Maestro
Ny medlem
Vad kostar ett medlemsskap på SMC annars?
Nja, från i år är det krav att man är medlem för att man ska få gå en SHK/BKK
MedlemsavgifterVad kostar ett medlemsskap på SMC annars?
Klart.
Funderar dock på varför en drive?
Är det nån stor förhandling på G så dom behöver medlemmar eller är det bara för att vara "starka" ifall det blir nåt som behöver diskuteras?
OK, tack.Flera anledningar.
Vi ser en del medlem som säljer sina hojer, och en del som tror att SMC är så stärka att det inte behövs att man stödjer verksamheten. Det gör att ekonomin är jobbig att anpassa till aktivitets nivån och dom utmaningar som vi står överför.
Trafikförsäkringsreformen ruller fortfarande på, och den kan bli elak för oss - vi jobbar med utrederen - även om det är tyst om detta.
Vi har ett vasst press som växar runt buller, fortkörningar - som senast i veckan resulterar detta i att NTF vill ha regeringringen att gå in med lag ingrep.
Vi har reg-skylts problematikken.
Vi ser trender i Europa som vi inte vill ha här.
Vi måste ta initativ till att få MC implementerad på vettigt nivå runt lagstiftning, etc..
Är vi rigtigt store kan vi få bättra "services" - som t. ex. på försäkringssidan.
Bara för nu att ta några punkter..
Kommer man kreditera medlemmar som betalt in eller ska det bara vara gratis för alla snyltare?
Risigt tycker jag, och cynisk av naturen så antar jag att man ska begära anslag av skattemedel och vill kunna visa omfattande medlemslistor. Så man är dubbel förlorare.
Jag tål inte sådant här, kabel-tv fasoner. Alla nya kunder får premier som gamla inte får, vanligtvis är det tvärtom.
Kommer man kreditera medlemmar som betalt in eller ska det bara vara gratis för alla snyltare?
Risigt tycker jag, och cynisk av naturen så antar jag att man ska begära anslag av skattemedel och vill kunna visa omfattande medlemslistor. Så man är dubbel förlorare.
Jag tål inte sådant här, kabel-tv fasoner. Alla nya kunder får premier som gamla inte får, vanligtvis är det tvärtom.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|