Kränkt-of-the-day

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Sopgubbar är ena riktiga latmaskar, det är sedan länge välkänt. :fakta

EDIT

Hittade just det här guldkornet, det här är fan kränkt-of-the-YEAR!

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Kolla hela klippet, men vid 5:05 - 5:25 briserar en sossekärring vid namn Ingvor i politiskt korrekta floskler och fräser ur sig humanistiskt skitprat i den kanske värsta BF-anda jag hört. Sedan sansar sig kärringen lite och bärjar snacka det vanliga pladdret som ingen begriper, medmänniska hit, se bakom dit, sprida värderingar hit och mångfald dit, kunskap hit och kompetens dit. :rofl

Det är som om Ingvor hade en floskelizer i öronsnäckan.

Två politiskt imbecilla som tuppfäktar. Kan det bli bättre.:lol

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Två politiskt imbecilla som tuppfäktar. Kan det bli bättre.:lol

KOlla när hon mosar den andra sossen om varför de skrivit foldrar om närproducerad blockflöjtsmat när de egentligen köper thailandsk halalkyckling och nyzeeländsk halallamm. :lol

Hon är inte skraj för dålig stämning den där brewden. :D

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
"Uppsägning för porrsurfande står fast
Busschauffören Stig förlorade sin anställning på Luftfartsverket 2009 efter att ha porrsurfat på arbetstid. Mellan fem och sex timmar per arbetspass hade gått åt till surfande enligt arbetsgivaren. Omöjligt, hävdade Stig, men kunde då inte bevisa det."

"– Det visar att jag varit ute på omoraliska sidor som det kallas är mindre än en procent av min totala arbetstid under mars 2009, den månad som verket hänvisade till vid uppsägningen, säger Stig, och fortsätter:
– Då sades det att vi elva som sades upp samtidigt och av samma anledning hade porrsurfat 50–60 procent och ibland mera av vår arbetstid. Det var orimligt, jag är busschaufför och har aldrig missat ett arbetspass eller en tur under de år jag arbetade där. Hur det är med andra som har tillgång till dator under sin arbetstid vet jag inte, men för mig var det en omöjlighet."

http://www.unt.se/sigtuna/uppsagning-for-porrsurfande-star-fast-1278384.aspx

:rolleyes:

Väldigt oväntat att man får sparken om man väljer att porrsurfa på arbetstid :D

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Åtal för spark mot kvinnas ansikte

Några ord på en buss från en kvinna om att ”ta ner skorna från sätet” ledde till att hon sparkades i ansiktet av en 18-årig man. Nu åtalas han för misshandel.

Händelsen inträffade i en buss på Botulfsplatsen i Lund i början av september förra året. Det var då en ung kvinna reagerade på hur 18-åringen tilltalade en äldre kvinna som uppmanat honom att ta ner sina skor från ett av bussens säten.

När den yngre kvinnan upprepade vad den äldre kvinnan sagt ska mannen ha uppträtt allt mer aggressivt. När hon bad honom att sluta tjafsa och på nytt sa att han skulle ta ner skorna från sätet, reste han sig upp och sparkade henne i ansiktet.

Mannen lämnade därpå bussen. Dessförinnan hade en annan passagerare lyckats fotografera honom. 18-åringen erkänner att han sparkade kvinnan i ansiktet men att han gjorde det på grund av att hon ska ha kränkt honom.

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1413940/Atal-for-spark-mot-kvinnas-ansikte.html

Joråsåatte... :rolleyes:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Åtal för spark mot kvinnas ansikte

Några ord på en buss från en kvinna om att ”ta ner skorna från sätet” ledde till att hon sparkades i ansiktet av en 18-årig man. Nu åtalas han för misshandel.

Händelsen inträffade i en buss på Botulfsplatsen i Lund i början av september förra året. Det var då en ung kvinna reagerade på hur 18-åringen tilltalade en äldre kvinna som uppmanat honom att ta ner sina skor från ett av bussens säten.

När den yngre kvinnan upprepade vad den äldre kvinnan sagt ska mannen ha uppträtt allt mer aggressivt. När hon bad honom att sluta tjafsa och på nytt sa att han skulle ta ner skorna från sätet, reste han sig upp och sparkade henne i ansiktet.

Mannen lämnade därpå bussen. Dessförinnan hade en annan passagerare lyckats fotografera honom. 18-åringen erkänner att han sparkade kvinnan i ansiktet men att han gjorde det på grund av att hon ska ha kränkt honom.

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1413940/Atal-for-spark-mot-kvinnas-ansikte.html

Joråsåatte... :rolleyes:

Vad är problemet, det är ju sådant samhälle ni sossar vill ha. :confused:
Konstigt att det var i Skåne också. :lol
Säkert en dansk på besök, alal vet ju hur de är. :rolleyes:

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Vad är problemet, det är ju sådant samhälle ni sossar vill ha. :confused:
Konstigt att det var i Skåne också. :lol
Säkert en dansk på besök, alal vet ju hur de är. :rolleyes:

Jag är inte sosse. :mad:

Men...

Från sossars synvinkel är hans beteende förkastligt. Sossar anser ju som bekant att kollektivets väl går framför enskilda människors behov. Därmed borde han rätta sig efter de två som sade till honom. Han borde, efter han bett om ursäkt, sätta sig och skissa på en femårsplan, som bland annat innehåller att inte ha fötterna på sätet.

Hans beteende ligger istället närmare liberala idéer, som framhåller individens frihet. Någon kränkte hans integritet, att få bete sig som han ville och han straffade omedelbart sin omgivning.

Slutsats? Säkert en stockholmare på besök. ;)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag är inte sosse. :mad:

Men...

Från sossars synvinkel är hans beteende förkastligt. Sossar anser ju som bekant att kollektivets väl går framför enskilda människors behov. Därmed borde han rätta sig efter de två som sade till honom. Han borde, efter han bett om ursäkt, sätta sig och skissa på en femårsplan, som bland annat innehåller att inte ha fötterna på sätet.

Hans beteende ligger istället närmare liberala idéer, som framhåller individens frihet. Någon kränkte hans integritet, att få bete sig som han ville och han straffade omedelbart sin omgivning.

Slutsats? Säkert en stockholmare på besök. ;)

Jaså, bytt läger? Du skrev här om året att du var socialdemokrat.
Socialdemokrater är liberaler, du verkar blanda ihop dem med kommunister. Jag håller med helt om att det där är ett typiskt socialliberlat blockflöjtsbeteende, underblåst av socialdemokratin under decennier som eldat på människors dumma tro på individens rättigheter men aldrig nämnt indivens sküldigheter.

Både du och jag vet att det inte var en dansk eller stockholmare, men trivs du med ditt liberala anlete rätt ner i struts-sanden. :tummenupp

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jaså, bytt läger? Du skrev här om året att du var socialdemokrat.
Socialdemokrater är liberaler, du verkar blanda ihop dem med kommunister. Jag håller med helt om att det där är ett typiskt socialliberlat blockflöjtsbeteende, underblåst av socialdemokratin under decennier som eldat på människors dumma tro på individens rättigheter men aldrig nämnt indivens sküldigheter.

Både du och jag vet att det inte var en dansk eller stockholmare, men trivs du med ditt liberala anlete rätt ner i struts-sanden. :tummenupp

Nej, jag har alltid framhärdat att jag inte är socialdemokrat, så även förra året. :)

De "nya" socialdemokraterna må vara liberaler, mest för att fiska röster skulle jag tro, men för länge sedan så var de mindre liberaler och mer ordentliga av sig. :tummenupp

Ligger nog en del i det du säger, att socialdemokrater under årens lopp fått befolkningen att tro att staten tar hand om dem. Men jag tror inte de är sämre på att veta skyldigheter gentemot rättigheter. Tror det är ett mänskligt drag att vilja ha rätten på sin sida och rättfärdiga de mest konstiga beteenden. Att ha skyldigheter gentemot andra är mest jobbigt. Antagligen därför Alliansen växt som de gjort.

Nej, det var nog varken en stockholmare eller en dansk. Antagligen var det en skåning. :död

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, jag har alltid framhärdat att jag inte är socialdemokrat, så även förra året. :)

Vad är du då?

Men jag tror inte de är sämre på att veta skyldigheter gentemot rättigheter.

Min uppfattning är att många i Sverige, i synnerhet nya boende, har väldigt bra uppfattning om vad de får göra och väldigt dålig uppfattning om vad de inte borde göra. Det gäller inte bara nya boende, men de utgör några extremfall. I princip tror jag alla som gått i svenska skola >1980 är mer eller mindre hjärntvättade, några av oss höll emot dock.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:lol

Polismyndigheten i Lund fick precis in en anmälan om hets mot folkgrupp vid en studentnation i Lund.
Det gäller en fest i lördags där flera personer klädde ut sig till slavar respektive slavhandlare.
Anmälan är nu utlagd på en förundersökningsledare.

Anmälan om hets mot folkgrupp kom nyss in till polismyndigheten i Skåne.

– Den är helt ny så inga beslut har hunnit fattas ännu, säger Jesper Hallgren, biträdande befäl på polisen i Lund.

– Den är utlagd på förundersökningsledare som ska titta på innehållet i artikeln. Det kan innebära allt från att man startar en utredning till att den läggs ned.

Det är Jallow Momodou från Afrosvenskarnas riksförbund som har polisanmält händelsen. Han reagerade starkt när han fick reda på att festdeltagarna hade arrangerat en fejkad auktion där de som var utklädda till slavar såldes.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Polismyndigheten i Lund fick precis in en anmälan om hets mot folkgrupp vid en studentnation i Lund.

Jag tror det är internets fel. En person som på sin höjd hade fått en snabb vink IRL får på internätet en *kjaaam* och en person som kanske hade fått en snabb kram IRL skall kladdas ner med *puss i ljumsken*..
....och fortsättningsvis genererat något som tidigare bara hade fått en analog, förorättad, tidningsinsändare eller ett surt brev till rektor blir nu istället både polisanmälan och en egen tidningsartikel...

Stäng av internet så löser vi problemet. :mattias

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400

Det gäller en fest i lördags där flera personer klädde ut sig till slavar respektive slavhandlare.
Anmälan är nu utlagd på en förundersökningsledare.

Anmälan om hets mot folkgrupp kom nyss in till polismyndigheten i Skåne.

– Den är helt ny så inga beslut har hunnit fattas ännu, säger Jesper Hallgren, biträdande befäl på polisen i Lund.

– Den är utlagd på förundersökningsledare som ska titta på innehållet i artikeln. Det kan innebära allt från att man startar en utredning till att den läggs ned.

Det är Jallow Momodou från Afrosvenskarnas riksförbund som har polisanmält händelsen. Han reagerade starkt när han fick reda på att festdeltagarna hade arrangerat en fejkad auktion där de som var utklädda till slavar såldes.

Antingen så hade dom skokräm i ansiktet eller så utgår Marsmallow ifrån att ALLA slavar är/var afrikaner och isåfall är han ett pucko av rang.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hursomhelst måste det var duktigt svårt att ta emot alla dessa polisanmälningar utan att garva läppen av sig. Stackars poliser med sönderbitna tungor...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Antingen så hade dom skokräm i ansiktet eller så utgår Marsmallow ifrån att ALLA slavar är/var afrikaner och isåfall är han ett pucko av rang.

Å alla icke-afrikanska slavars vägnar genom historien känner jag mig kränkt och avser att stämma någon.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver

Jag blir faktiskt krengkt av jalla-jallas uttalande :mad:

"I ett mejl kommenterar Jallow Momodou bilden:
– Detta är vad Sverige har blivit till idag, ett rasistiskt land där befolkningen gör allt möjligt för att förtrycka och kränka människor som försöka stå upp för sina grundläggande mänskliga rättigheter."

Passar det inte att bo här kan jag skjutsa honom till Kastrup. Gratis.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati