Är det inte fördjäkligt så små marginalerna är ibland?Bra berättat där laidback, inte för att få folk att sluta köra utan att förstå riskerna.
Har kört hoj i 30 år med ett antal krascher i bagaget men så tog "turen" slut för ganska exakt 14 månader sen. Är instruktör inom SMC och vi höll på att förbereda förra årets kurser, hade satt dit en väska bakpå ,en som jag inte använde så ofta, vi hade letat på ett ställe där vi skulle träna bromsning när något händer med väskan som åker in i bakhjulet med en stor krasch som gjorde mig förlamad från axlarna och nedåt. Sitter i elrulle idag och styr både den och datorn via en hakstyrning.
Skulle jag köra hoj igen om jag kunde = JA
Skulle jag rekommendera andra att ta hojkort = JA
Bra berättat där laidback, inte för att få folk att sluta köra utan att förstå riskerna.
Har kört hoj i 30 år med ett antal krascher i bagaget men så tog "turen" slut för ganska exakt 14 månader sen. Är instruktör inom SMC och vi höll på att förbereda förra årets kurser, hade satt dit en väska bakpå ,en som jag inte använde så ofta, vi hade letat på ett ställe där vi skulle träna bromsning när något händer med väskan som åker in i bakhjulet med en stor krasch som gjorde mig förlamad från axlarna och nedåt. Sitter i elrulle idag och styr både den och datorn via en hakstyrning.
Skulle jag köra hoj igen om jag kunde = JA
Skulle jag rekommendera andra att ta hojkort = JA
omg .. nu blir jag extra nojjig med packrullen jag tänkte ha i sommar
Tack, tack och ännu mera tack!!"Inspirerande" är fel ordval men hittar inget bättre just nu. Stora creds för texten, insiktsfulla ord blandat med rätt inställning, från en som inte bara pratar utan även upplevt. Stort av dig att göra den postningen!
Med risk för att låta pretto, det är texter som den här, bedrifter som det du gjort, som på riktigt kan rädda liv i sommar. Jag lär i alla fall försöka ha dina ord i bakhuvudet när man drar det där extra på rullen. För det är bara en tidsfråga innan en hårdare crash är ett faktum just nu...
Återigen, bugar.
Precis, man ska inte ge upp något som är kul men man bör veta om riskerna.Tack till alla som ger oss en inblick i baksidan.
Så som du tänker jag lite aRWe. Ska jag avstå helt för att något kan hända? Nej. För om nåt händer en dag, och gör att jag aldrig mer kommer åka hoj, då kommer jag ångra alla gånger jag avstod.
Men händer något så jag lär ju ångra just den ödesdigra gången. Men ännu mer alla gånger jag inte gjorde det jag ville, när jag kunde.
1. Har en likadan, en c500.Är det inte fördjäkligt så små marginalerna är ibland?
OM väskan inte lossnat, eller OM den inte åkt in i hjulet, eller OM nervtrådarna inte gått av så mycket?
Så där har jag tänkt tusen gånger, detta j---a OM!!!
Nu är vi ändå två som kan sitta och gråta ut och vara bittra och önska livet ur alla som fortfarande kan köra hoj!
INTE, jag har aldrig tänkt tanken en gång!
Nåja, vi tar väl det viktigaste först:
1. Vad har du för rulle? (Jag har en Perrmo c500)
2. Hur styr du datorn? Du styr musen med joysticken gissar jag, men styr du tangentbordet med en sån där reflex i pannan, eller? (Jag kör med joysticken, sen kan jag röra armarna och då har jag tryckt in pekfingrarna i tajta rör så håller dom sig raka och går att trycka på tangenterna med.)
3. Hittat nån mobil som funkar för dig?
Sätt bara dit den ordentligt så blir det bra.omg .. nu blir jag extra nojjig med packrullen jag tänkte ha i sommar
Starkt gjort att ni delar med er av era livsöden,vill ni höra en annan gripande historia ska ni lyssna på p4 värmland kl.15,03 idag då ska handikappsimmaren Anders Olsson berätta om hur hans livsöde ser ut och hur livet som (hjulbent) har förändrat hans liv,han har råkat ut för så mycket så man kan knappt tro att det är sant.
Läste ett inlägg om att man inte lyssnar så mycket på "kvinnan på risk1'an" som på t.ex. laidback eller aRWe (minns inte vem som skrev). Tänkte tanken att kanske personer som ni, som har råkat ut för det som ni berättar om, skulle kunna vara där och berätta er historia? Som ni själva säger, inte NEJ till körkort, men med insidan av hjärnan..
Har inte gjort risk1'an själv så jag vet inte om det redan är så, annars kanske det skulle vara en bra idé? Eller vad tycker ni?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari