Kostnadsfritt medlemsskap i SMC resterande av 2008

h@lle

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Skivarp
Hoj
Kawasaki ZX12R
Är redan en betalande medlem och har varit det i 5år nu. för mig en självklarhet den lilla summan som kan göra så mycket för oss hoj åkare!

bra initiativ att få fler folk testa SMC

tummen upp! :tummenupp
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Vad kostar ett medlemsskap på SMC annars?
Medlemsavgifter

Enskilt medlemskap kostar 350 kronor. I detta ingår bland annat tidningen MC-Folket med åtta nummer per år, SMC-Kalendern (en bok i fickformat med info om träffar, klubbar, rabatter med mera). Är du samtidigt medlem i en lokal mc-klubb eller en riksklubb betalar du bara 300 kronor i årsavgift.

Familjemedlemskap kostar 440 kronor. Som familjemedlem räknas gift, sambo, egna och sambos barn. Barn är den som inte fyllt 20 år den 1 september. Trycksaker utgår endast i ett exemplar per familj men alla får medlemskort. Personnummer för varje familjemedlem måste uppges i samband med inbetalning eller nyanmälan i meddelandefältet. Är familjen samtidigt medlem i en lokal mc-klubb eller en riksklubb betalar ni bara 400 kronor i årsavgift.

Ungdomsmedlemskap kostar 225 kronor. För dig som inte fyllt 26 år den 1 september. Detta medlemskap är för övrigt identiskt med det enskilda. Är du samtidigt medlem i en lokal mc-klubb eller en riksklubb är årsavgiften oförändrat 225 kronor.


Dessa pengar får man ofta igen ganska snabbt på olika rabatter och skulle man inte få igen avgiften så ser jag det ändå som en investering då SMC gör mycket vettigt för oss motorcyklister.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Klart.

Funderar dock på varför en drive?

Är det nån stor förhandling på G så dom behöver medlemmar eller är det bara för att vara "starka" ifall det blir nåt som behöver diskuteras?
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Klart.

Funderar dock på varför en drive?

Är det nån stor förhandling på G så dom behöver medlemmar eller är det bara för att vara "starka" ifall det blir nåt som behöver diskuteras?

Flera anledningar.

Vi ser en del medlem som säljer sina hojer, och en del som tror att SMC är så stärka att det inte behövs att man stödjer verksamheten. Det gör att ekonomin är jobbig att anpassa till aktivitets nivån och dom utmaningar som vi står överför.

Trafikförsäkringsreformen ruller fortfarande på, och den kan bli elak för oss - vi jobbar med utrederen - även om det är tyst om detta.
Vi har ett vasst press som växar runt buller, fortkörningar - som senast i veckan resulterar detta i att NTF vill ha regeringringen att gå in med lag ingrep.
Vi har reg-skylts problematikken.
Vi ser trender i Europa som vi inte vill ha här.
Vi måste ta initativ till att få MC implementerad på vettigt nivå runt lagstiftning, etc..
Är vi rigtigt store kan vi få bättra "services" - som t. ex. på försäkringssidan.

Bara för nu att ta några punkter..
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Flera anledningar.

Vi ser en del medlem som säljer sina hojer, och en del som tror att SMC är så stärka att det inte behövs att man stödjer verksamheten. Det gör att ekonomin är jobbig att anpassa till aktivitets nivån och dom utmaningar som vi står överför.

Trafikförsäkringsreformen ruller fortfarande på, och den kan bli elak för oss - vi jobbar med utrederen - även om det är tyst om detta.
Vi har ett vasst press som växar runt buller, fortkörningar - som senast i veckan resulterar detta i att NTF vill ha regeringringen att gå in med lag ingrep.
Vi har reg-skylts problematikken.
Vi ser trender i Europa som vi inte vill ha här.
Vi måste ta initativ till att få MC implementerad på vettigt nivå runt lagstiftning, etc..
Är vi rigtigt store kan vi få bättra "services" - som t. ex. på försäkringssidan.

Bara för nu att ta några punkter..
OK, tack. :tummenupp

Då är jag med på banan. :)
 

drsnuggels

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace -97
Klockers!

Tänkte gå med i förra månaden, men det blev strul med kort betalningen...
Å nu kommer detta!! :D :D

Som sagt tidigare... Gratis är gott!! :yoparty
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Se nu till att ni som blivit medlemmar i denna drive även fortsättningsvis är medlemmar, medlemsavgiften är ju knappt två tankar bensin så det är ju inga stora utgifter vi talar om.

Ju fler vi är ju bättre läge får SMC som organisation för att strida för vårt intresse.

Galne Dansken & övriga involverade, keep up the good work!:tummenupp
 

carpelux

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Triumph
Är inte denna kampanj ett sätt att kompensera för det stora tapp i medlemmar som blev följden av den stora höjningen på medlemsavgiften 2007?

Jag tycker SMC har en funktion att fylla som ett samlande organ för svenska motorcyklister, men varför hålla på att ta pengar av medlemmarna till en tidning som är av tvivelaktig kvalitet och varför driva en resebyrå?

Renodla verksamheten så tror jag att medlemmarna kommer tillbaka.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kommer man kreditera medlemmar som betalt in eller ska det bara vara gratis för alla snyltare?

Risigt tycker jag, och cynisk av naturen så antar jag att man ska begära anslag av skattemedel och vill kunna visa omfattande medlemslistor. Så man är dubbel förlorare.

Jag tål inte sådant här, kabel-tv fasoner. Alla nya kunder får premier som gamla inte får, vanligtvis är det tvärtom.
 

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
ok, jag är också med!
så....när ska vi ut och demonstrera mot nåt?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kommer man kreditera medlemmar som betalt in eller ska det bara vara gratis för alla snyltare?

Risigt tycker jag, och cynisk av naturen så antar jag att man ska begära anslag av skattemedel och vill kunna visa omfattande medlemslistor. Så man är dubbel förlorare.

Jag tål inte sådant här, kabel-tv fasoner. Alla nya kunder får premier som gamla inte får, vanligtvis är det tvärtom.

Jobbigt när du får betala och andra får de gratis va. Ne ärligt så bryr jag mig inte ett dugg och tycker det är smått löjligt att du kommenterar det. Till nästa år kommer kanske dom som går med i denna kampanj att stödja SMC med den medlemsavgiften därför att dom sett vilken bra tidning osv som dom får ta del av.

Nästa år kommer ju SMC kunna slå ändå hårdare på regeringen.
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Kommer man kreditera medlemmar som betalt in eller ska det bara vara gratis för alla snyltare?

Risigt tycker jag, och cynisk av naturen så antar jag att man ska begära anslag av skattemedel och vill kunna visa omfattande medlemslistor. Så man är dubbel förlorare.

Jag tål inte sådant här, kabel-tv fasoner. Alla nya kunder får premier som gamla inte får, vanligtvis är det tvärtom.


:va :va :va
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Kommer man kreditera medlemmar som betalt in eller ska det bara vara gratis för alla snyltare?

Risigt tycker jag, och cynisk av naturen så antar jag att man ska begära anslag av skattemedel och vill kunna visa omfattande medlemslistor. Så man är dubbel förlorare.

Jag tål inte sådant här, kabel-tv fasoner. Alla nya kunder får premier som gamla inte får, vanligtvis är det tvärtom.

Ibland är du rolig med ditt provocerande, ibland är du bara barnslig.

Se det istället som positivt att SMC får fler medlemmar, varav några förhoppningsvis betalar avgift nästa år. (Jag är också redan betalande medlem, och jag känner mig inte ett dugg lurad...)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top