Kränkt-of-the-day

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Aha. Du kör fortare på fyllan till sjukhuset än ambulansen kör till dig?
Jo, det verkar ju sunt....:huvet

Någon refererade till att halvera tiden, vet inte om det var du eller någon annan. Men vederbörande verkar jämföra fylleresan till sjukan med ambulansens färd tur/retur till dig. Detta är naturligtvis ett rent feltänk. Sjukvården börjar när ambulansen anländer till dig, inte till sjukhuset. Påståendet om att halvera restiden är rent nonsens.

Hur smart är man om man inte kan räkna ut att man möts halvvägs?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
En stackars konstfack-elev vandaliserar staty på sin skola och får efteråt inte lov att använda det som examensarbete :mad:
Vad vore Sverige utan konstfack?

konstfack.jpg

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Nej det finns ju klara regler och förordningar i hur man skall sköta överlämnandet vid olyckor, eller?

Det normala i dina ögon är tydligen att se på när folk dör för att du slukat en pilsner eller två.

Det normala i mina ögon är att inte sätta sig bakom ratten på fyllan. Tråkigt, men inte förvånande, att en del inte har samma tankesätt.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det normala i mina ögon är att inte sätta sig bakom ratten på fyllan. Tråkigt, men inte förvånande, att en del inte har samma tankesätt.

Ja och det normala är att ingen behöver åka till sjukan akut, men nu var det inte det normala som avhandlades utan en akut situation.

Men för att förstå hur du tänker, var drar du gränsen, vid 0,2 eller var?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Finns det något scenario, och du får tänka helt fritt, som skulle få dig att sitta upp bakom ratten onykter?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Här har vi några riktigt kränkta individer:

http://vk.se/Article.jsp?article=448878

Hehehe kommentarerna är underbara:

störst kör först skrev:
Pss så blockerar ju polisen inte järnvägen med sin bil om ett godståg är stulet..... jämför med lastbil, bil och fyrhjuling... kanske även trehjuling...?

PWM skrev:
"Pss så blockerar ju polisen inte järnvägen med sin bil om ett godståg är stulet..... "

Kan du ge ett exempel på ett tillfälle när polisen behövt stoppa ett stulet tåg?

Kan du ge ett exempel på ett stulet tåg som försöker smita genom att svänga av på något mindre spår?

:D :yoparty

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Varför utgår du ifrån att ditt sätt att se på detta är så moget och korrekt??
Studerar du moralfilosofi eller moralutveckling är du ju helt ute och cyklar. Ett liv är alltid mer värt än en lag. Sedan är det givet att ett liv som räddas med en högre sannolikhet än du tar ett annat är enligt samma moral försvarbart. Så om sannolikheten är större att jag räddar ett liv än tar ett liv så är valet moraliskt försvarbart. Vare sig det är olagligt eller inte! Detta är min ståndpunkt, du får iofs gärna ha en annan men utgå inte ifrån att din är så bra eller moralsikt överlägsen.

Jag skulle för övrigt tagit eventuella straff för mitt handlande utan minsta klagomål om jag åkte fast!

En lag är bara en lag, inte ett facit till vad som är moraliskt försvarbart. Det är t.ex. inte olagligt att vara otrogen men det betyder knappast att det är rätt bara för den sakens skull.
Ditt resonemang skiljer sig rätt lite från de som är religiöst bokstavstrogna och dem skulle du knappast beskriva som kloka, moraliska eller föredömen på annat sätt.

En del föräldrar har lagt märke till att man inte kan fuska i spel för att en femåring ska vinna eftersom femåringar resonerar "Regler är regler!":7peta

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati