Kommer KTM överleva?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tidningar är sist med det nya. Snabbare på nätet. Nya nyheter, hojannonser och tävlingsresultat.
Kataloger har inget sökfält. Ett register möjligen. Nya produkter kom inte med. På nätet är det bara att lägga till, ändra och komplettera.
Vissa fysiska butiker har ett lagersaldo. Är det slut i den ena butiken så kollar man i någon av de andra. Inköpslistan uppdateras när man byter butik i appen.
Handelsboden frågar om man verkligen vill ha den fysiska katalogen i fortsättningen. Ingen tegelsten iofs.

Moderatorerna kör väldigt sällan med trådsplit. Å andra sidan har ot uppskattats här så länge jag kan minnas.
I you can’t beat them, join them.
Men vilken tid det tar att hitta på nätet , det som går på sekunder i Biltemas katalog.
Ett lysande exempel på hur snabbt nätet är/var är Västra Götalands nya journalsystem Millenium. Att skriva ut ett recept som i det gamla systemet tog läkaren 15 minuter tog i Millennium 1 timme.
Själv tänker jag på en man jag mötte på FMV på 1980-talet:
Idag kan vi göra samma saker i datorer som vi förut gjorde med papper och penna. Men vi ska inte underskatta sysselsätttningseffekten.
slut mannen på FMV

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag, som startade tråden, tycker också att man kan hålla det någorlunda relaterat till ämnet.
Innan jag beställer en ny Super Adventure vill jag ju veta om de kommer tillverka den...

Bäst är troligen att invänta vad som händer med lagret och med företaget. Det vore ju trist om du beställde en ny Super Adventure och så två månader senare rear de ut fjolårets osålda för 120.000…

Mvh

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag, som startade tråden, tycker också att man kan hålla det någorlunda relaterat till ämnet.
Innan jag beställer en ny Super Adventure vill jag ju veta om de kommer tillverka den...
Den kommer inte under 2025.
Men -24'orna är billiga är skapligt rabatterade.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Ämnet. Enl många artiklar och förmodligen insatta nättyckare så verkar ett av bekymren vara att det är många bolag och det har trixats mellan alla dessa. Inte nödvändigtvis olagligt annat än manipulering av marknaden.
Det gör ju bankernas och utredarens jobb svårt.

R18_Lasse

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2025
Hoj
BMW
Jag tänker att i denna tråden kan man diskutera KTMs uppgång och fall och så kan man posta reseberättelser och foton på fleshlights i någon av de många andra trådarna som finns för det.

Jag inser såklart vilken radikal tanke detta är.
Till och med (?) på Flashback är moderatorer snabba med att säga till (och till och med varna) de som inte håller sig till ämnet.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ämnet. Enl många artiklar och förmodligen insatta nättyckare så verkar ett av bekymren vara att det är många bolag och det har trixats mellan alla dessa. Inte nödvändigtvis olagligt annat än manipulering av marknaden.
Det gör ju bankernas och utredarens jobb svårt.
Det klassiska sättet dölja ekonomin / förlusterna i en verksamhet är många bolag med olika verksamhetsår tex jan-dec, feb-januari, mars-februari osv. genom att flytta runt pengar mellan bolagen ser allt bra ut vid boksluten. I det längsta.
Så ju fler bolag dessto värre fladdrar varningsflaggorna för mig.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Det klassiska sättet dölja ekonomin / förlusterna i en verksamhet är många bolag med olika verksamhetsår tex jan-dec, feb-januari, mars-februari osv. genom att flytta runt pengar mellan bolagen ser allt bra ut vid boksluten. I det längsta.
Så ju fler bolag dessto värre fladdrar varningsflaggorna för mig.
I små skuttbolag ja, men det är därför man har internationella koncernregler bla, men visst, varningsflaggorna borde ha lyst för länge sen.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...