Kränkt-of-the-day

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Om jag hade en anställd som var nöjd med att ligga under medianen skulle jag undra varför h*n tappat motivationen.

Men då anser jag iofs också att konkurrens är nyttigt och att det inte ligger något fel i en strävan att prestera bättre än andra.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Om jag hade en anställd som var nöjd med att ligga under medianen skulle jag undra varför h*n tappat motivationen.

Men då anser jag iofs också att konkurrens är nyttigt och att det inte ligger något fel i en strävan att prestera bättre än andra.

Om jag skulle höra någon säga "Om jag hade en anställd som var nöjd med att ligga
under medianen skulle jag undra varför h*n tappat motivationen." så skulle jag undra
varför h*n tror att pengar är det enda som kan motivera människor.

Men då anser jag iofs också att samarbete är nyttigt och att det inte ligger något fel i
en strävan att prestera bättre än andra eller att tjäna mer än medianlönen som är
700kr/mån.

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Om jag skulle höra någon säga "Om jag hade en anställd som var nöjd med att ligga
under medianen skulle jag undra varför h*n tappat motivationen." så skulle jag undra
varför h*n tror att pengar är det enda som kan motivera människor.

Om jag hade hört någon säga det så skulle jag undra varför de dragit den slutledningen.

Men då anser jag iofs också att samarbete är nyttigt och att det inte ligger något fel i
en strävan att prestera bättre än andra eller att tjäna mer än medianlönen som är
700kr/mån.

700/mån? Whaaaaaaaat?!?!? :confused:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jämnt skägg huruvida denna skall publiceras i "Kränkt-of-the-day" eller "Only in Sweden"

"...var tionde anställd på DO anser sig diskriminerad är en indikation på detta. Att så många bland de anställda skulle vara utsatta för diskriminering på grund av till exempel kön eller etnisk tillhörighet är inte sannolikt. Den är snarare ett utslag av en förvriden syn på vad diskriminering är."

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/dags-att-lagga-ned-do_5887887.svd

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Buhuhuhu vad kränkande. :gråta

Flickkläder är ofta mindre än pojkkläder – trots samma storleksanvisning. Det blev bloggaren Jennie varse när hon skulle handla till sin son. Expeditens förklaring: Pojkkläderna har mer rörelsevidd eftersom de busar på ett annat sätt.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/pojk--och-flickklader-olika-stora

Man kan verkligen ta på den ihärdiga känslan av DDR-dröm från den politiskt korrekta genusskolade idiotjournalisten i denna oviktiga artikel.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan någon förklara varför Marcus Birro är så kränkt av påstått "Näthat" att han måste bege sig i exil till Rom? :confused: Har sett efterdyningarna men inte fattat vad det börjat med. Han skrev en krönika i Expressen och var föremål för debatt i TV4's Kvällsöppet, där även - förvånande nog - Robert Aschberg satt och gnällde om hur kränkande det var, han som alltid ska spela så allan. :lol

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Kan någon förklara varför Marcus Birro är så kränkt av påstått "Näthat" att han måste bege sig i exil till Rom? :confused: Har sett efterdyningarna men inte fattat vad det börjat med. Han skrev en krönika i Expressen och var föremål för debatt i TV4's Kvällsöppet, där även - förvånande nog - Robert Aschberg satt och gnällde om hur kränkande det var, han som alltid ska spela så allan. :lol
Är det någon öht som vet det?
Den där "ilskna" lilla fjanten har ju byggt hela sin persona på att vara kränkt
sedan koltåldern. Alltid så jaevla trampad på tårna, missförstådd och diskriminäärad
pga av sitt urspung.
Man bli så förbannad:huvet

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det någon öht som vet det?
Den där "ilskna" lilla fjanten har ju byggt hela sin persona på att vara kränkt
sedan koltåldern. Alltid så jaevla trampad på tårna, missförstådd och diskriminäärad
pga av sitt urspung.
Man bli så förbannad:huvet

Jaså det har jag missat men generellt sett är greker och italienare och andra EU-medborgare som leker kränkta extra skrattretande, som om någon hade något emot en spanjor på den här sidan av 1970. Typ Alexandra Pascalidou, svenskfientlighetens affischnamn #1, som gör sig till talesman ett påstått invandrarkollektiv som består av allt flörutom greker.

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Tror det var Alex Schulman som mobbade ut honom. http://www.google.se/search?q=birro...s=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Det var ju ganska länge sedan dom två höll på att tjafsa. Men Birro är ju en poet, är inte dom alltid missförstådda?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det var ju "näthatet" som knäckte honom.

Det kan ju vara så att om folk på nätet säger att man är dum i huvet, så kan det vara näthat, eller så kan det vara så att man ÄR dum i huvet....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så länge man kan få pengar från något håll när man blir kränkt så kommer folk att bli kränkta för minsta lilla....

Sluta utdöma skadestånd så upphör folk att känna sig kränkta...

Så enkelt är det...

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vagrade-raka-av-skagget-forlorade-jobbet_5929767.svd

:mad:
Så killen vet om att det är skäggförbud och ändå "utgick han ifrån att det inte skulle vara några problem" och accepterar anställningen.
Och ändå får han stämma företaget som anställde honom. :mad: :mad:

Jag blir inte ens förvånad om det blir förlikning eller om det döms till skäggets fördel. Bara suckar och förlorar hoppet på det här landet lite till. :död

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha