Tjoflöjt!
Ida g har jag upplevt den värsta bakfylla sen jag bröt nacken, dagen har varit fruktansvärd!
En gammal kompis från Kalmar var uppe och hälsade på, vi kom fram till att vi inte setts sedan 1998! Givetvis blev det raj-raj och nattsudd.
Idag vid tio tyckte min assistent att jag åtminstone borde prova att släpa mig upp och duscha, och det kunde jag inte värja mig mot.
Både toa och dusch klarades av utan värre bekymmer än vanligt.
Sedan när jag blivit torkad, kände jag hur jag började må illa. Jag skrek efter spypåse och fick den levererad i expressfart (jag har tjatat mig såna där som de har på sjukan, med en plastkant som påsen är fäst vid, då kan jag hålla själv. Skönt tycker mina assistenter!), men efter någon minut förstod jag att resultatet skulle utebli.
När jag fått på mig kläderna var sängen, som knappt hunnit svalna, nästa punkt på bakfylledagordningen.
Jag hann lagom ner i sängen, så var det dags igen, och då minsann kom resultatet av gårdagens ansträngningar!
Nästa gång jag såg dagsljuset var klockan fyra i eftermiddags!
Vad har hänt annars?
Njaa, har varit på Hifi-klubben och investerat i en ordentlig stereo. Jag hade kanske tänkt att lägga 5000:-, men efter konsultation med Jonte, fick han mig att förstå att mindre än en tre gånger så stor summa kunde det inte bli tal om.
Nåja, så här stort och fint har aldrig Helloween låtit hemma hos mig, det är tryck i grejerna och väl värt pengarna!
NAD-stärkare och B&W-högtalare.
Sen då?
Jo, som Jonte skrev har han besiktat min DT 125 MX. Sista gången den besiktades var 1989, otroligt! Mattias har även besiktat min XT 550, så nu är även den redo, kul!
Båda hojarna är ju ca 30 år gamla och alltså kvalificerade för onsdagarna i hamnen i sommar. För er som inte vet så anordnar Automobilsällskapet utställningar i Nyköpings hamn varje onsdag på somrarna. Låter inte särskilt upphetsande, jag vet, men det drar till sig MASSOR med folk och är kul att snoka runt ibland. Det brukar vara ett tema varje onsdag, och höjdarna tycker jag är 80-talsveckan och Tysk-veckan.
Tidigare i tråden lade iceaway upp den här länken:
http://www.nyteknik.se/nyheter/bioteknik_lakemedel/medicin_teknik/article3453259.ece
Det är ju något helt makalöst om de får detta att funka, det finns ju miljoner ryggmärgsskadade runt om i världen som bara väntar på liknande mirakel!
Nu känner jag en kille som lite då och då brukar vara på RSS/Spinalis i Solna (han bor i Sthlm.), och i veckan var han där på en föreläsning. En av de som talade var en av forskarna som kommit fram med "uppfinningen". Nu fick jag bara en snabb resumé, men det låter väldigt intressant!
Så fort alla tillståndär klara, ska en första grupp försökspersoner vara redo. Jag kan inte sluta drömma om ett lyckat resultat!
Vet inte om jag sagt det tidigare,
men för sådär en månad sedan ringde en kille upp mig från Airventures, firman som kör turer med en sån här:
http://www.youtube.com/watch?v=Gm_uyWRJr38&feature=related
Skitfrän!
Jag förklarade varför jag var intresserad, och vi kom överens om att vi skulle höras av igen när det blivit varmare och säsongen satt igång. Ska försöka bestämma en dag så jag kan åka och kolla. På nåt vis borde jag ju kunna krångla mig ner, tycker jag.