Krökatråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
UrbanTiger skrev:
Det är ju kul att sitta hemma i soffan och yra tills man somnar.
Kinnofängelset brukar vara det sista man minns av kvällen :gnissla

HAHAHA. Fan det kanske jag ska testa idag då nu när ingen vill haka på. Dr får man ju brud-biten också. Det finns ju några riktiga läckerbitar i den där serien :) Samtidigt kan jag testa både julgrogg och påsksnaps !

Det fina med att sitta hemma hela kvällen är ju att man är säker på att man vaknar hemma. Därmed inte sagt att man vaknar i sängen. Har en polare som för några år sedan lyckades somna precis innanför dörren. När sen tidningen kom fick han den på snoken så att han blodade ner halva hallen. MOAHA

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
cRoC skrev:
Jag har åldern inne där :7peta

Ja för tusan! Det ska börjas i tid!
Jobbigt bara att behöva åka till Danmark för att få sig några öl. Det är ju inte som att gå ner runt hörnet precis.........

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Spelar väl ingen roll om man har åldern, stör ju ingen om man sitter hemma och pilsnar/groggar

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Starstriker skrev:
Jobbigt bara att behöva åka till Danmark för att få sig några öl. Det är ju inte som att gå ner runt hörnet precis.........

Hehe nädå det gör jag inte, men åker dit och shoppar ibland :banana

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Hur mycket krökas det egentlgen?? Jag ligger på en sisådär 300-350 liter öl/år, men det är iofs inräknat semester och dyl.. Det är en JÄKLA massa om man tänker efter, men det är inte så mkt på nåt vis ändå.
Blir iofs ganska utspritt och inget tokdricka på helgen.

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
Jag och mina vänner, som också är ungdomsalkoholister, brukar ta en öl eller två varje helg. Det är som du säger Starstriker: Man måste få sig en helgöl. Sen om vi kanske tar mer en två öl låter jag vara osagt.
Ikväll har mina vänners vän fest. Jag är bjuden och allt är lugnt.
Ungdomens dagar är för ljuvliga.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
juha01 skrev:
Hur mycket krökas det egentlgen?? Jag ligger på en sisådär 300-350 liter öl/år, men det är iofs inräknat semester och dyl.. Det är en JÄKLA massa om man tänker efter, men det är inte så mkt på nåt vis ändå.
Jag har aldrig vågar räkna ut det...

Gjorde dock ett test på alkoholprofilen.se, där räckte inte en av rutorna till när man ska dra in öl/sprit/vin för att visa hur mycket man druckit. :rolleyes:

Jag mailade och frågade. De svarade att jag låg i riskzon, bla bla bla. Pyttsan, det tror jag inte på :)

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
hållundan skrev:
Jag har aldrig vågar räkna ut det...

Gjorde dock ett test på alkoholprofilen.se, där räckte inte en av rutorna till när man ska dra in öl/sprit/vin för att visa hur mycket man druckit. :rolleyes:

Jag mailade och frågade. De svarade att jag låg i riskzon, bla bla bla. Pyttsan, det tror jag inte på :)

Är inte att neka första stadiet?

Azash

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
Yamaha FZR 600
Par drink tips som är lätta:
1. Jägermeister - red bull. Mycket god!
2. Vodka - Baylies. Mycket god.
3. Vodka - apelsin jucie. god när man är trött på sött.
4. 50% vodka 50% red bull även kallad flygare.
5. Om man är lite efter när man kommit till krogen: Sambucca sniff, sambucca i kupglas, rulla runt sambuccan i glaset tänd på med tändsticka, sätt handen över så att det blir undertryck (släck elden med handen), sätt glaset mot munnen släpp handen drick. Sätt handen genast tillbaks på glaset. Svälj och andas in återstående ånger i glaset. Gör att du kommer ikapp polarna ganska snabbt :banana

Edit : stavfel

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
juha01 skrev:

