Krökatråden

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Sveper helst en Nils Oscar Kalasöl. När det gäller drinkar så blir det allt som oftast white/black russian.

Dock är det inte ofta man super till ordentligt, kroppen pallar inte riktigt med längre. :gnissla Försöker också undvika ställen med alltför mycket folk, typ dansställen. En trevlig pub är det bästa :fyllisar

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Den här bilden är relativt signifikant när man är full som en kastrull och tror att man har hur mycket stålars som helst.

Drinken, en 12'a white russian på "Skagerrack - Strömstad" i somras. Jihaa.

Last edited:

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
hållundan skrev:
Den här bilden är relativt signifikant när man är full som en kastrull och tror att man har hur mycket stålars som helst.

Mmmmmmmm......Rätt storlek också!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
hållundan skrev:

Har ett kvitto på 2cl Ardbegg 30 från bishop arms. Dyrt? Ja. 282:- med whiskyklubbsrabatt..

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
juha01 skrev:
Har ett kvitto på 2cl Ardbegg 30 från bishop arms. Dyrt? Ja. 282:- med whiskyklubbsrabatt..
Hoppas att den var god!!! :tungan

Min nya "favoritstandardwhisky" är faktiskt Bowmore. Ruskans god.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
hållundan skrev:
Hoppas att den var god!!! :tungan

Min nya "favoritstandardwhisky" är faktiskt Bowmore. Ruskans god.

Mycket god! Inte värt det iallafall...

Bowmore ja! Den nya (?) serien "dusk dawn darkest" så är Darkest enormt god!! Dom andra behöver man inte ens prova.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
hållundan skrev:

Jorå. Haha. Jag vet hur det är. Sen finns det ju de kvällarna när man är på bra humör och bjuder polarna på drinkar. Sen i slutet på månaden kan inte för sitt liv begripa varför man är så pank.

Brudar däremot. De ska man inte bjuda på sprit. Iallafall inte om man inte känt dom mer än en vecka. De kan betala själv tycker jag. Gillar inte många stockholmsbrudars mentalitet. Läste i nåt annat forum är om "jag-vill-jobba-med-meeeedia" brudar. Ni storstadsbor vet vad jag menar. Men självklart bjuder jag gärna på middag med en flaska vin på nån skön restaurang om det är nån man "känner".

Well. Tillbaka till white-russian. Det är fina grejjer det. Dock inte gott att röka till. Lika bra det kanske.

Här i Sthlm är hembränt relativt sällsynt, men kom över en skvätt för en tid sedan. Köpte Kahlua-essens (typ 0.5 liter som man blandade med lika mycket HB). Smaken var helt ok, men konsistensen var inte lika simmig som den äkta varan. Dessutom blev färgen på den färdiga groggen mer latte-färgad än oboy-färgad. Men visst, som fattigmans drink funkade det. Smaken var det inget fel på.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HB-white russian kommer nog att florera anings mycket under min stundande alpresa... Se bild från den förra :) :gnissla

Funkar kalasbra...

Apropå bjuda brudar, nä, det är fan inte aktuellt. Drinkhoreri är inte vajjert. Knappt jag vill att en brud ska bjussa mig heller :rolleyes:

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
hållundan skrev:
Apropå bjuda brudar, nä, det är fan inte aktuellt. Drinkhoreri är inte vajjert.

Är ganska skrämmande att se hur Sthlm är översämmat av groggluder. Var på julbord på Opera-terassen för en månad sedan. kvällen avslutade vi på Operakällaren och jag tror inte jag såg en enda tjej som INTE satt å limmade på någon lirare med ishink framför sig... En kille, en ishink, fem tjejer var typ normalen...

Fast å andra sidan..Egentligen är ju tjejerna bara smarta som passar på att untytta killarnas enfald..

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
korvgubbe skrev:
Är ganska skrämmande att se hur Sthlm är översämmat av groggluder. Var på julbord på Opera-terassen för en månad sedan. kvällen avslutade vi på Operakällaren och jag tror inte jag såg en enda tjej som INTE satt å limmade på någon lirare med ishink framför sig... En kille, en ishink, fem tjejer var typ normalen...

Fast å andra sidan..Egentligen är ju tjejerna bara smarta som passar på att untytta killarnas enfald..

Tja, men hade jag stålars så skulle jag nog ochså köpa in en minibar till mitt bord. Då slapp man ju kuta till baren stup i kvarten!

Har en liten kul historia om det där förresten. Det var på juldagen -03. Jag var på Olssons i Sthlm. Där satt tre snubbar med mäklarbricka. Snackade lite med dom och det visade sig att de firade att den ena kommit ut från kåken (!). Nåja. Hursomhelst var de dyngraka och klockan var kanske 0130. En spydde ut på "dansgolvet" så hela sällskapet blev utkastat. Jag noterade spektaklet och slog mig snabbt ner vid bordet som blev ledigt. Ungefär två sekunder senare kom en bartender för att duka bort all sprit. Hävdade dock att jag fått rubbet av snubbarna som blev utslängda så vi fick behålla 3-4 nästan fulla helrör på bordet. Finns ju inte en susning att vi (3 grabbar) skulle kunna tratta i oss allt det där fram till stängning (0300) så vi bjöd ALLA som ville ha på fria drinkar. HAHA. Jösses vilket kul party det blev därinne.

Sen bar det av till spyan, men det är en annan historia. :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Starstriker skrev:
Tja, men hade jag stålars så skulle jag nog ochså köpa in en minibar till mitt bord. Då slapp man ju kuta till baren stup i kvarten!

T.o.m jag kan se det praktiska i att köpa in helrör.. Gjorde det sist jag var ute med ett gäng gamla studentpolare.. på så sätt kunde vi ägna oss åt att snacka skit istället för att alla skulle pendla till baren...

Det som jag tycker är sjukt är att se alla brudar fjäska och slicka röv på killar de normalt inte skulle ta i med tång bara för att de sitter med ett varsitt helrör...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
korvgubbe skrev:
Det som jag tycker är sjukt är att se alla brudar fjäska och slicka röv på killar de normalt inte skulle ta i med tång bara för att de sitter med ett varsitt helrör...
Det gör dom på mig, utan helrör :)

Eller, tja, ibland... Eller ja, kanske. Nångång.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
korvgubbe skrev:
T.o.m jag kan se det praktiska i att köpa in helrör.. Gjorde det sist jag var ute med ett gäng gamla studentpolare.. på så sätt kunde vi ägna oss åt att snacka skit istället för att alla skulle pendla till baren...

Tja, det där är ju ett välkänt fenomen. Dyr bil, båge, dyra kläder, snygg titel på visitkortet, dyra kläder........ (listan kan göras lång) Sånt impar ju på brudar. Det man inte har får man kompensera på annat sätt. Vissa är trista så de "köper" sig attention. Jag är ganska pank för närvarande, men det kompenseras ju av min enastående personlighet och mitt väl utvecklade sinne för humor ;)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Starstriker skrev:
Tja, det där är ju ett välkänt fenomen. Dyr bil, båge, dyra kläder, snygg titel på visitkortet, dyra kläder........ (listan kan göras lång) Sånt impar ju på brudar. Det man inte har får man kompensera på annat sätt. Vissa är trista så de "köper" sig attention. Jag är ganska pank för närvarande, men det kompenseras ju av min enastående personlighet och mitt väl utvecklade sinne för humor ;)
Precis. Fast man behöver väl inte se ut som om man äter bajs bara för att man har en fin bil, fina referenser, tjock plånka och en rik pappa?

Edit: Absolut inte riktat att du gör det. Bara en allmänt ställd fråga. :tummenupp.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
hållundan skrev:
Precis. Fast man behöver väl inte se ut som om man äter bajs bara för att man har en fin bil, fina referenser, tjock plånka och en rik pappa?

Edit: Absolut inte riktat att du gör det. Bara en allmänt ställd fråga. :tummenupp.

Nä, visst inte. Vem impas inte av en snygg utsida (snyggt skal)? JAg gör det fortfarande, men man lär sig med åldern att de snyggaste tjejerna faktist ofta inte är de roligaste. Så länge tjejen har en kompetent personlighet och ett utseende som är "ok" så umgås jag hellre med henne än nån ytlig mediabrutta som målar läpparna och rättar till frisyren hela tiden. Brudar som spottar och svär emellanåt är faktiskt roligare i långa loppet.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tappat fokus?

Äh, nu har vi ju tappat fokus här och börjat snacka om brudar i min fina krökatråd. Brudar har ju inget alls att göra med kröka :confused: , för krökar gör man med sina polare (av samma kön). Dessutom finns det säkert 80 "brudtrådar" här redan.

Här borde vi istället diskutera hur man ska trava ölen så att man får plats med maximalt antal ölburkar i kylen etc. Inom kemin använder man termer som HCP (hexagonal tätpackning) eller BCC (body-centered-cubic). Olika sätt att stapla atomer på varandra. Dessa varianter är tyvärr ej applicerbara på ölburkar eftersom dessa är cylindriska till formen.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO