Krökatråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ja, GOTT NYTT ÅR på er alla krökare!

Håller precis på att förbereda en 13-rätters (!!!) middag inför kvällens bjudning!

Funderar även på ett 13-drinkar drinkbord?
Nån som har bra ideer på festliga drinkar?

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Vem sitter på en flaska billigt brännvin eller ett flak i närheten av Klippan som kan akutsälja det till en stackars sporthojare? (varför är det inte 18årsgräns på Systemet?)

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
Kan vodka frysa? frågar här eftersom jag inte orkar starta ny tråd. stoppa in flaskan i fryssen igår och nu är den hellt frusen :confused: trode verkligen inte ren sprit kunde frysa så lätt (det är en flaska absolut om det kan hjälpa).

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Freon_leon skrev:
2687392 Kan vodka frysa? frågar här eftersom jag inte orkar starta ny tråd. stoppa in flaskan i fryssen igår och nu är den hellt frusen :confused: trode verkligen inte ren sprit kunde frysa så lätt (det är en flaska absolut om det kan hjälpa).

Känn dig lurad, någon har druckit upp din sprit och hällt på med vatten istället :gnissla

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Freon_leon skrev:
2687392 Kan vodka frysa? frågar här eftersom jag inte orkar starta ny tråd. stoppa in flaskan i fryssen igår och nu är den hellt frusen :confused: trode verkligen inte ren sprit kunde frysa så lätt (det är en flaska absolut om det kan hjälpa).
Ja, det kan frysa men om den fryser i en vanlig frys så har du förmodligen jävligt kallt i frysen eller så håller inte spriten 40%. Ren alkohol (Etanol) har en fryspunkt vid -111 grader och 40%-ig sprit fryser nånstans vid -25 har jag för mig.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Sporthojarn skrev:
2687102 Vem sitter på en flaska billigt brännvin eller ett flak i närheten av Klippan som kan akutsälja det till en stackars sporthojare? (varför är det inte 18årsgräns på Systemet?)

För då hade inte såna som jag fått neka gamla gubbar med 18 åringar i släptåg på systemet att köpa sprit ..mwhahaha...

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
newstead skrev:
2687415 Ja, det kan frysa men om den fryser i en vanlig frys så har du förmodligen jävligt kallt i frysen eller så håller inte spriten 40%. Ren alkohol (Etanol) har en fryspunkt vid -111 grader och 40%-ig sprit fryser nånstans vid -25 har jag för mig.

tänkte väl det absolut är inte 40 procent alltså :mad: bara utspädd spolarvätska

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Freeedag :yoparty

Några kollegor skulle iväg på fest idag, men konstaderade att det är "Toooomt på kontot". Det tog inte många sekunder innan vi satt och nynnade på jingeln "SMSa låna"...

Well. Krogbesök ikväll, Mellow i Birkastan och imorrn pubrunda.
Det blir inte roligare än man gör sig.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Freeedag :yoparty

Några kollegor skulle iväg på fest idag, men konstaderade att det är "Toooomt på kontot". Det tog inte många sekunder innan vi satt och nynnade på jingeln "SMSa låna"...

Well. Krogbesök ikväll, Mellow i Birkastan och imorrn pubrunda.
Det blir inte roligare än man gör sig.

Du lånar alltså pengar till att kröka ?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Blir att gå ut i helgen, första gången sen man flytta hit. Fast det är inte många sedlar som går att få ut från kontot så det blir nog bara att hänga lite på ngt öl hak.
Nästa helg bjuder dock nya firman på en weekend till Åre. Då blir det nog lite mer förfriskningar :fyllisar

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
För er som bor i Sthlm rekommenderar jag Tiki Bar. Kom just därifrån.

Tiki lgger i källaren på Mellow på Birkagatan. Grymma drinkar. Deras största innehåller 21 cl finfin rom. Coolt ställe med söderhavstema, lite påskö, en hel del gamla surfarfilmer och en massa skön musik.

Hett tips för aw eller förfest.

MikkE

Guest
Tror att jag har vart på Tiki Bar en gång... Får besöka det igen någon gång :)

Ikväll blir det vit helg, som det faktiskt brukar vara, med en 1,5L Coca Cola och är nu inne på fjärde avsnittet (i rad!) av den grymma serien Dexter :tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Långkväll på sunkhak på Flemminggatan. Men god öl hade dom.

"SMSa låna"............... :yoparty

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Starobrno- klockren öl!:yoparty

Får man se om det blir att dra på krogen ikväll eller någon fest här hemma med ett par damer... :va :tungan

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Dags att ta upp denna:tummenupp
Vi har praktikanter på jobbet, varvid de har sk, utbytesstudenter från Holland.

Så denna veckan har det blivit engelska hela tiden:tungan
I helgen ville de ut å dricka, gav mitt nr men glömde bort att ge de +46.
Så när jag kom hem, tog ja nåra öl.... skaffade skjutts. åkte till garaget å hämtade lite delar, sen åkte vi förbi där de bor:D

Så snart kommer de med taxi, så får vi se om jag lyckas hålla de vid liv( supa ner dem):yoparty eller så är det väl jag som ramlar under bordet:gnissla :D

Men men kul skall vi ha:tummenupp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...