Korprejsing

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Zilversurfer skrev:
Har pratat med Eva Gödke igår om detta. Men jag kan tyvärr inte betala in ännu då anmälnings avgiften inte är klar. Du tror väl inte jag kommer att missa mitt hemma rejs :D

Mvh//ZF

hehe, jag betalade in karlskoga idag, är fortfarande osäker på om jag betalat in rätt summa, men det märker man väl ;)
Knutstorp är jag än så länge ovetandes om också, men det kommer väl snart får man hoppas.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
grandmaster skrev:
alltså (till flera ovan),
som jag sa, det ger ytterligare en dimension till situationen att sp250 inte fick möjligheten att starta. Med detta skulle ni läsa att dessa förare är en potentiell grupp som skulle vara intresserade av mer tid på bana. Jag var kanske lite otydlig.

Och tillbaka till siffrorna. Med statistik kan man ljuga hur mycket som helst. Vad jag tyckte lät konstigt var att så pass många som upp till 60 personer inte fick chans att kvala. Visst låter det bra, bra för sporten att få ett uppsving men det måste kunna försvaras också. sp250 inte kan räknas till den grupp av förare som inte fick chansen att kvala till tävlingen på Falkenberg, helt enkelt för att den klassen inte fanns med på programmet.

SEN, som sagt, kan de ingå i en sammanställning av alla aktiva RR-förare och vi kan spekulera i hur många potentiella förare det finns till ett arrangemang som RRFA. I ett kommande pressmeddelande kan dessa siffror presenteras istället (med korrekt ordval) för att i sann PR-anda försköna utan att ljuga. :D

Redan idag finns det en o annan grej Svemo kan fundera på vad det gäller rådande B-förarklasser. Såhär långt kan vi dra slutsatsen att antalet sugna förare blir på tok för många om SO/SM samkörs. Var det någon som inte fick kvala i Sviestad?
Trycket kommer att finnas resten av detta året men vad händer nästa år? Hur många aktiva tappar sugen och hur många nya skräms bort när de får höra konkurrensen?

/edit - äsch, var ju inte färdig, sluta stör mig med jobb

I övrigt tycker jag att dessa diskussioner är bra så att målet med RRFA kan utformas och tydliggöras.
Vilken sport som helst får ju svårt att växa om tillfällen till träning och tävling saknas. Det är kanske just det som håller tillbaka sporten i SE o Norden för den delen.
Är Nr:18 färdig med sin skrivelse, när RRFA börja dokumenteras och fastslås?

Till slut vill jag bara säga att det finns bara ett sätt att råda bot på ett ökat intresse, fler klasser. Men tänk på att Svemo tänker långsiktigt och då frågar sig; är detta en fluga? De kommer att jämföra med tidigare säsonger och kan mycket väl tolka årets situation som en tillfällig topp. Det är stenen på ena sidan och på andra sidan har de ett annat hårt ställe: det finns ett begränsat antar bullerdagar per år tillgängliga för racing.
Vissa saker är dock enklare att fixa än andra.
Är inte färdig, men det ser ut att bli i helgen.

Hur många som tappar sugen om man inte får rejsa i år? Vill vi veta det? Varför tror du vi lägger ner allt detta jobbet? :rolleyes:
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
oFFkeFF skrev:
Risken är att det är du som står utanför nästa gång...
OM jag nu skulle göra det, så lovar jag att inte börja vifta med armarna för en ny serie, då jag helt enkelt inte gjort tillräckligt bra ifrån mig. Sånt är livet i alla induviduella tävlings grenar - Alla kan inte gå till final, tyvärr.

Jag säger det igen ( lätt att bli missförståd) jag är absolut inte emot en ny serie, men jag tycker absolut att min inte skall rusa iväg. Ge det 1 eller 2 år till för att se vart det bärkar hen - nästa år kanske kommer se ut som 2002. vem vet???
 

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
2-takt
Nr:18 skrev:
Varför tror du vi lägger ner allt detta jobbet? :rolleyes:

ok, skall nog sluta skriva nu, ingen som förstår

"Till slut vill jag bara säga att det finns bara ett sätt att råda bot på ett ökat intresse, fler klasser."
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
grandmaster skrev:
ok, skall nog sluta skriva nu, ingen som förstår

"Till slut vill jag bara säga att det finns bara ett sätt att råda bot på ett ökat intresse, fler klasser."

Jag förstår dig :hej
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Zilversurfer skrev:
OM jag nu skulle göra det, så lovar jag att inte börja vifta med armarna för en ny serie, då jag helt enkelt inte gjort tillräckligt bra ifrån mig. Sånt är livet i alla induviduella tävlings grenar - Alla kan inte gå till final, tyvärr.

Jag säger det igen ( lätt att bli missförståd) jag är absolut inte emot en ny serie, men jag tycker absolut att min inte skall rusa iväg. Ge det 1 eller 2 år till för att se vart det bärkar hen - nästa år kanske kommer se ut som 2002. vem vet???

Alla kan inte gå till final, eller vinna heller för den delen, men i de flesta andra sporter kan man vara med ändå.
Som sagt, inget som ska "ta över" de kombinerade sm/so-rejsen, eller konkurrera, bara ge alla som vill köra en chans. Sen är det dessutom inte alltför sällan några av de som ligger långt bak i kön i början av säsongen, som börjar köra hejdundrande fort när de fått lite rutin. Fler race ger bara fördelar. Sen kan det ju givetvis vara så att de som vinner i r600 i sm/so, givetvis är med i toppen och slåss även i b-serien, bara det att i b-serien får alla plats.
Nu är det här bara drömmar, men tänk dig RR om några år där man har flera "nivåer" än idag, där, alla har något att sikta på. Alla förare oavsett nivå, blir bättre av att tävla, ingen blir snabbare vid sidan av. Vill vi ha ännu bättre klass på RR'en i sverige måste vi få till bra arrangemang, där så många som möjligt får köra, så ÄR det.
Sen, att några blir utkvalade kan jag leva med, men då har de iaf fått vara med och köra, allt utom race och warm-up. Det "hotet" hängande över ryggen gör nog att nivån höjs ytterligare vilket är bra. Men än en gång, rookies måste få köra, annars höjs inte kvaliteten.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
oFFkeFF skrev:
Alla kan inte gå till final, eller vinna heller för den delen, men i de flesta andra sporter kan man vara med ändå.
Som sagt, inget som ska "ta över" de kombinerade sm/so-rejsen, eller konkurrera, bara ge alla som vill köra en chans. Sen är det dessutom inte alltför sällan några av de som ligger långt bak i kön i början av säsongen, som börjar köra hejdundrande fort när de fått lite rutin. Fler race ger bara fördelar. Sen kan det ju givetvis vara så att de som vinner i r600 i sm/so, givetvis är med i toppen och slåss även i b-serien, bara det att i b-serien får alla plats.
Nu är det här bara drömmar, men tänk dig RR om några år där man har flera "nivåer" än idag, där, alla har något att sikta på. Alla förare oavsett nivå, blir bättre av att tävla, ingen blir snabbare vid sidan av. Vill vi ha ännu bättre klass på RR'en i sverige måste vi få till bra arrangemang, där så många som möjligt får köra, så ÄR det.
Sen, att några blir utkvalade kan jag leva med, men då har de iaf fått vara med och köra, allt utom race och warm-up. Det "hotet" hängande över ryggen gör nog att nivån höjs ytterligare vilket är bra. Men än en gång, rookies måste få köra, annars höjs inte kvaliteten.

Kan inte mer än att hålla med, bra talat! drömmar ska man ha. Jag börjar bli mer och mer övertygad - Fortsätt :hej
Bara man slipper gnäll sen att det går för fort i denna serien också :D

Mvh//ZF

Ps tyvärr ses vi inte i Karlskoga p.g.a andra semester planer DS
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Zilversurfer skrev:
Kan inte mer än att hålla med, bra talat! drömmar ska man ha. Jag börjar bli mer och mer övertygad - Fortsätt :hej
Bara man slipper gnäll sen att det går för fort i denna serien också :D

Mvh//ZF

Ps tyvärr ses vi inte i Karlskoga p.g.a andra semester planer DS
hade jag varit serieanmäld så skulle jag ha häcklat dig duktigt nu, men det är jag ju inte, men ni andra ombedes nu att ge er på Zurfaren nu med påhopp och elakheter :whip
 

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Furulund
Hoj
honda rs
Nybörjarlicens
För att få börja tävla i Sverige, behöver man genomgå en kurs för att kunna lösa en nybörjarlicens. Ett bevis på att föraren har de teoretiska och praktiska kunskaper som är nödvändiga. I licensen ingår en försäkring. Den kan mot en relativt måttlig kostnad kompletteras med ett mer omfattande försäkringsskydd.
För att ta steget upp i större tävlingssammanhang SM (Svenska mästerskapen) och så vidare gäller det att skaffa sig meriter i form av bra resultat. Alla har dock inte målsättningen att bli bäst. Men det bör inte hindra någon från att få vara med - på en lämplig nivå.

detta är taget ifrån svemos sida
där den sista meningen just förespråkar att alla skall kunna vara med på en lämplig nivå
därför tycker jag att RRFA är en alldeles ypperlig idè
kör så det ryker :tummenupp
 

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
2-takt
GSXR1100R skrev:
hade jag varit serieanmäld så skulle jag ha häcklat dig duktigt nu, men det är jag ju inte, men ni andra ombedes nu att ge er på Zurfaren nu med påhopp och elakheter :whip

tja, varför det?
Jag är serianmäld, tagit mig till två race o skall heller inte upp till Karlskoga.
Serieanmälan gjordes enbart av ekonomiska skäl och om jag inte ligger på +/- noll så har jag kanske till och med tjänat någon hundring.
Serianmälan betyder inget mer än billigare startavgifter och prispengar för toppen ... för förarna. Svemo o klubbarna tjänar på det genom en enklare administration.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
grandmaster skrev:
tja, varför det?
Jag är serianmäld, tagit mig till två race o skall heller inte upp till Karlskoga.
Serieanmälan gjordes enbart av ekonomiska skäl och om jag inte ligger på +/- noll så har jag kanske till och med tjänat någon hundring.
Serianmälan betyder inget mer än billigare startavgifter och prispengar för toppen ... för förarna. Svemo o klubbarna tjänar på det genom en enklare administration.

Granny & Zurfers fulmek har blivit Flamebait Inc. sluta bjäbba nu ;)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
grandmaster skrev:
haha, anar vi en spricka i den hårda fasaden?

well, anyway hoppas att RRFA blir av i år

Ja det blir av om alla vill och hjälper tïll, så snart som nr 18 släpper lastbilsratten och kommer in i matchen :D
 

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Vad i hela havet är det jag läser??

Ska inte mina ärkerivaler-fusk-svärföräldrars-varmt-o-gott-köks-köttullar-med-kaffemys-och-kaka ens upp till Karlskoga???

Men......Zilver ska ju få pisk för Falkenberg och Grandmaster bara ...........få pisk.

Min motivation ökade 0,003% efter Falken och nu rycks allt bort igen.......

Oavsett vilken anledning ni anger kommer jag att hitta en paragraf i WEBES stadgarna som inte godkänner detta SVEK!
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Jalle skrev:
Vad i hela havet är det jag läser??

Ska inte mina ärkerivaler-fusk-svärföräldrars-varmt-o-gott-köks-köttullar-med-kaffemys-och-kaka ens upp till Karlskoga???

Men......Zilver ska ju få pisk för Falkenberg och Grandmaster bara ...........få pisk.

Min motivation ökade 0,003% efter Falken och nu rycks allt bort igen.......

Oavsett vilken anledning ni anger kommer jag att hitta en paragraf i WEBES stadgarna som inte godkänner detta SVEK!

Det är lugnt. Jag ska snurra upp dig så illa att du åker hem med tårarna rinnande... Bara så att du ska bli motiverad alltså.

Men först ska vi prata skit hela veckan om flickorna från Skåne som åker på semester och ...bara inte kommer till Åsen. Vad är det för sätt??

Speciellt Zurfarn har samlat poäng på revansch-skalan iom att han precis passerade mig innan jag dök på Sviestad och sen fick starta på Falken.

Det JÄVLIGASTE är att skånepåugarna viker sig på min starkaste bana för att komma igen på deras hemmabana.... kycklingskitar!
 

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Chrille skrev:
Det är lugnt. Jag ska snurra upp dig så illa att du åker hem med tårarna rinnande... Bara så att du ska bli motiverad alltså.

Men först ska vi prata skit hela veckan om flickorna från Skåne som åker på semester och ...bara inte kommer till Åsen. Vad är det för sätt??

Speciellt Zurfarn har samlat poäng på revansch-skalan iom att han precis passerade mig innan jag dök på Sviestad och sen fick starta på Falken.

Det JÄVLIGASTE är att skånepåugarna viker sig på min starkaste bana för att komma igen på deras hemmabana.... kycklingskitar!

Gött o höra, nu är jag taggad igen, kampen om läktarplatsen är inledd!!! :D :tummenupp

Har di jävvlarna angivit semester som skäl???

Semestern går ju utmärkt att kombinera på Bike Week, man bara tvingar familjen att följa med.

Kankse därför man hörde ordet "skilsmässa" skrikas innnan man träffades av en 2,6 kg tung gjutjärnsstekpanna av märket Skeppshult i nacken??? Nåja, man kommer till Bike Week i alla fall......
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Jalle skrev:
Gött o höra, nu är jag taggad igen, kampen om läktarplatsen är inledd!!! :D :tummenupp

Har di jävvlarna angivit semester som skäl???

Semestern går ju utmärkt att kombinera på Bike Week, man bara tvingar familjen att följa med.

Kankse därför man hörde ordet "skilsmässa" skrikas innnan man träffades av en 2,6 kg tung gjutjärnsstekpanna av märket Skeppshult i nacken??? Nåja, man kommer till Bike Week i alla fall......

Kan det vara så illa att 'Grabbarna Grus' aka Granny Smith och Zilversmurfen inte klara av en diskussion med en Skeppshultare? Är det dina uppväxtår i Värmland som gör att du orkar med ett par bra träffar och åker ändå.

Även Packalen och Flummer18 har tydligen förlorat mot väl avvägda husgeråd då den ena "måste" ut på segelsemester och den andre skyller på bristande WAF. Dessa halvmesar ska ju dock göra oss sällskap ett par dagar till skillnad från de mer vältuktade skånepågarna...
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Chrille skrev:
Kan det vara så illa att 'Grabbarna Grus' aka Granny Smith och Zilversmurfen inte klara av en diskussion med en Skeppshultare? Är det dina uppväxtår i Värmland som gör att du orkar med ett par bra träffar och åker ändå.

Även Packalen och Flummer18 har tydligen förlorat mot väl avvägda husgeråd då den ena "måste" ut på segelsemester och den andre skyller på bristande WAF. Dessa halvmesar ska ju dock göra oss sällskap ett par dagar till skillnad från de mer vältuktade skånepågarna...
För att fortsätta OT-debatten så finns det ingen WAF öht :(
Däremot ser det bra ut inför ERF på geléåsen! Anmälan ska faxas på måndag :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top