Kränkt-of-the-day

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Verkar sunt :rolleyes:
Din morsa smakade gärna starkt under ammningen va?
Skämtar du???
Menar du att du efter två glas vin hellre riskerar livet på ditt barn än själv kör det till sjukhus?
Visst finns det gråzoner men om du tror att jag dricker mig dyngrak i närheten av mitt barn så är du helt fel ute. Jag är över 40, ingen dj-a tonåring som sätter någon form av stolhet i att bli så full som jag kan.

Dessutom är de knappast så att dricka alkohol såsom de flesta svenska gör i sitt hem, är samma som att tappa all förmåga till koordination eller beslutsförmåga.

(Fast om du vill ta det till sin spets är det många lagar jag skulle bryta för att rädda livet på något av mina barn. Tydligen konstigt...)

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Du borde omedelbart anmäla dig till en modern körkortsutbildning då. Det där var bland det dummaste jag läst på länge.
Har jag missuppfattat något här eller vad? Menar du att om det gällde ditt barns liv, och en ambulans dröjer, skulle du inte sätta dig bakom ratten onykter? :va

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Varför skall någon djävla bartender leka moralpolis?!

Varför inte?
Det är fanimej på tiden att nån jävel har ryggrad nog att rätta till det här wt-trashet. Hon klarar det ju uppenbarligen inte själv.
Men i vanlig Stalinistisk anda ska man väl hålla käften, titta framåt utan att blinka, och sköta sitt förvärvsarbete utan gnäll. Stasi tar säkert hand om de oliktänkande!

Bartendern har väl rätt att servera vem han vill, och duger det inte åt trashet så kan hon ju ta sitt paket Glenn utan filter och gå och amma på en annan krog. Eller råder nån typ av serveringsplikt på krogen?

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Varför inte?
Det är fanimej på tiden att nån jävel har ryggrad nog att rätta till det här wt-trashet. Hon klarar det ju uppenbarligen inte själv.
Men i vanlig Stalinistisk anda ska man väl hålla käften, titta framåt utan att blinka, och sköta sitt förvärvsarbete utan gnäll. Stasi tar säkert hand om de oliktänkande!

Bartendern har väl rätt att servera vem han vill, och duger det inte åt trashet så kan hon ju ta sitt paket Glenn utan filter och gå och amma på en annan krog. Eller råder nån typ av serveringsplikt på krogen?

Moralpoliser är det värsta skit som finns. Du kanske tycker att vi ska börja med nykterister som bartendrar som nobbar alla som vill dricka en kall öl på en uteservering, med motivationen att det är moraliskt fel att dricka. Eller ska vi gamla kärringar som går runt på stan och tala om för ungdomar hur dom ska klä sig? mm. mm. Vem vill leva i ett sånt samhälle där bittra gamla gubbar sitter på ett forum och tycker att alla som vill dricka ett glas vin är en White Trasch brud

En bartender ska servera sin gäster och hålla käften Såvida gästen är aprak och bråkig/stökig. Tycker han att det är jobbigt att se folk dricka, så ska han söka ett nytt jobb

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Därför att jag inte vill ha något nordkorealiknande samhälle där det inte är lagar och regler som styr samhället utan någon form av Moral & Sedlighetspolis som efter eget huvud går runt och tuktar medborgarna.

Du vill nog ha det som i Iran där sedlighetspolisen ger ungdomar knogmackor om de har fel klädsel eller beter sig "osedligt" och lyssnar på fel musik o.s.v.

Skit i lagar och regler. Låt oss ha några som prackar på andra sin hemsnickrade moral och begränsar människors frihet efter eget huvud.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Verkar sunt :rolleyes:
Din morsa smakade gärna starkt under ammningen va?

Om du vägrar sätta dig vid ratten onykter trots att det handlar om att rädda ett liv så är det nog du som inte fått rätt näring som liten.

Angående alkohol i bröstmjölken så tror jag att juice som är några dagar gammal innehåller mer alkohol än vad som kommer ut i bröstmjölken oavsett promillehalt i blodet.
Slutsats: Låt inte era barn dricka juice!

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Skämtar du???
Menar du att du efter två glas vin hellre riskerar livet på ditt barn än själv kör det till sjukhus?
Visst finns det gråzoner men om du tror att jag dricker mig dyngrak i närheten av mitt barn så är du helt fel ute. Jag är över 40, ingen dj-a tonåring som sätter någon form av stolhet i att bli så full som jag kan.

Dessutom är de knappast så att dricka alkohol såsom de flesta svenska gör i sitt hem, är samma som att tappa all förmåga till koordination eller beslutsförmåga.

(Fast om du vill ta det till sin spets är det många lagar jag skulle bryta för att rädda livet på något av mina barn. Tydligen konstigt...)

Nej varför skulle jag skämta om det? Men jag kunde hoppas att du gjorde det. Vem fan är du att stå över lagen när det är lite synd om dig eller nån närstående? Lagarna om alkohol i trafik har väl uppkommit av en anledning. Eller flera... Mycket för att skydda övriga trafikanter. Du vet dom som du indirekt fullständigt skiter i, när du full av koordination och beslutsförmåga efter att ha lagt in din dödssjuke son/dotter i baksätet, och rattar mot hospitalet.

Var två glas vin kom ifrån vet jag inte, men varken det eller att du minsann är över 40 är väl nån måttstock på hur berusad du är när du kör.
Men du är beredd att köra onykter i ett läge när du säkerligen redan är i ett oskärpt skick - det tycker jag verkar osunt.

Om du vägrar sätta dig vid ratten onykter trots att det handlar om att rädda ett liv så är det nog du som inte fått rätt näring som liten.

Om du vill riskera ditt eget liv för nån annan, så fine, men du riskerar väl fler liv genom att köra onykter?

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Om du vill riskera ditt eget liv för nån annan, så fine, men du riskerar väl fler liv genom att köra onykter?

Vi snackar alltså om att rädda ett liv. Per definition betyder det att om jag inte sätter mig bakom ratten dör en person med säg förslagsvis 90% sannolikhet.

Antag vidare att jag har druckit fem öl. Hur stor är sannolikheten att jag dör och eller dödar någon annan på bilfärden till sjukhuset? Vad är din kvalificerade gissning? En på tusen? En på tio tusen? En på miljonen?

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Vi snackar alltså om att rädda ett liv. Per definition betyder det att om jag inte sätter mig bakom ratten dör en person med säg förslagsvis 90% sannolikhet.

Antag vidare att jag har druckit fem öl. Hur stor är sannolikheten att jag dör och eller dödar någon annan på bilfärden till sjukhuset? Vad är din kvalificerade gissning? En på tusen? En på tio tusen? En på miljonen?

Du kan dikta ihop 1000, 10 000 eller en miljon scenario. Min kvalificerade gissning är att jag inte en enda gång kommer att kunna övertyga det minsta lilla om att det kan vara en god idé att invänta ambulans.

Två glas vin eller fem öl är inget mått på berusning, inte ens under angiven tid, då det är ganska individuellt. Det som gäller är naturligtvis alkoholkoncentrationen i kroppen för tillfället.

Om ni slutar att fåna er med he-manactionhjältestordåd ni skulle utföra om utifall att.., kan ni kanske tänka lite på era senaste bravader. Hur ni fick sätta er en stund när ni fick ett dödsbud på telefon, hur skakis och svettiga ni blev när farsan fick åka in akut, hur fippliga och orationella ni var när ni verkligen behövde använda brandsläckaren osv osv, alla har sina egna storys.
Man tappar lätt fokus då va?
Kasta sen in eran halvdöda unge i baksätet och fyllkör till akuten.... det är inte riktigt samma som att ta bilen några kvarter för att pizzasuget slog in efter ett par bier.
Jag hoppas att den röda cape'n skyddar omvärlden från er och inte tvärtom.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Nöden har ingen lag. Om någons liv hänger på att jag måste köra alkoholpåverkad för att rädda det, är valet enkelt i mina ögon.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Skit i lagar och regler. Låt oss ha några som prackar på andra sin hemsnickrade moral och begränsar människors frihet efter eget huvud.

Fan vilken kärring du är.
Du inser att man kan ha båda samtidigt va?
Jag tycker det är kanon med lite civilkurage, sen har man ju all möjlighet att be personen dra åt helvete om man inte håller med, men det här samhället skulle fan inte må dåligt av att lite fler tog sitt medborgerliga ansvar.
Men du är väl kanske en sån som skulle knalla förbi en pågående våldtäkt utan att lyfta ett finger, för du tänker ju fanimej inte vara nån moralpolis? :rolleyes:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Du kan dikta ihop 1000, 10 000 eller en miljon scenario. Min kvalificerade gissning är att jag inte en enda gång kommer att kunna övertyga det minsta lilla om att det kan vara en god idé att invänta ambulans.

Två glas vin eller fem öl är inget mått på berusning, inte ens under angiven tid, då det är ganska individuellt. Det som gäller är naturligtvis alkoholkoncentrationen i kroppen för tillfället.

Om ni slutar att fåna er med he-manactionhjältestordåd ni skulle utföra om utifall att.., kan ni kanske tänka lite på era senaste bravader. Hur ni fick sätta er en stund när ni fick ett dödsbud på telefon, hur skakis och svettiga ni blev när farsan fick åka in akut, hur fippliga och orationella ni var när ni verkligen behövde använda brandsläckaren osv osv, alla har sina egna storys.
Man tappar lätt fokus då va?
Kasta sen in eran halvdöda unge i baksätet och fyllkör till akuten.... det är inte riktigt samma som att ta bilen några kvarter för att pizzasuget slog in efter ett par bier.

Du vet att det finns platser på denna jorden kan ta timmar att nå fram med ambulans, men att halvera tiden är inte aktuellt för dig om någons hälsa kan tjäna på det?

Att någon skulle sätta sig stupfull bakom ratten har aldrig varit på tal, det var ett par glas vin eller liknande som användes som exempel.

Så vem är det som jobbar på ett hjältedåd här egentligen? Hoppas att du får stoppat alla dessa apfulla svenssons som drar på fulla spjäl till akuten med en unge som skrapat knät med ditt eminenta utlägg.:tummenupp

Du riskerar liv varje gång du kör över hastighetsbegränsningarna, dom uppkom av en eller flera anledningar dom med.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Men du är väl kanske en sån som skulle knalla förbi en pågående våldtäkt utan att lyfta ett finger, för du tänker ju fanimej inte vara nån moralpolis? :rolleyes:

Då får gärna försöka förklara hur ditt exempel skulle passa in på något av det jag sagt för uppriktigt sagt förstår jag inte ens liknelsen. ...Eller tycker du att servera en ammande mamma ett vinglas är detsamma som att blunda för en våldtäkt? :va

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Tur att mina barn inte har dig till far :näsblod

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Har jag missuppfattat något här eller vad? Menar du att om det gällde ditt barns liv, och en ambulans dröjer, skulle du inte sätta dig bakom ratten onykter? :va

Korrekt, och det är fullständigt självklart för alla människor med något som påminner om minsta lilla trafikvett. Fast det är i och för sig lite fel forum för en sådan diskussion...

Genom att sätta dig bakom ratten onykter riskerar du inte bara ditt barns liv på eget bevåg, utan dessutom tusentals andra människors liv.

Vad tror du egentligen pågår i ambulansen på väg mot dig? Ett parti poker bland sjukvårdspersonalen?

Anmäl dig gärna till en "riskettan" på närmsta körskola. Du kan ju gå samtidigt som Bonny! :D

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Då får gärna försöka förklara hur ditt exempel skulle passa in på något av det jag sagt för uppriktigt sagt förstår jag inte ens liknelsen. ...Eller tycker du att servera en ammande mamma ett vinglas är detsamma som att blunda för en våldtäkt? :va

Jaha då ska jag förklara för dig vad DU säger.
Du skrev att folk inte ska moralisera utan det är lagar och regler(?) som ska råda. Eftersom du inte mig veterligen är en lagens väktare så skulle du alltså handla efter moral om du skulle avbryta en pågående våldtäkt. Alltså skulle du inte det, eftersom man enligt dig ska hålla käften med sin moral.
Att servera en ammande mamma alkohol kanske inte heller strider mot lagar och regler, men det kan ju anses som stötande av andra gäster. Tänkt på det?
Jag skulle iaf undra vad i helvete de höll på med om jag skulle kliva in på Pub Anchor och det satt en WT-kärring med hängtutten i käften på sin avkomma samtidigt som hon halsade Long Island Icetea.

Skulle du ingripa om du såg en alkiskärring låta sin 2 åring leka på kanten av perrongen till tunnelbanan när det kommer ett analkande tåg?

Ett visst mått av moraliserande har fanimej inte samhället mått dåligt av. PunGkt.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Skulle du ingripa om du såg en alkiskärring låta sin 2 åring leka på kanten av perrongen till tunnelbanan när det kommer ett analkande tåg?

Tävlar du med dig själv i "irrelevanta paralleller" denna vecka eller vad är det som pågår?! Det är lite twillight zone över det hela. :va

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Tävlar du med dig själv i "irrelevanta paralleller" denna vecka eller vad är det som pågår?! Det är lite twillight zone över det hela. :va

Parallellerna är högst relevanta. En moralpredikant hade fräst åt alkismorsan, medans en moralpredikanthatare hade stirrat på sina egna skor och gått i den riktning som näsan f.n. pekade åt.
Vilken av dem är du?
Begriper du inte parallellerna så kanske jag ska be min 3årige son rita en bild åt dig?

Vänta! Vänta! Jag spaltar upp det åt dig!:
Alkismorsa på krog = Alkismorsa på perrong
Barn som inte tas hand om på ett bra sätt = barn som inte tas hand om på ett bra sätt

Bonus!:
Jag tar den andra parallellen också.
Korvgubbe som tycker att man ska sköta sitt och hålla käften när barn far illa = Korvgubbe som tycker att man ska sköta sitt och hålla käften när någon blir våldtagen (och far illa)

Ta i nu Korvis. Jag vet att du kan begripa du oxå!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati