Nej för f-n vad är nu detta, du ska argumentera annars blir jagChrille skrev:Det som finns i dagsläget om detta är ganska enkelt och ser ut att bli riktigt billigt/prisvärt.
Självklart hjälps vi alla åt när det är dax.
oFFkeFF skrev:56 anmälda i r1000, 52 i r600, dvs 18 i r1000 som inte fick komma till kvalet och 14 i r600 + 20-25 sp250 förare vars klass inte ens gick av stapeln.
Chrille skrev:Nu är många igång och gör det här onödigt svårt. Det vi ska göra(som jag har fattat det) är att sy ihop ett förslag till hur enklare tävlingar skulle kunna funka, undersöka förarintresse och tänka igenom eventuella problem som tex funkis-frågan.
Sen MÅSTE vi nästan räkna med att ha med oss våra klubbar. ARC, Hyllinge, LMS, KMF och Falkens(vaffan dom nu heter) torde alla vara intresserade av att arra något sånt här om vi gör det enkelt med minimal ekonomisk risk dvs en hel eller halv dag och ingen återbetalning av startavgifter. Det tror jag skulle kunna samla runt 50 b-förare per tävling vilket med en anmälningsavgift på runt 500:- spänn borde kunna lösa det ekonomiska iaf på Sviestad och Gelleråsen.
Vi MÅSTE köra race godkända av Svemo och därmed är vi beroende av att lära oss rutinerna runt tävlingsledare, besiktningsmän och huvudfunkis. Att lösa det utan support av en "riktig" arrangörsklubb tror jag inte på.
Vi ska inte starta en egen ny klubb som hyr banan och fristående arrangerar tävlingar. Hur tusan skulle vi klara det? Att däremot gå på och fråga klubbar med ett säkert, enkelt koncept borde vara the way to go.
Att B-tävlingarna slopades berodde väl mycket på att vi inte var tillräckligt många aktiva i vare sig A eller B. Det håller vi ju på att rätta till nu men det gäller att hålla den positiva trenden vid liv också.
Jag personligen kommer köra SM/SO så länge jag ges möjligheten men hade en "serie" av klubbtävlingar dykt upp så hade jag tagit chansen och kört så många som möjligt av dem.
grandmaster skrev:alltså, 32 som inte fick starta, inte 60 st (i Rookie klasserna). Det är lite skillnad det.
Även om det ger ytterligare en dimension till situationen är siffrorna för sp250 irrelevanta då det var en klass som inte fanns med över huvudtaget.
Rena B-race vet jag inget om. Och om då fanns varför är de borta idag? Det känns lite knepigt att ta en massa B-förare och slå ihop dem med A om det skulle resultera i garanterat för stora klasser. Dvs. sviktande antal A+B förare låter som en trolig anledning.
Goodstuff skrev:...Eller cyklar jag i bärskogen ordentligt nu?
Jag kan nämna att jag knappt sett en käft, av dem som tog licens samtidigt som jag, på banorna i sommar. Och jag har kört bana åtta gånger hittills.Goodstuff skrev:...Om 50% av de som går den kursen och de som har licens/genomgången licenskurs kommer till de som ej fått starta eller kvalats ut så är ju antalet möjliga intressenter för RRFA uppe i över 80 personer! ...
oFFkeFF skrev:Du får mer än gärna förklara varför det inte är relevant att sp250 inte fick vara med? Fast de inte kör r600/r1000 så fick de likaväl stå vid sidan av banan, är inte det en förlust för svensk rr? Precis likaväl som det är en förlust när alla i r600/r1000 inte får kvala?
Ok, att alla serier inte kan innehålla alla klasser. Men, när det finns b-klasser som inte får möjlighet att åka, anser jag det relevant. Om man nu ska räkna som du så är 32st ett helt startfält i en klass som inte fick chans att kvala.
Det slogs ihop för att det som du skriver, var för lite b-förare för att få b-arrangemang att gå ihop, och för lite a-förare för att få sm-arrangemang att gå ihop. Under 2001 kördes det support-b-race + att enstaka rena b-tävlingar också gick. Sedan pratar vi inte om ihopslagna klasser med a och b, utan att ge kör/tävlingstid till så många som möjligt
Goodstuff skrev:Dessutom är det ju en hel del folk på forumet som har gått licenskursen men ännu inte anmält sig till tävling och kommer det att bli en kurs till, som det ju verkar bli av i juli, så kommer ju det poteniella antalet B-förare att vara ÄNNU större i augusti.
Zilversurfer skrev:Vänta nu lite...det är INTE relevant då 250 sp kör 20/9 på Falkenberg och 19/7 samt 6-7/9 på Karlskoga - så utan körning blir dom inte. Samt om en klass inte är deltagande bör den ej heller räknas - och det är synd, men sorry..det var så det var nu på Falken. 250sp förana får sin chans senare.
Mvh//ZF
Hotrodbiker skrev:Var kan jag få info om den ev licenskursen?
oFFkeFF skrev:. Btw, har du betalat ditt knutstorpsrejs? Så du inte på grund av det missar dina 1.03? Risken är att det är du som står utanför nästa gång...
jagrandmaster skrev:*host*
vänta nu lite, var kommer denna siffra ifrån? Arrangören?
Chrille skrev:Jag kan till viss del hålla med Zilver här men nu kommer vi till den stora frågan....
Kör inte 250SP på Knutstorp?!?!? Har vi skrivit fel på roadracing.se??!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |