Korkade uttalanden om MC

SpilfaZ

Jag färdas naken, Allt är som sig bör
Gick med
14 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
zx6-r -98
NisseNutz skrev:
2648741 Det finns klara gränser som man aldrig borde passera.
haha ja iofs men ändå.....okej är det en bobbafett på 100+ kg så är det väll lite väl :D
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
wdac skrev:
2655360 lite som när turkarna vevade ner rutan på sina BMWs å vill rejsa när ja hade husan.. de trodde att de skulle vinna lätt.. stackars bilfolk... att de inte förstår bättre..


Jo det har väl hänt en och annan gång att folk tror att dom vinner hur lätt som helst... 200 hk mot 98 är ju ingen match :p sen att min båge väger lite mindre tar dom inte med i beräkningarna :p :huvet :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Zalfus skrev:
2653270
fattar inte varför hon blev sur på er?? dem ska la vara glada så länge dem får sälja mat :)

håller med:D
men hon gick på och gormade om att "drive in är till för bilar!" och "jävla moppenazister!" och allt vad skit hon sa:D
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
bushido skrev:
2655889 håller med:D
men hon gick på och gormade om att "drive in är till för bilar!" och "jävla moppenazister!" och allt vad skit hon sa:D

Hehe i holken på MC-donkan i moraberg skrattade bara tjejen när jag och en polare rullade upp med mopparna. Jag lyckades pilla ner läsken mellan fågelpinnen och lyktkåpan på MT5an :D burgaren hamnade mellan knäna. Sen var det bara att balansera den på tanken :gnissla

Det gick bra iaf :D
 

mboki

Passiv just nu
Gick med
23 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Stulen!!!!! :(
Det här var första gången min morsa såg min nya r1:a. Hon gick runt och tittade och när hon stod baktill så pekade hon på bakhjulet och sa:

"Mmm den var fin men ska den verkligen ha ett sådant ballongdäck?"

Högst allvarlig fråga ifrån hennes sida. Va säger man? :confused:
Kan det ha varit originaldäcken som fick henne att fälla kommentaren? Ska fråga. :D
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Skulle möta upp en massa andra roliga mc-typer vid en mack inne i Lund i somras. Jag kom dit först, och när jag körde in och ställde hojen framför butiken kom det fram ett gäng moppekillar. De fällde en massa kommentarer i stil med "ah, cool hoj, hur fort går den, går den att resa, kan du köra på bakhjulet osv"
Jag hoppade av hojen, och tog av mej hjälmen för att gå in och handla en dricka. Då blev det liv i luckan, och de små pojkarna kunde knappt sluta titta. Till sist utbrast den ena "men du är ju tjeeeej"
"ja?" svarade jag coh gick in och köpte min dricka. När jag kom ut igen stod de envisa små krypen kvar, och överöaste mej med frågor igen. Den frågan som kom upp flest ggr var "kan du resa den?" Jag svarade att "nej, klart inte, jag är ju tjej". En av killarna var snabb med svaret tillbaka, "nej, det är klart hon inte kan, det är ju en tjej, tjejer kan inte sånt"
Jag log lite åt de, och sen kom de andra till räddning. Vi snackade lite, och sen körde vi iväg. Jag körde sist, och givetvis var jag tvungen att resa den (fast bara lite) när jag körde därifrån. Kan tänka mej vad småkillarna sa just då. De stod och kollade efter oss länge i alla fall! :tungan

//Swish (det går inte att logga in på någon annan användare på chukabowas konstiga dator, så jag får skriva från hans!)
 
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
En rätt rolig grej som hände här i krokarna.
En kompis jobbarkompis äger en vtr 1000. En dag var han ute och åkte rätt så ordentligt (en bit över 200), det tyckte farbror lisen också, så han fick blåljus i backspegeln ganska snart. Han försökte köra ifrån dom och svänga av på andra vägar men det hjälpte inte så han fick stanna. Han har inte tagit av sig hjälmen än utan ger bara körkortet till polisen. Varpå denna polis utbrister: "50 år?!?! Och vet inte bättre!!!" :D krut i den gamle gubben... Dock klara han inte av mc polisen...
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Slan Cruel skrev:
2646329 Grannen kommer in i garaget o ska prata om hur försäkringen täcker vatten som vi fick i källaren:näsblod .
Tanten (grannen) är väl mellan 65-75 år.
Min banhoj står på liften m slicks på.

Just när hon ska gå frå hon syn på den
o utbrister:"VILKET STORT BAKHJUL, ÄR DET EN SÅN DÄR CROSS ELLER?"
Jag: Nääe, man kör på asfalt med den.
Hon: Jahahaa....aaaadu, va du kan.
Jag:Jomensåatteeeeee..........:rolleyes:


Jag trillar fanimig av stolen :D :D :D
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Kanske inte så kul men iaf... Stod på en parkering i sommras när det kom fram en liten kille och frågade:
Han "Är den din??"
jag "ee nej jag har snott den"
Han "Hur fort kör den"...
jag, "menar du hur fort den går ??"
killen sneglar då över instrumenten och ser ingen hastighetsmätare (är ju digital) och säger
"eyyy va fan den går ju inte alls"
Jag svarade att den syns bara när hojen är på..
han "mmhmmm....eyy kompis får man pröva"
jag "nej jag vågar nog inte låna ut den till dig"
han "ingen fara pappa kan hämta pengar på pizzerian om jag ramlar"
jag sa bara "nej" drog på mig hjälmen och åkte... finns en gräns för vad man orkar med.
 

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Tranås
Hoj
Vässad Fazer 1000
Jag har en liten historia som egentligen inte är ett korkat mc-uttalande, beror på hur man ser det.

Min gamla polare fick när han fyllde 15 en splitter ny Yamaha Dt50. Som alla andra femtonåringar snusade han också. När man är 15 är det inte så lätt att köpa snus, så killen gjorde ett försök på den lokala bosniska affären.

-En dosa general, sa killen.
-Är du 18? frågade den orientaliske mannen bakom disken.
-Ser du inte motorcykeln där utanför? svarade polarn.
-Jo jo... svarade mannen bakom disken.

Killen fick sitt snus, och gick ut o kicka igång sin moppe....en ganska kul historia...
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
För ett antal år sedan när man bytte från etttjugofem till större cykel så var jag hos en polar. Då kom hans lillebror och frågade
-Du hade ju lättmotorcykel förut. Har du bytt?
Jag: Ja det har jag
Han: Jaha är det en svår motorcykel då eller?

Jag garvade så jag höll på och pissa ner mig
Sedan var ju det klockrena svaret att den var jättesvår:D
 

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
Mölndal
Hoj
yamaha vmax 1985
körde på Sävedepå hela lördagen.lät start nr sitta kvar på hojjen till söndagens körning.när jag tankar på söndamorgon kommer en fram o frågar e de euro? va menar du ?på fullt allvar säger han .ja du kan väll inte sälja hojjen för 500 kr. hade start nr 500.
 

meckis

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
uppsala
Hoj
sxv550 - 450crf
Vill ju inte påstå att 6 åringar är korkade men de är väldigt ärliga och svåra att resonera med, uttalande från min svågers son:

Jag: ska vi gå o kolla på min nya motorcykel ( en lv-reg enduro)

han: Motorcykel, det är ju en moped.

Jag; nej det är ju en motorcykel, varför tror du att det är en moped?

Han: din andra (gsxr750) är en motorcykel, den har liksom kåpor, de utan kåpor är mopeder.....

Sen var det slutdiskuterat!!

Tänk på det ni med "retarder" ni åker moped hela bunten :D :D


(vill bara tillägga att jag väldigt gärna skulle ha en motarduppsättning till enduron med, men plånboken är lite tunn just nu. Så ni inte tycker att jag ondgör mig över erat mc-val!)
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Tjenna! Såg denna annonsen på blocet igår! en kill som vill "selja" sin golf:D:tungan
Helt klockrent! http://www.blocket.se/vi/10625926.htm?ca=15_s

Lite kul ja, men tank da hur kul det skulle bli om du skulle skriva pa tex arabiska efter nagra veckor i ditt nya land :rolleyes:

:rofl
Ibland är folkpartiets idé om språktest inte så dumt.... :rolleyes:

http://www.bestofblocket.se/
Finns ju en del roliga blocket annonser....

mm... o svenska lar man ju sig pa en kvart?
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top