Kraschade du första säsongen på mc?

Kraschade du under första säsongen?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Thunderace 1000R -00
Har oxå klarat mig, men det e några månader kvar att köra hoj!

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
denna tråd påminner mig bara om tråden om pinsamma stunder när man åkt motorcykel:)

Men som någon sa så vet man ju inte om man ska räkna tiden man körde 125:a, men om man bortser från det så är det väll en sådan där pinsam sak som att man råkade slira med bakhjulet på en trottoarkant precis utan för plugget där jag gick när jag malligt skulle svänga ut från parkeringen på vägen.. som tur var var det inte många där som vitna detta:tungan

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
BKK åt folket! Standard på körkortsutbildningen!

Håller med!! Har fått mycket större marginaler och känner mig mycket säkrare sen jag tog en smc kurs. Min enda vurpa skedde på en sån kurs på rörken men där går det inte särskilt fort och dessutom finns det avåkningszoner :tummenupp

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Hojlös för närvarande...
Fan man känner sig nästan utanför här. Totalt under första säsongen jag körde hoj vilket visserligen var 125:an så klotade jag 5 eller 6 gånger och sen några gånger till säsongen efter. Var ju ung och dum och bara tvungen att testa gränserna plus att det var kul att leka, haha. Att jag körde året runt gjorde inte saken bättre :)

Med tung däremot har det lyckligtvis bara blivit 1 gång men det räckte. Resulterade i spräckt lever, njure och lungor. Sen var det en kåpkvaddning pga bambi som skuttade upp 10m framför mig men gick aldrig omkull så det räknas inte :)

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
125an har väl blivit lagd ett par gånger.. allt p.g.a lek, hoppas jag hinner leka av mig lite till innan r6an, där bryr jag mig plötsligt om knäckta, tappade och skrapade kåpor

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Körde på ett rådjur med min förra hoj och helvete vad jag slog mig. Skrapade upp allt som hur heter och kunde inte köra på hela sensommaren. Så ja, jag vurpade förra säsongen.

Gick med
2 Jul 2009
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Bromsade på mig när jag vände in på en parkering för ett par timmarsedan, svängde 180grader höger in på k-rautas parkering, där de har stora stenblock utplacerade... då jag redan hade lutning på hojen och märkte att jag var i kollisionskurs med en sten precis innanför infarten till parkeringen så bromsade jag en aning med frambromsen, sen var de kört, jävlar va fort det gick (i händelseförloppet) plötsligt stod ja brevid hojen sur så de rök ur hjälmen, men lyfte upp kollossen och konstaterade att skadorna inte var så farliga; en redan skadad alu-kåpa blev lite mer skadad, blinkersen kastade jag åt h-e, den redan repade backspegeln vred jag tillbaka och fotpinnen blev skev, annars inget... men fyfan vad pinsamt det var.
Som tur i oturen så är detta bara delar jag ska byta när hojen snart ändå får sig ett ordentligt lyft - med cafe-stuk :)

Edit: Ja detta e första säsongen...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Klart det räknas, något av det värre man kan göra. :D

Klarade mig första säsongen men när jag köpt sprillans hoj inför andra så trillade jag av den.

Det var IOFS inte första säsongen, men jag halkade i diket när jag skulle gå och pissa....

OCH BRÖT BENET!

(jag körde dock hem, och körde bil till jobbet på morgonen efter trots att jag inte kunde använda vänsterbenet, men dom mesarna skickade mig på lassarettet)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Som de flesta andra så vurpade jag först andra säsongen. Första året gick det hyffsat lugnt men sen när jag började få lite vana så pressade jag gränserna mer och sen så har det stadigt varit ett antal vurpor per år....

danhild

Who is Chuck Norris?
Gick med
10 Mar 2009
Hoj
VFR750
Under utbildning än så länge men inte klotat. Var nära att bromsa på mig när jag gjorde 90-0, känner att bakhjulet är på väg förbi mig men lyckades på något underligt sätt rädda det.

Körskolelärarens kommentar var: "Mycket snygg räddning, men gör aldrig om det igen!"

Brunell

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Hoj
CBR lättviktare
Aldrig kraschat med MC, men tar med mina två fina vurpor under moppe tiden:

Första var när jag skulle köra in på OKQ8 macken i Rödeby, kom i "full fart" (moppen var aldrig trimmad så) och där är en fin stor "bula" längs hela vägen som avskiljer macken och vägen runt omkring, och jag börjar bromsa innan och helt plötsligt så händer inget när jag bromsar, bromsar hårdare och tillslut tar det tvärstopp. Fram däcket hade vart i luften och när det landade med full bromsdrag så slog jag i backen, ramlade över styret och flög in i betong pelaren som håller uppe taket. Stukad handled + allmänt mördbultad och lite huvudvärk.

Andra gången så kom jag på en grusväg påväg till ett badställe, kommer i näst sista svängen.. Tar ut svängen pgr av rädslan att en bil ska komma och möta mig, och helt plötsligt så ligger jag och personen jag skjutsade på marken, jag som körde i shorts (vilket jag aldrig mer kommer göra) skrapade upp hela benet + knäet fick stora skador. Om det var pgr av att personen jag skjutsade inte svängde åt det håll jag gjorde eller om det var rullgrus som gjorde att bakhjulet flög åt helvete låter jag vara osagt.

J_Karlsson

Medlem
Gick med
9 Jul 2008
Hoj
Yamaha xt 660 Husqvarna FE350
Nepp, inte alls!
Men sesongen är inte slut än :gnissla
Inne på min första sommar med kort :banana

Var riktigt när att tappa körskolans hoj på uppvärmningen till manöverprovet..nervöst, japp :huvet

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år