Kränkt-of-the-day

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Vegetarisk mat är minst lika näringsriktig som icke vegetarisk och det var väl inte varje dag dom var hänvisade till det vegetariska alternativet.

Jävla gnällkukar, var utan mat då!

Ge de djävlarna skolmat istället få se vad de säger. Vad blir nästa steg? Ingen 50 tummare på rummet? För dålig "lön"?

Sent from my telephone using Fingers

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ge de djävlarna skolmat istället få se vad de säger. Vad blir nästa steg? Ingen 50 tummare på rummet? För dålig "lön"?

Grejen är att dom förmodligen tillhör de lättkränktas religion och därmed inte kan äta fläsk,, så det har nog egentligen aldrig handlat om vilken mat som har utgjort alternativet, dom har varit kränkta ändå.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Grejen är att dom förmodligen tillhör de lättkränktas religion och därmed inte kan äta fläsk,, så det har nog egentligen aldrig handlat om vilken mat som har utgjort alternativet, dom har varit kränkta ändå.

I ett land där det jollras med det mesta är det inte konstigt att det blir som det blir. Jag vet inte om man har t.ex tv i celler i svenska fängelser men är det så är det helt djävla absurt, blir man lite för bekväm så gnäller man på skitsaker, verkar ligga i människans natur.

• Gilla
Reaktioner: GuW

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vaddå, det finns faktiskt fårrskning som visar att dem blir jete snela om dem får bettre mat!!!1

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Fångar kränkta av vegetarisk mat :tummenupp

SVERIGE Att serveras vegetariska biffar till lunch, medan andra intagna fick revbensspjäll var diskriminering. Det anser sex intagna på Tygelsjöanstalten i Malmö som gjort en anmälan till Justiteombudsmannen, JO.

Det vegetariska alternativet föll inte de sex i smaken då de anser att de "har rätt till lika näringsrik mat" och även uppger att de inte har några problem med att äta lamm, nöt, fågel eller fisk istället för vegetarisk kost.

Fångarna kräver nu att JO ska granska den tjänsteman som är ansvarig för matplaneringen på anstalten, skriver Sydsvenskan.

Vafalls, när slutade fängelsekosten att bestå av vatten och bröd:mad:

Omvänd topic:
Har Markus börjat komma över krenkningen?

Senast aktiv: Igår 23:11...

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Fångar kränkta av vegetarisk mat :tummenupp

SVERIGE Att serveras vegetariska biffar till lunch, medan andra intagna fick revbensspjäll var diskriminering. Det anser sex intagna på Tygelsjöanstalten i Malmö som gjort en anmälan till Justiteombudsmannen, JO.

Det vegetariska alternativet föll inte de sex i smaken då de anser att de "har rätt till lika näringsrik mat" och även uppger att de inte har några problem med att äta lamm, nöt, fågel eller fisk istället för vegetarisk kost.

Fångarna kräver nu att JO ska granska den tjänsteman som är ansvarig för matplaneringen på anstalten, skriver Sydsvenskan.

PÅ min arbetsplats definieras en vegeterian som en som inte äter kött punkt. Antingen får man vegetarisk kost eller normalkost. Vi gör inga specialare där intagna kan äta vissa sorters kött men inte andra, utom givetvis av religiösa skäl eller allergier dokumenterade av läkare.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
PÅ min arbetsplats definieras en vegeterian som en som inte äter kött punkt. Antingen får man vegetarisk kost eller normalkost. Vi gör inga specialare där intagna kan äta vissa sorters kött men inte andra, utom givetvis av religiösa skäl eller allergier dokumenterade av läkare.

Ni behöver utbildning i att se skillnad på era och deras problem.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Vilka specialare finns det ytterligare?

Att göra alla undantag och sen säga att utom det gör vi inga specialare, verkligen superstrikt. :darra

De du vaktar gillar väl lammkött annars, eller?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Varför är det givet att religion ska ge rätt till annorlunda käk?:va "Näe asså, jag tror ju inte på det här köttet så jag kan inte äta det"??:dummer Sitter man i finkan tycker jag inte att man har mycket rätt att gnälla på krubbet, passar inte det som serveras kan man gå hungrig. Det får vara slut på daltandet snart.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Varför är det givet att religion ska ge rätt till annorlunda käk?:va "Näe asså, jag tror ju inte på det här köttet så jag kan inte äta det"??:dummer Sitter man i finkan tycker jag inte att man har mycket rätt att gnälla på krubbet, passar inte det som serveras kan man gå hungrig. Det får vara slut på daltandet snart.
Med tanke på att vi i detta syltryggland (och nu är vi snart i OiS-tråden) tillåter dömda pedofiler att barnporrsurfa i "fängelset" kan du nog räkna ut resten själv.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Att man inte tvingar en hindu att äta ko, en muslim eller jude att äta gris etc kan jag köpa. Dock har jag lite svårare att förstå gnäll när det faktiskt finns vegetariskt alternativ, då finns ju faktiskt ett fullgott alternativ.

Har en pakistansk kollega som föga förvånande är muslim och personalmatsalen äter han därför det vegetariska utan att klaga och han verkar överleva. Men han är å andra sidan inte kriminell...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Med tanke på att vi i detta syltryggland (och nu är vi snart i OiS-tråden) tillåter dömda pedofiler att barnporrsurfa i "fängelset" kan du nog räkna ut resten själv.

Skämtar du!?:skrämd
Nu är det fan dags att hämta facklor och högafflar, bilda ett uppbåd och piska lite vett i ledarna, för helvete!:huvet

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Att man inte tvingar en hindu att äta ko, en muslim eller jude att äta gris etc kan jag köpa. Dock har jag lite svårare att förstå gnäll när det faktiskt finns vegetariskt alternativ, då finns ju faktiskt ett fullgott alternativ.

Har en pakistansk kollega som föga förvånande är muslim och personalmatsalen äter han därför det vegetariska utan att klaga och han verkar överleva. Men han är å andra sidan inte kriminell...

Jag har arrangerat en del prov och liknande där arrangören håller med mat.
Förekommer både vegetarianer, muslimer och (en gång) praktiserande judar.
Det fåtal som gnäller är de som gnäller oavsett vad som bjuds.
Ofta nyblivna vegetarianer.
Resten inser att det är deras problem.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras