Konstigaste/värsta ovanan?

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Min ovana om man kan kalla det de är att jag alltid måste borsta av lakanet i sängen varje gång innan jag lägger mig i sängen. Jag tål inte om det är minsta lilla sandkorn eller nåt jävla skit som ska sätta sig på huden när jag sover. Det ska vara mjukt och skönt. :tungan

//Pippi

Det är tur du inte varit på "beach-fyllle" semester med mig, kan säga att en hel del sandkorn har hamnar i sängen när fyllan trillat in...men va f-n lite natural pealing skadar inte!

Jag kan erkänna att jag är sjukt pedant när det gäller att handla saker. Skulle aldrig få för mig att köpa första paketet i hyllan eller köpa det klädesplagg som jag provat. Vill ha känslan av att det är helt oanvänt när jag betalar det...korkat va!?!

Sen skulle jag aldrig få för mig att köpa lösgodis i plastpåse! Det finns inte, det ska vara riktig papperspåse (helst sådan man fick i kiosken som liten).

Ful ovana eller vardagslyx!?! Jag vet inte, har helt enkelt smak på livet :D

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fan vad enformigt... jag försöker ofta ta olika pålägg på mina mackor, förutsatt att alternativen är nästan lika goda.

Det kan man ju tycka kanske..! :tungan
Jag kan ju ha olika pålägg på mackorna, men inte i samma "omgång" så att säga.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fan, nu kom jag på en ovana som jag har! Jag är sjukt analpedant när det gäller mina fingrar!:näsblod Får man minsta lilla narighet/hudflaga/reva i nagel/annan defekt någonstans så måste det ögonblickligen slätas ut, annars får jag krupp!:näsblod Efter ett antal avslitna nagelband och andra dylika avrivningar av hudflagor som resulterat i blodiga svidande sår så lärde man sig ju att nagelsax är att föredra när det gäller att jämna till här och var, men om en sådan saknas så biter jag ändå efter bästa förmåga och det slutar alltid i blodbad förr eller senare...:rolleyes: Så nu har jag börjat bära med mig nagelsax vart jag än går. Uppkommer det några huddefekter eller annat på nåt finger är jag snabbt där med saxen och jämnar till:D Tycker själv inte att det är en särskilt ful ovana, jag bara vill inte ha stixiga fingrar som rivs och fastnar i tyger och dylikt överallt... och då måste man ju göra något åt saken:D

:D Samma här, har ALLTID en nagelklippare med mig i fickan för att kunna åstadkomma perfekta fingrar. Lite svårt är det som hantverkare att hålla fingrarna rena och snygga men skam den som ger sig.
Dock så är tanken av att bita på en nagel så extremt äcklig så jag mår illa :död Människor som BITER på naglarna är det äckligaste jag vet, hur fan kan dom :mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:D Samma här, har ALLTID en nagelklippare med mig i fickan för att kunna åstadkomma perfekta fingrar. Lite svårt är det som hantverkare att hålla fingrarna rena och snygga men skam den som ger sig.
Dock så är tanken av att bita på en nagel så extremt äcklig så jag mår illa :död Människor som BITER på naglarna är det äckligaste jag vet, hur fan kan dom :mad:

Naglarna biter jag aldrig på, bara fingrarna:D
Dock har jag någon gång emellanåt använt mina undre framtänder som nagelfil...:va Om man låter naglarna glida i det lilla hacket mellan tänderna så fungerar det nästan som en knivslip vilket räddat mig från att gå bananas på kanstötta naglar ett anta gånger...:näsblod Skulle dock aldrig få för mig att bita, det blir ju bara värre då ju!:mad: Vill man ha naglarna släta så är det fil och sax som gäller, tänderna är helt värdelösa på att få till felfria kanter...

Ponrus_J

Din räddare i nöden
Gick med
12 May 2006
Hoj
Honda
Naglarna biter jag aldrig på, bara fingrarna:D
Dock har jag någon gång emellanåt använt mina undre framtänder som nagelfil...:va Om man låter naglarna glida i det lilla hacket mellan tänderna så fungerar det nästan som en knivslip vilket räddat mig från att gå bananas på kanstötta naglar ett anta gånger...:näsblod Skulle dock aldrig få för mig att bita, det blir ju bara värre då ju!:mad: Vill man ha naglarna släta så är det fil och sax som gäller, tänderna är helt värdelösa på att få till felfria kanter...
Okej då.
Jag biter på naglarna också :huvet
Skulle vilja säga att jag är expert på att snygga till naglar.
Har dock dragit ner på det efter många fel"klippningar" som resulterat i onda fingrar. :gnissla

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti

Jag har inte klippt mina naglar på 10 år, blir så fint när man biter, har riktigt bra teknik också. :gnissla

Den konstigaste ovanan jag har är nog att jag brukar vissla på melodin som är med i början på teknade Robin Hood när jag ska koncentrera mig.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Jag kan absolut inte heller förmå mig att äta sista tuggan, hur hungrig jag än är!

Dessutom måste jag ha samma pålägg på alla mackor, kan inte äta två mackor på raken med olika pålägg.

Tvärtom för mig...har jag flera mackor med olika pålägg kan jag inte äta fler i rad med samma pålägg ;)

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
jag brukar oxå nypa mig i höger armveck när jag är nervös (ex. möte med chefen), ibland så pass hårt att det blir blåmärken. kanske inte nån direkt ovana direkCt, mer som ett tix eller nåt?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Har man 2 mackor med ost och 2 mackor med skinka, så måste man ju äta dem varannan gång. 1 ost 1 skinka 1 ost 1 skinka. Lyxigast/godast sist. :D

Haha njae, det håller inte. Det är äckligt att blanda, samma pålägg på alla mackorna för den omgången. :tungan

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Har man 2 mackor med ost och 2 mackor med skinka, så måste man ju äta dem varannan gång. 1 ost 1 skinka 1 ost 1 skinka. Lyxigast/godast sist. :D

Haha, precis så är det. Kan ha värsta beslutsångesten för vilken som är godast.
Har man en med leverpastej och färsk gurka på så är det enkelt, för det är som alla vet det bästa man kan lägga på en smörad brödskiva.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Haha, precis så är det. Kan ha värsta beslutsångesten för vilken som är godast.
Har man en med leverpastej och färsk gurka på så är det enkelt, för det är som alla vet det bästa man kan lägga på en smörad brödskiva.

Ahh, så du har aldrig ätit en falukorvsmacka? Ojoj, det slår ALLA andra pålägg.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ahh, så du har aldrig ätit en falukorvsmacka? Ojoj, det slår ALLA andra pålägg.

En riktigt god falukorv och tomatskivor på kryddad med "Aromat", det är fan en riktig höjdare.

Men jag är inte kräsen, jag äter gärna kaviarmackor med ost på, leverpastejmackor med bostongurka på, skinkmacka med antingen senap, mimosasallad, röbetssallad eller faktiskt en höjdar, hamburgerdressing!

Annars rökt ren/fårkött, då behövs inget mer....

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Det kan man ju tycka kanske..! :tungan
Jag kan ju ha olika pålägg på mackorna, men inte i samma "omgång" så att säga.
Du får väl ta en klunk te/juice mellan varje macka så det blir ny omgång...
Eller vad krävs för att det ska bli ny omgång?

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
KTM690 SMC
På söndagsmorgonen brukar det alltid stå en massa tomma ölburkar på soffbordet, och så har jag en jävla huvudvärk. En jävligt dålig vana.

Brukar också gå omkring och vissla på jullåtar när jag är glad på jobbet(japp, det händer ibland). Det brukar reta jobbarkompisarna till vansinne, särskilt under sommarmånaderna.

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield