Kränkt-of-the-day

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Shift + CTRL + N (eller P)

Jag lyckas inte och nu känner jag mig dessutom korkad. Har en dator med ett halvätet äpple på och kör mozilla, firefox eller vad man ska skriva. Jag vet inte vad som kränker mig mest, att jag inte kan läsa artikeln eller att jag inte ens klarar tillgodogöra mig din beredvillighet men det lutar åt det senare. Brukar funka att byta webläsare till safari.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag lyckas inte och nu känner jag mig dessutom korkad. Har en dator med ett halvätet äpple på och kör mozilla, firefox eller vad man ska skriva. Jag vet inte vad som kränker mig mest, att jag inte kan läsa artikeln eller att jag inte ens klarar tillgodogöra mig din beredvillighet men det lutar åt det senare. Brukar funka att byta webläsare till safari.

Webbläsarnas incognito/privacy-lägen brukar göra det mindre irriterande att besöka SVD..
Det är förvisso irriterande att behöva slå på det läget när man skall över till SVD men det är iaf ett sätt att komma runt det ännu mer irriterande meddelande som dyker upp i tid å otid annars..

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Shift + CTRL + N (eller P)

På Mac så motsvaras Korvgubbes kommando av (åtminstone i Chrome):

shift + cmd + N

Orkar man kan man blocka sidans rätt att sätta cookies, eller göra att dom slängs varje gång man stänger läsaren. Är alternativet att använda Safari så betalar jag hellre för mig.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kränkt polis slår polis på käften på polisfest i polishuset :rofl

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=9655572

I förhör har den drabbade polismannen sagt att han en stund före misshandeln hade stått och pratat med den nu åtalade mannen. Enligt brottsoffret ska kollegan ha varit "extremt berusad" och plötsligt ha börjat titta på honom på ett märkligt sätt. Den åtalade polismannen ska ha sagt att han skulle vilja slå kollegan på käften. Kollegan tog inte detta på allvar utan uppfattade att det var fråga om "fyllesnack".
En stund senare, när brottsoffret förflyttat sig till ett köksutrymme, ska dock polismannen ha gjort verklighet av sitt hotfulla uttalande. I förhör har den drabbade polismannen sagt att han blev påhoppad bakifrån och att han kände att något träffade hans mun hårt.
– Jag står helt oförberedd och sedan får jag en smäll över munnen, säger polismannen i förhör.
Polismannen lyckades brotta ner angriparen på golvet och andra poliser skyndade till och särade på dem.

Den åtalade polismannen har i förhör lämnat en helt annan berättelse som går ut på att han skulle ha blivit kränkt och knuffad av kollegan under den aktuella natten.

Den åtalade påstår att han endast tog tag i kollegan i syfte att prata med honom och tillbakavisar påståendet att han skulle ha varit berusad. Enligt honom skulle skadan på munnen ha uppstått oavsiktligt när kollegan fick framåtrotation.
Inför rättegången har åklagaren kallat två vittnen som enligt honom styrker brottsoffrets berättelse. Åklagaren har begärt att tingsrätten ska inhämta ett yttrande från Rikspolisstyrelsens personalansvarsnämnd.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Dags för nya kränkningar:

http://feber.se/webb/art/304162/sl_frias_fr_sin_dogekampanj/

[h=1]SL frias för sin Doge-kampanj[/h] Anses inte vara rasistisk
349446_1280.jpg

Foto: DDB

Webb / Övrigt
I början av sommaren körde Stockholms Lokaltrafik SL en reklamkampanj där man hade avbildat memet Doge [meme] med ett SL-kort i munnen samt massa tillhörande "Dogefraser" liknande dem ni kan se på bilderna här.

En japansk man boende i Stockholm ansåg att reklamen var störande och rasistisk då den avbildar en japansk hundras som pratar dålig engelska och han anmälde därför kampanjen till Reklamombudsmannen.

Nu har Reklamombudsmannen kommit med sitt beslut och de anser inte att SL:s Doge-kampanj är rasistisk då man inte tror att genomsnittskonsumenten kopplar varken hunden eller texterna till Japan.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
http://www.dn.se/kultur-noje/musik/stim-polisanmals-av-sina-medlemmar/

[h=1]Stim polisanmäls av sina medlemmar[/h] Efter en intern konflikt polisanmäls nu Stim, tonsättarnas upphovsrättsorganisation, av sina egna medlemmar, uppger Sveriges Radios "Kulturnytt".

Efter en intern konflikt polisanmäls nu Stim, tonsättarnas upphovsrättsorganisation, av sina egna medlemmar, uppger Sveriges Radios "Kulturnytt".
Anmälan kommer efter att två medlemmar försökt föra fram intern kritik mot hur organisationen hanterar sin ekonomi. När de begärde ut ett medlemsregister för att kunna kontakta de andra Stim-medlemmarna tog det stopp, enligt textförfattaren Susanne Wigforss, en av personerna bakom polisanmälan.
– Det här började som en oskyldig förfrågan att få se vilka som är medlemmar i Stim, men nu är jag förbannad och känner mig kränkt, säger hon till "Kulturnytt".

Annons:

Wigforss menar att Stim försöker stoppa kritiken genom att inte lämna ut handlingarna, som de är skyldiga att göra enligt föreningslagen.
Stims tillförordnade vd Alfons Karabuda menar däremot att organisationen har hanterat ärendet korrekt.
Stims ekonomiska förening omsatte 1,6 miljarder kronor förra året.

TT

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Jag gör inte heller kopplingen till japan fast man kan ju undra om utslaget blivit detsamma om han varit av någon mer skyddsvärd nationalitet.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
http://www.nt.se/nyheter/krankt-man-forsokte-doda-sambo-9983416.aspx

[h=1]"Kränkt" man försökte döda sambo[/h]

Stockholm En man i 70-årsåldern i Danderyd döms till fyra års fängelse för försök till dråp. Mannen knuffade sin jämnåriga sambo nerför en trappa och knivskar henne både i hals och armar, skriver Mitti.(TT)

En man i 70-årsåldern i Danderyd döms till fyra års fängelse för försök till dråp. Mannen knuffade sin jämnåriga sambo nerför en trappa och knivskar henne både i hals och armar, skriver Mitti.
Dådet ägde rum i parets bostad, i vilken de sov på var sin våning. Under kvällen för dråpförsöket hade mannen gått ner till sin våning eftersom han, som han berättat i förhör, känt sig kränkt av sambon. Kvinnan gick ner till mannen flera gånger och den tredje gången föste mannen henne mot en trappa tills kvinnan föll. Därefter knivskar han henne.
Mannen döms också att betala nästan 129 000 kronor i skadestånd till kvinnan.

TT

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ett förhoppningsvis lite kränkt über- multi jätte till lika skitföretaget mcdonalds fick sig en rättvis omgång.

TV chef Jamie Oliver was disgusted to discover ammonium hydroxide was being used by McDonald's to convert fatty beef offcuts into a beef filler for burgers.

Why would any sensible human being want to put ammonia-filled meat into their children's mouths? asked Jamie Oliver

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/art...g-pink-slime-burger-recipe.html#ixzz388gy0kn1
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

http://www.dailymail.co.uk/news/art...lds-stops-using-pink-slime-burger-recipe.html

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ett förhoppningsvis lite kränkt über- multi jätte till lika skitföretaget mcdonalds fick sig en rättvis omgång.

TV chef Jamie Oliver was disgusted to discover ammonium hydroxide was being used by McDonald's to convert fatty beef offcuts into a beef filler for burgers.

Why would any sensible human being want to put ammonia-filled meat into their children's mouths? asked Jamie Oliver

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/art...g-pink-slime-burger-recipe.html#ixzz388gy0kn1
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

http://www.dailymail.co.uk/news/art...lds-stops-using-pink-slime-burger-recipe.html

Vem är kränkt?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jag känner mig kränkt av faktumet att det inte läggs upp nya artiklar om kränkningar! Fler kränkningar åt folket för sjutton lättkränkta män och trettio lättkränkta damer! :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Inte omöjligt att en rysk invasion vore det bästa som kunde hända detta en gång stolta rike

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!