Korkade uttalanden om MC

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
KTM 640 SM
Låg nere vid vattnet i solen, hojen stod bredvid.. Några killar i sena tonåren glider förbi. Följande dialog utspelar sig:

"Ah, fan.. Jag ska skaffa hojkort och när jag gjort det, då ska jag köpa en så'n där."
"Nej, fan, en Ducati, en 328, de är feta."
"Nej, jag vill ha typ en 1080 kubikare."
"Man ska ha typ 300-400 kubik, de går fortare än de andra."

Avd. Less is more

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Har en ganska färsk att bjuda på.

Personen frågar om hojen och jag orkar egentligen ta snacket om hojar med honom då hans utseende utstrålar "I love trikes" på sin höjd. Säkerligen en fyndig "Jag rullar" t-shirt från 81 i garderoben också. Garanterat välanvänd och urtvättad som enda minne efter att han sparkats från Volvo efter lång och seglivad tjänst.

-Vad är det för motorcykel då?
-En Suzuki.... GSXR
-?!?? :fågelholk
-...en plastraket alltså!
-Jaha, en sån där mördarhoj!
-Mmm.. en sån.

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
Kör hoj till jobbet och har förmånen att kunna parkera precis utanför ingången.
Står och rökar och ett par ungdomar som sommarjobbar med att rensa i odlingarna går och resonerar.
En sån hoj ska jag ha så fort jag får kortet (pekar på min kawwa)
Jo, det är ju en typisk killhoj å så...
Jag flikar in, men det kan du ju inte för en sån har ju jag....
Han glor lite underligt och så säger han E de din?
Jaa säger jag
Han, Går den fort?
Ja, gör 100 på ettan
Oj, hur många hästar har den då?
110 säger jag och så väger den drygt 200 kg...
Åh fan, det e ju fler hästar en min farsas Volvo..... och ser förtvivlad ut
Jo säger jag och dessutom så väger den 4 ggr så mkt som hojen
Killen förtvivlat till sin polare...Fy fan va farsan ska bli knäckt när en tjejhoj blåser han.....:banana

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
En kvinna över 70:

"Vilken ful hoj du har." (sant förvisso, men jag tyckte det var lite taskigt)

Samma kvinna:

"Jag skulle köra ihjäl mig på en gång på en sån." (säkert sant det också)

<Mathias>

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
08 suzuki gsr600
Liten tjej om min och polarens hoj (ktm690sm) vems är motorcykeln och vems är crossen?? jag fick iaf ett stort leende :)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Stod på kungsportsplatsen med min ZX7R så kommer det fram en gubbe i 50 års åldern och säger: Du, du! Vilken fin motorcykel, vad kostar den? SÄG inte, jag vet... 80 000 kr? Jag svarar: Näe, kostar runt 30 tusen kanske... det är en gammal hoj varpå han säger att jag ljuger. Sen säger han: ALLA gillar dig, vet du? Hon tjejen där (så pekar han på en tjej) gillar dig, han gillar dig... din mc är snygg och du är snygg! Med värsta jävla tonen, som om han vore arg. Det roligaste var att det var en massa vänner runt omkring - så jag har en hel del vittnen. Gissa om man mådde bra den dagen :tuttar

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Jag och några mc-kompisar stannar på torget i Gränna och några barn kommer fram och en liten kille läser på hojen:
- Jamma-ha. Det heter våra blockflöjter i skolan...

:rofl
Kids e d bästa som finns....efterblivna människor som är OK att garv åt :rofl

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Stod på kungsportsplatsen med min ZX7R så kommer det fram en gubbe i 50 års åldern och säger: Du, du! Vilken fin motorcykel, vad kostar den? SÄG inte, jag vet... 80 000 kr? Jag svarar: Näe, kostar runt 30 tusen kanske... det är en gammal hoj varpå han säger att jag ljuger. Sen säger han: ALLA gillar dig, vet du? Hon tjejen där (så pekar han på en tjej) gillar dig, han gillar dig... din mc är snygg och du är snygg! Med värsta jävla tonen, som om han vore arg. Det roligaste var att det var en massa vänner runt omkring - så jag har en hel del vittnen. Gissa om man mådde bra den dagen :tuttar

Egot växte med flera kubikmeter, eller hur? :tummenupp

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Han ville ligga dig i stjärten.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
När jag körde lätt mc för typ 100 år sedan stod jag på torget nere i byn i Nv. Skåne där jag växte upp och var lagom tuff med min DT och fullt skinnställ. Då kom byns alkis framvinglandes lagom påstruken ungefär vid lunchtid.

Alkisen: Det va en javla grann hoj du har!
Jag: Tack!
A: Vad kostar en sån?
J: Nja den var ju begagnad så 15000 ungefär.
A: Ja men vad kostar en ny då?
J: Tja ungefär 30.
A: Det va som fan! Kan du låna mig en tia?

Varpå jag började asgarva. Jag borde sett var detta ledde redan när han kom vinglande men jag tyckte att hans låtsade intresse var så proffsigt så han fick en tia till två folköl.

Ejpi.87

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
SUZUKI SV650S K4
När jag körde lätt mc för typ 100 år sedan stod jag på torget nere i byn i Nv. Skåne där jag växte upp och var lagom tuff med min DT och fullt skinnställ. Då kom byns alkis framvinglandes lagom påstruken ungefär vid lunchtid.

Alkisen: Det va en javla grann hoj du har!
Jag: Tack!
A: Vad kostar en sån?
J: Nja den var ju begagnad så 15000 ungefär.
A: Ja men vad kostar en ny då?
J: Tja ungefär 30.
A: Det va som fan! Kan du låna mig en tia?

Varpå jag började asgarva. Jag borde sett var detta ledde redan när han kom vinglande men jag tyckte att hans låtsade intresse var så proffsigt så han fick en tia till två folköl.

Haha:banana

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...