Krökatråden

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Starstriker skrev:
Äh, nu har vi ju tappat fokus här och börjat snacka om brudar i min fina krökatråd. Brudar har ju inget alls att göra med kröka :confused: , för krökar gör man med sina polare (av samma kön). Dessutom finns det säkert 80 "brudtrådar" här redan.

Här borde vi istället diskutera hur man ska trava ölen så att man får plats med maximalt antal ölburkar i kylen etc. Inom kemin använder man termer som HCP (hexagonal tätpackning) eller BCC (body-centered-cubic). Olika sätt att stapla atomer på varandra. Dessa varianter är tyvärr ej applicerbara på ölburkar eftersom dessa är cylindriska till formen.
HAHAH, sanning... Jag har bara ett tips ang. plats i kylen. Släng ut maten. Eller ja, ha ingen mat. Så är det i min kyl iaf :) :crash

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
hållundan skrev:
HAHAH, sanning... Jag har bara ett tips ang. plats i kylen. Släng ut maten. Eller ja, ha ingen mat. Så är det i min kyl iaf :) :crash

HAHA. Inte ens senap och ketchup? Har du inget bakfyllekäk hemma?
Eller blir det pizzabudet dagen efter.

Bra bakiskäk är ju annat som kan diskuteras. Jag börjar

1. Stor köttbit och nåt svull, typ klyftpotatis eller nåt.
2. Pizza
3. Tropicana juice ur kartongen

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Starstriker skrev:
HAHA. Inte ens senap och ketchup? Har du inget bakfyllekäk hemma?
Eller blir det pizzabudet dagen efter.

Bra bakiskäk är ju annat som kan diskuteras. Jag börjar

1. Stor köttbit och nåt svull, typ klyftpotatis eller nåt.
2. Pizza
3. Tropicana juice ur kartongen
Ketchup, kaviar, bordsmargarin (kanske), thaisås och makrell i tomatsås är vad som finns i min kyl...

Tropicanajuice, jävlar, den är inte billig den :gnissla

Bakiskäk:

1. Pizza - Mängder med cola och en starköl, så är du i balans.

:crash

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
hållundan skrev:
Ketchup, kaviar, bordsmargarin (kanske), thaisås och makrell i tomatsås är vad som finns i min kyl...

Tropicanajuice, jävlar, den är inte billig den :gnissla

Bakiskäk:

1. Pizza - Mängder med cola och en starköl, så är du i balans.

:crash

Äh, då somnar man ju. Man måste åtminstone lyckas hålla sig vaken tills 21-filmen börjar så att man kan soma i soffan sen.

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Jag bodde hos en polare i Halmstad i somras och vi var ute tillsammans med två andra kompisar.
Vi hade festat hårt dagen innan, så vi skulle bara ut å "ta en öl tillsammans" (As if!!).
Vi satt iaf ute på stan och tog varsin bira och diskuterade hur "ekonomiskt" det var att dela på ett helrör..
Det hela slutade med att vi satt dyngraka inne på B.A.D med tre helrör (på fyra pers.) och massor av red bull.
Konstigt nog hade jag ingen ångest dagen efter trots att jag pröjsade två av helrören!!
Det enda jag hade ångest över var att jag inte fixade nått hångel eller efterfest, och att polisen höll på att sätta mig i fyllecell när jag skulle näcka på vägen hem.

...Längtar till sommaren!!!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tåbbä skrev:
Jag bodde hos en polare i Halmstad i somras och vi var ute tillsammans med två andra kompisar.
Vi hade festat hårt dagen innan, så vi skulle bara ut å "ta en öl tillsammans" (As if!!).
Vi satt iaf ute på stan och tog varsin bira och diskuterade hur "ekonomiskt" det var att dela på ett helrör..
Det hela slutade med att vi satt dyngraka inne på B.A.D med tre helrör (på fyra pers.) och massor av red bull.
Konstigt nog hade jag ingen ångest dagen efter trots att jag pröjsade två av helrören!!
Det enda jag hade ångest över var att jag inte fixade nått hångel eller efterfest, och att polisen höll på att sätta mig i fyllecell när jag skulle näcka på vägen hem.

Fast B.A.D är verkligen BAD... Det är förvisso stängt nu. Har bytt ägare två gånger, det var nåt annat i mellan, å nu är det HEAT... Minsann...

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Visst. Vissa utgångar är bättre än andra. Än bra utgång behöver inte betyda att man blir plakat, men ibland så! Tror bara att jag har RIKTIGT kul på krogen kanske en gång av 10...... Och har man haft RIKTIGT kul så spelar det ju ingen roll om man brassat 1000 pix. Tycker jag.

Tåbbä skrev:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
korvgubbe skrev:
Det enda jag kan käka när jag är riktigt djävla tokbakis är ett dygn sega ostbågar och cola...

Eller så kan man ta virket (tex Russian) som blev över istället för colan. Billig fylla. Muahaha.

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
hållundan skrev:
Fast B.A.D är verkligen BAD... Det är förvisso stängt nu. Har bytt ägare två gånger, det var nåt annat i mellan, å nu är det HEAT... Minsann...
Jaa, och innan B.A.D hette det XXX (eller var det Daltons?).. Det är grymt snygga tjejer på Kåren i halmstad...fast det kanske du visste :näsblod

Måndagsklubben på kåren i somras var Grym!

Vilket ställe är bäst i halmstad just nu?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tåbbä skrev:
Jaa, och innan B.A.D hette det XXX (eller var det Daltons?).. Det är grymt snygga tjejer på Kåren i halmstad...fast det kanske du visste :näsblod

Måndagsklubben på kåren i somras var Grym!

Vilket ställe är bäst i halmstad just nu?
Kåren har goa bruttor. Fast det sjuka priset på Måndagsklubben gjorde det till :tummenner Samt den pissmusiken dom spelade där...

Det bästa stället är nog Royal eller Bongo... Fast det finns eg. inget bra ställe i Halmstad.

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Starstriker skrev:
Visst. Vissa utgångar är bättre än andra. Än bra utgång behöver inte betyda att man blir plakat, men ibland så! Tror bara att jag har RIKTIGT kul på krogen kanske en gång av 10...... Och har man haft RIKTIGT kul så spelar det ju ingen roll om man brassat 1000 pix. Tycker jag.

Nä, det är sant! "Spontanfyllorna" är mycket roligare än det traditionella köret! Jag ska lägga av med att köpa helrör och skit på krogen, jävla onödigt egentligen :tungan

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Starstriker skrev:
Eller så kan man ta virket (tex Russian) som blev över istället för colan. Billig fylla. Muahaha.

Fy fan.. nädu... Cola är det enda jag verkligen MÅSTE ha dagen efter. har ibland problem att ens dricka vatten men cola går alltid ner..

Därför är colan helig. Den får aldrig blandas ut med alkohol eftersom det är det enda som räddar mig dagen efter..

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
hållundan skrev:
Kåren har goa bruttor...
Bongo? Vilket ställe är det?
Royal är ju helt klart skitbra, gott om snygga babes där! "Caféet" (du vet stället som ligger in på en bakgård, ungefär vid bulls) är grymt soft på somrarna.

Bond är rätt sjysst! Dock hög åldersgräns och gott om MILFS :tomten

(EDIT: MILFS Finns det gott om på Penny Lane :) )

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
korvgubbe skrev:
Fy fan.. nädu... Cola är det enda jag verkligen MÅSTE ha dagen efter. har ibland problem att ens dricka vatten men cola går alltid ner..

Därför är colan helig. Den får aldrig blandas ut med alkohol eftersom det är det enda som räddar mig dagen efter..
Sanning. Cola ska inte blandas med nåt. Inte vanheligas med sprit... :fakta

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Bra ställen i Stockholm ?

Jag hänger mest på barer. Här är några av mina sweetspots:

1. Stostad
2. Olssons (här är storstads "efterfest")
3. Mården

Alla ligger på krypavstånd från min lya (eller TILL min lya rättare sagt).
Orkar man släpa sig ner på stan så är Berns kul..... och Metro på Söder.

Fler tips ?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
En återställare som funkar är vätskeersättning (mineraler) och typ sportdryck, druvsocker lr likn. (funkar även som laddning till tex GGN lr så...)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Nu får det vara slutsnackat

Nu ska jag omsätta tanke i handling. Dax för AW på Tranan.
Ha en trevlig helg gott folk och ta det lungt med priten. Vi lyfter upp den här tråden nästa fredag !

/K

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Skön tråd! :tummenupp

En sak är säker, kvällar där man bara har tagit några öl å mest suttit å snackat med polare är bra mycket roligare än supa skallen av sig kvällar.

Något mörkt öl och en jägger snaps är den absoluta favoriten när man sitter i en bar! :fyllisar

Måste bara kolla, är det fler än jag som inte kan dricka den dryck jag använde som groggvirke på flera veckor efteråt? Tex kör man vodka + hallonsoda eller nått så tycker jag hallonsodan smakar förjäävligt sedan ett tag. Kan än idag inte dricka en grogg med schweppes Russian(eller va de heter??) fast de va flera år sen jag söp mig full på den blandningen.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO