena butiken så kollar man i någon av de andra. Inköpslistan uppdateras när man byter butik i appen.
Handelsboden frågar om man verkligen vill ha den fysiska katalogen i fortsättningen. Ingen tegelsten iofs.
Moderatorerna kör väldigt sällan med trådsplit. Å andra sidan har ot uppskattats här så länge jag kan minnas.
I you can’t beat them, join them.
Ett lysande exempel på hur snabbt nätet är/var är Västra Götalands nya journalsystem Millenium. Att skriva ut ett recept som i det gamla systemet tog läkaren 15 minuter tog i Millennium 1 timme.
Själv tänker jag på en man jag mötte på FMV på 1980-talet:
Idag kan vi göra samma saker i datorer som vi förut gjorde med papper och penna. Men vi ska inte underskatta sysselsätttningseffekten.
slut mannen på FMV