Thomas Gür skriver på Facebook:
Rapport från Kränkhenistan:
"Betydde inte utrymmet någonting då, att spela inför 70.000 människor?
– Alltså, livet innan och livet efter det här är ingen skillnad. Jag har samma fans som tidigare, det kommer ungefär lika många till mina konserter... Det hände inget särskilt. Jag och alla andra väntade ju på Håkan. Det var ju liksom hans show."
Och sedan detta:
"– Det är självklart jättetråkigt att läsa om Alice upplevelse av situationen och just därför kommer vi att sätta oss ned och prata med henne för att höra om hennes upplevelse och bild över vad som har hänt och varit överenskommet."
---
Johan Ingerös kommentar:
"Hon hade ingen egen publik att tala om, men erbjöds chansen att spela på ett utsålt Ullevi. Hon betalade inget management för att fixa giget, utan erbjöds det utan motkrav om egen biljettförsäljning, del i arena-hyra, scenbygge, elektricitet osv, osv. Hon hade inga resekostnader eftersom hon bor i Göteborg. Hennes närvaro påverkade inte biljettförsäljningen. Ingen har tjänat pengar på henne och hon fick en unik chans att marknadsföra sig inför 60 000 personer. För detta borde hon ha fått rundligt betalt, enligt SVT och henne själv.
Vad är det jag missar här?"