Korkade uttalanden om MC

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Slutet på säsongen förra året hos min morfar utanför stan, ska precis åka hemmåt.

Jag sitter och har bågen på tomgång medan jag drar på mej handskarna. Då kommer det upp två killar på varsin yamahamoped, Arox tror jag dom hette eller nått, lite modifierade, båda i keps ingen i hjälm. dom hoppar av och hejjar, går runt och tittar lite på bågen. - är det ingen tusenkubikare, säjer en av killarna. - Nä säjer jag. - Vi brukar rejsa på gångbanan där borta, säjer en av killarna och pekar bort mot en lång rak gångbana (säkert 200 meter lång), - Vi två mot dej, säjer samma kille. -Du måste fan skämta, ni har ju fan inte en jävla suck mot den här, menar jag och pekar menande på tanken. - jo kom igen då! våra är lättare och trimmade säjer killen med jävla kaxig attityd. Dom måste ju skämta tänker jag men pekar på en av killarna, -ställ dej där, säjer jag och pekar två meter bakom mitt bakhjul. Varvar upp ordentligt och lägger ett moln. Han hoppar åt sidan och lunkar sen bort till sin moppe och säjer, - äh, skit i honom, han vågar nog inte. mummlar han, den andra hoppar på sin och dom puttrar iväg.


ägd! :rofl
http://www.youtube.com/watch?v=cojgdp_7RSc :
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
"Varför köpte du inte en R1a?!"
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Börjar samtala med en kille när jag var iväg med jobbet i sommras.

Han: Såg du fotbollen igår?
Jag: Nä jag tog mc-kort igår så jag var ute o körde hela kvällen.
Han: Shit fy fan va fett!! Har du r1!?
Jag: Nae Hornet 600.
Han: Ah synd... de bor en kille där borta han har r1a, säger han o ler :)

Varför denna fascination kring just r1 bland alla in da hood killar? Vad e de för fel på cbr,gixxer o ninja om man nu vill ha de värsta?
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Börjar samtala med en kille när jag var iväg med jobbet i sommras.

Han: Såg du fotbollen igår?
Jag: Nä jag tog mc-kort igår så jag var ute o körde hela kvällen.
Han: Shit fy fan va fett!! Har du r1!?
Jag: Nae Hornet 600.
Han: Ah synd... de bor en kille där borta han har r1a, säger han o ler :)

Varför denna fascination kring just r1 bland alla in da hood killar? Vad e de för fel på cbr,gixxer o ninja om man nu vill ha de värsta?


Det är ju bara att säga att din hoj är typ som en R2'a dvs dubbelt så snabb som en r1'a ; )
 

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640 SM
Va fasen? Hur stor är ditt Monster? Jag har haft en sån, och den kan inte vara mycket större än min ER-6, snarare mindre känns det som. Och till ER-6:an köpte jag "small", sitter som gjutet.

Kapellet är aningens stort, men tycker det är helt okej. Medium hade säkert funkat bra. Kan vara så att dom är små i storlekarna om Small rekommenderas till EU-moppe.
 

Racermatte

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Umeå
Hoj
R6 på inrullande
Kul tråd det här :)
Börjar mc-kortet i morgon och är hur peppad som helst!
Men har redan lessnat på allas negativa kommentarer. Du kommer köra ihjäl dig, det går snabbt upp men tvärstopp ner.. hahah Jag har tänkt köpa en r6, och ingen säger coolt utan vad kostar försäkringen? Säkert svindyr jävligt ovärt.
Man börjar ju undra vad dom tycker är värt då. Haha
Kört lite hoj och det är hur värt som helst!
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
När jag precis hade köpt min första hoj åkte jag ner till gamla mormor och visade stolt upp min nya leksak.
Efter att hon gått ett varv runt den och lyssnat på hur den låter osv. säger hon;
-Sitter man här eller? Och pekar på tanken... :3freak
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Racermatte: Det är bara okunnigheten som lyser igenom... vissa här på jobbet är likadana... säger att de skulle bryta alla ben i kroppen om de skulle ens sitta på en hoj... sure, alla 206st då eller?

Finsksvenska granntanten gick förbi när jag skulle ut på en tur och sa på mumindialekt:

Den låter så fint din mc inte alls som dom där och pekar på dom två HD som står vid grannhuset....:D

AAAAaaaahahahaha... KUNGLIGT!!!
 
Last edited:

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Ring Ring....
Valfritt försäkringsbolag: "Välkommen till oss, vad kan vi hjälpa dig med?"

Jocce: "Hej, jag skulle vilja försäkra [sätt in valfri sporthoj här, t.ex. CBR, R1, eller t.om. min Hornet"

Valfritt försäkringsbolag: "Jaha, inga problem..." <knappa knappa> "Jo men då har vi priset här, det blir [Priset på hojen]X[1,5]"

Jocce: "Jaha...men då är det väl en låg självrisk"

Valfritt försäkringsbolag: "Ja ja, den är jättelåg, den är [försäkringspremie]/3"

Jocce: "Suck..."


/Jocce
 

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000F
Fick påhälsning av en riktig kritiker häromdagen. En dryg medelålders kvinna som stirrade på min hoj bra länge innnan hon slutligen vågade yttra följande:
- Den där hojen (hon pekade på en gammal Intruder som stod bredvid) är mycket snyggare än din.

När hon precis skulle vända på klacken lite halvdivigt besvarade jag:
- Den där kvinnan (pekade på någon som gick förbi) är mycket snyggare än du.

Asså, man undrar ju om såna där självutnämnda experter verkligen tror att vi bryr oss om deras åsikter. Hon blev skitsur i alla fall så kul var det. :)
 

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Viffer -98
Fick påhälsning av en riktig kritiker häromdagen. En dryg medelålders kvinna som stirrade på min hoj bra länge innnan hon slutligen vågade yttra följande:
- Den där hojen (hon pekade på en gammal Intruder som stod bredvid) är mycket snyggare än din.

När hon precis skulle vända på klacken lite halvdivigt besvarade jag:
- Den där kvinnan (pekade på någon som gick förbi) är mycket snyggare än du.

Asså, man undrar ju om såna där självutnämnda experter verkligen tror att vi bryr oss om deras åsikter. Hon blev skitsur i alla fall så kul var det. :)

:rofl :rofl
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Fick påhälsning av en riktig kritiker häromdagen. En dryg medelålders kvinna som stirrade på min hoj bra länge innnan hon slutligen vågade yttra följande:
- Den där hojen (hon pekade på en gammal Intruder som stod bredvid) är mycket snyggare än din.

När hon precis skulle vända på klacken lite halvdivigt besvarade jag:
- Den där kvinnan (pekade på någon som gick förbi) är mycket snyggare än du.

Asså, man undrar ju om såna där självutnämnda experter verkligen tror att vi bryr oss om deras åsikter. Hon blev skitsur i alla fall så kul var det. :)
:rofl :tummenupp
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fick påhälsning av en riktig kritiker häromdagen. En dryg medelålders kvinna som stirrade på min hoj bra länge innnan hon slutligen vågade yttra följande:
- Den där hojen (hon pekade på en gammal Intruder som stod bredvid) är mycket snyggare än din.

När hon precis skulle vända på klacken lite halvdivigt besvarade jag:
- Den där kvinnan (pekade på någon som gick förbi) är mycket snyggare än du.

Asså, man undrar ju om såna där självutnämnda experter verkligen tror att vi bryr oss om deras åsikter. Hon blev skitsur i alla fall så kul var det. :)



:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Fick påhälsning av en riktig kritiker häromdagen. En dryg medelålders kvinna som stirrade på min hoj bra länge innnan hon slutligen vågade yttra följande:
- Den där hojen (hon pekade på en gammal Intruder som stod bredvid) är mycket snyggare än din.

När hon precis skulle vända på klacken lite halvdivigt besvarade jag:
- Den där kvinnan (pekade på någon som gick förbi) är mycket snyggare än du.

Asså, man undrar ju om såna där självutnämnda experter verkligen tror att vi bryr oss om deras åsikter. Hon blev skitsur i alla fall så kul var det. :)

Fucking epic. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top