Kränkt-of-the-day

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Inte omöjligt att en rysk invasion vore det bästa som kunde hända detta en gång stolta rike

Måste vara din (jävligt udda, men ändock) våta dröm. Fascister, rasister och att kränka folk/folkslag är ju din melodi.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Måste vara din (jävligt udda, men ändock) våta dröm. Fascister, rasister och att kränka folk/folkslag är ju din melodi.
Jag tror inte det är högern som historiskt stått CCCP närmst men fortsätt du för all del skjuta hej vilt omkring dig. :lol

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag tror inte det är högern som historiskt stått CCCP närmst men fortsätt du för all del skjuta hej vilt omkring dig. :lol

Varför menar du att SD vänliga fascister inte skulle gilla att ligga med Putin? Du vill ju själv, det vet Du.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Varför menar du att SD vänliga fascister inte skulle gilla att ligga med Putin? Du vill ju själv, det vet Du.

? I min bok så motsätter sig fascism kommunism, liberalism och konservatism.
Hur får du då ihop att 1. Sd är fascister, 2. De skulle vilja dela säng med kommunister.? Lite realism om jag får be.

Sist jag kolla så är sd närmst vad jag skulle beteckna som kulturkonservativa.

Fascister vill helst upprätta en auktoritär icke-tranditionsbunden nationalstat där individen är underordnad.

Vad jag kan utläsa är sd tydligt traditionsbunden.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
? I min bok så motsätter sig fascism kommunism, liberalism och konservatism.
Hur får du då ihop att 1. Sd är fascister, 2. De skulle vilja dela säng med kommunister.? Lite realism om jag får be.

Sist jag kolla så är sd närmst vad jag skulle beteckna som kulturkonservativa.

Fascister vill helst upprätta en auktoritär icke-tranditionsbunden nationalstat där individen är underordnad.

Vad jag kan utläsa är sd tydligt traditionsbunden.

Min uppfattning är att skillnaden fascism vs kommunism är hårfin och följaktligen är din bok oväsentlig.

Angående vad SD vill beteckna sig som! Du har tydligt inte läst SD:s antidemokratiska idéprogram med vidare öppet sinne :7peta

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Min uppfattning är att skillnaden fascism vs kommunism är hårfin och följaktligen oväsentlig.

Angående vad SD vill beteckna sig som! Du har tydligt inte läst SD:s antidemokratiska idéprogram med vidare öppet sinne :7peta

Tror inte du gillar att läsa över huvud taget :lol

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det förklarar varför jag har svårt att förstå dig #space och de tolkningar du gör.

Det är ungefär lika mycket som att våldsvänstern är fascister på grund av likheten med fascismenS våldsnyttjande.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Grattis, Du har lyckats. Visste inte att någon kunde ha en tristare uppsyn än en nybakad extremfeminist. Principprogram, SD har väl för fan ett principprogram :7peta
Sedär.
Åter igen förfaller du till utseendekommenterandet som du beskyller andra för.
Trots att du inte vet hur jag ser ut.
En ledtråd är att jag inte har duckface.

BTW: SD har väl för fan ett partiprogram.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det förklarar varför jag har svårt att förstå dig #space och de tolkningar du gör.

Det är ungefär lika mycket som att våldsvänstern är fascister på grund av likheten med fascismenS våldsnyttjande.
Som sagt. Skillnaden mellan fascism och kommunism är hårfin och följaktligen är vad Du ser i din bok fortfarande oväsentligt :fakta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vill jag ligga med Putin? :va

Vore förvisso en rätt knasig grej att ha gjort men jag har inte tänkt på det på sättet.

Tänker du ofta på att ligga med äldre män?
:confused:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
645@70.jpg

"Du kan sluta skylla på din barndom, partner, jobb, ekonomi, vädret... Det är bara du, ingen annan, som ansvarar för de beslut och vägval du tar i livet!"
Ett sjukhuskafé i Umeå har stött på kritik efter att ha kompletterat sina kvitton med "visdomsord".
"Så jävla kränkande", var en av reaktionerna.
Jag blev arg. Personen i kassan lät så nöjd när hen* ville att jag skulle läsa citatet som stod där, säger Ylva-Li Larsson, en av kaféets kunder.

[...]

Efter att Ylva-Li uppmärksammat kvittot valde kaféet att byta ut det.
"Att fela är mänskligt och vi har alla olika livserfarenheter. Vi ber så hemskt mkt om ursäkt för veckans tidigare citat", löd det nya kvittot.
– Jag förstår kritiken på ett sätt men jag står ju för det jag skriver på kvittona. Och läser man noga så finns det egentligen inget att ta illa vid sig av, säger kaféägaren, och fortsätter:
– Den här veckan står det "låt julkramen bli årets julklapp". Och det kan man ju också tolka negativt. Tänk på de som inte har någon att krama eller någon att ge en julkram. Så man kan lägga in vilken tolkning som helst på ett kvitto eller vad som helst här i livet.
Men du står för det tidigare budskapet?
– Alla visdomsord utgår från mitt liv så det är väldigt personliga saker, men det är också allmänt hållet. Allmän visdom. Det är bara du som kan välja. Du kan välja att låta någon annan välja åt dig men då är det valet också ditt. Du kan välja att lägga ifrån dig ditt eget ansvar. Och det är ingen skillnad på om man är fattig eller rik.

Källa: Häxpressen

* Personen stod i kassan PRECIS FRAMFÖR DIG, du tog emot ett kvitto och hade en diskussion med vederbörande men du kan ändå inte identifiera individens kön!?
I don't believe you! Ylva njöt troligen bara utav att få använda ordet "hen" istället för "personen" eller "individen" eller "vederbörande" eller "han" eller "hon" eller "människan" eller "personalen"... det finns ju så få ordval att kunna använda för att identifiera en individ som jobbar i en butik/café/vid en kassa...

Tror detta är rekord i min värld. Någon/några har energin att bli kränkt av två rader text på ett sketet jävla kvitto. Hur klarar man sig ens igenom grundskolans alla prov, hemläxor och gympalektioner om ett kvitto-meddelande kan rubba ens psyke?

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Häromkvällen lyckades jag kränka en hel skolledning genom att sjunga en icke helt PK visa om stora kukar och pungelipungar på skolans julavslutningsmiddag, ett tilltag som genererade en hel del skäll och samtal om lämplighet, värdegrund etc. Samma kväll sjöngs samma visa som snapsvisa på en annan av firmans filialers festligheter, med upptryckt text och deltagande från samtliga närvarande. Det är visst skillnad på lämpligt här och lämpligt där... :gnissla Skönt att inte alla är lika lättkränkta :hihi

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!