Det där är ju nästan två öl/dag....... eller 14 om man dricker som jag (bara fredagar). Tycker det låter ganska mycket? Eller kanske inte.... Säg att jag dricker 8 öl/vecka (vin och sprit omräknat till öl)..... 4 liter.... x 52 veckor. Tja. 200 liter. Fan. Det låter mycket, men jag tycker inte 8-10 öl/vecka är så mycket. Förmodligen dricker jag inte 8 öl på en kväll. Skulle nog bli ganska dragen då. Vet ju hur det blir på midsommar/nyår etc. :fyllisar HAHA

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Starstriker skrev:

En liten guide för oss som inte bor i närheten av Danmark!

http://www.apk.se/

Alkohol Per Krona
....hela bolagets sortiment sorterat efter den enda nödvändiga infon: hur mycket sprit får vi för pengarna!?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Mech skrev:
Är inte att neka första stadiet?
Jo, dom säger det. Fast jag tror att alkoholprofilens tester håller lite väl låga "alkoholistkriterier", fast vad vet jag? Jag är ju långt ifrån en expert.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Starstriker skrev:
Visst skulle man klara sig utan alkohol i en månad, men oj vad trist livet skulle bli. Någon som lyckats ?

Trist? 3 bilar och 3 hojar som ska meckas, trimmas och renoveras. Vintertid bor man ju i garaget. Sista dyngfyllan var på firmafesten 1988, NO MORE sen dess. Finns ju annat roligt att spendera $tålarna på, typ dumpventil eller nya slipstift.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
korvgubbe skrev:
En liten guide för oss som inte bor i närheten av Danmark!

http://www.apk.se/

Alkohol Per Krona
....hela bolagets sortiment sorterat efter den enda nödvändiga infon: hur mycket sprit får vi för pengarna!?
Jösses, sicken sida. Det var inga dåliga grejer. Bra "studentsida".

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
andersbrink skrev:
Trist? 3 bilar och 3 hojar som ska meckas, trimmas och renoveras. Vintertid bor man ju i garaget. Sista dyngfyllan var på firmafesten 1988, NO MORE sen dess. Finns ju annat roligt att spendera $tålarna på, typ dumpventil eller nya slipstift.

Sant.... Men jag bor i cnetrala sthlm. Har inga bilar och inga hojar. Inget garage heller. Jag måste bara få komma ut bland folk på fredagen, socialt djur som jag är. Alla har vi olika behov. Men visst, jag tycker också det är kul att meka/fixa och dona, men just nu har jag inte ens en modelljärnväg !

Det blir snart ändring på den saken.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
hållundan skrev:
Jösses, sicken sida. Det var inga dåliga grejer. Bra "studentsida".

En av de stående länkarna på den "studenportal" jag drev när jag pluggade... Var iofs lite för att jag känner han som skrivit apk-sidan.. Men praktisk när CSN varit snåla!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
andersbrink skrev:
Sista dyngfyllan var på firmafesten 1988, NO MORE sen dess.

hrm.. firmafester har man ju hört en hel del ifrån... Något särskillt som hände på just den firmafesten som fått dig att hålla dig nyktrare de senaste 16-17 åren?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Starstriker skrev:
Det där är ju nästan två öl/dag....... eller 14 om man dricker som jag (bara fredagar). Tycker det låter ganska mycket? Eller kanske inte.... Säg att jag dricker 8 öl/vecka (vin och sprit omräknat till öl)..... 4 liter.... x 52 veckor. Tja. 200 liter. Fan. Det låter mycket, men jag tycker inte 8-10 öl/vecka är så mycket. Förmodligen dricker jag inte 8 öl på en kväll. Skulle nog bli ganska dragen då. Vet ju hur det blir på midsommar/nyår etc. :fyllisar HAHA

Det bär iväg.. Säg; Fem öl på fredag. Sju öl på lördag. En till middagen på söndag, en tisdagsbärs... Vips: 14 öl! Semestern brukar vara lite mer, så det kanske blir 12/vecka nu under arbetstider.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO