Kriminella utlänningar ska utvisas

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Så det är rätt att personen åker ut ur landet för en fortkörning, felparkering el laddat ned en låt på internet?

Jag förstår var själva förslaget kommer ifrån men att göra det så svart/vitt är bara idioti.

Jag gissar att det åtminstånde måste finnas fängelse på straffskalan och det lär det inte göra för felparkering eller piratkopiering av lite låtar.

Och kör man så fort att man riskerar fängelse får man väll skylla sig själv. Hur fort måste man inte köra då?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Utan att ha läst hela förslaget så är det svårt att uttala sig, men om vi säger att det gäller från fängelse på straffskalan eller vid upprepad småbrottslighet så tycker jag det är ett bra alternativ.

Då kan man kasta ut dom kriminella som redan finns i landet och fortsätta att släppa in nya som får en chans att sköta sig.

Alternativet är att stänga gränserna och leva med kriminalieten som redan finns.

Tyvärr lär det väl innebära att vi får tillbaka några kriminella från danmark, men det tar jag gärna om vi inför samma regler här.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hade inte Danmark varit fullt av danskar hade jag fan flyttat dit.

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
Så det är rätt att personen åker ut ur landet för en fortkörning, felparkering el laddat ned en låt på internet?

Jag förstår var själva förslaget kommer ifrån men att göra det så svart/vitt är bara idioti.

tror du allvarligt att jag tror det???
självklart är det som nån annan sade att om brottet hade gett/ger fängelse eller vid upprepad brottslighet så skall man tillämpa utvisning till deras hemland, synd om han/hon lämnar sin familj kvar i landet men vet man om reglerna så är det inte så jäkla svårt att följa dom.

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Vilka internationella konventioner?
Den om att man måste importera brottslighet för det inte finns tillräckligt redan?

Tycker förslaget låter bra jag, sålänge det hålls inom rimliga gränser (typ fängelse oavsett strafflängd som sagt)

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
varför blev man inplanterad i just svea rike ,, i norge är det bra ,, finland tar de 20% i skatt ,, danmark har öl samt goda wienerbröd ,, det är så man blir gråtfärdig

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
varför blev man inplanterad i just svea rike ,, i norge är det bra ,, finland tar de 20% i skatt ,, danmark har öl samt goda wienerbröd ,, det är så man blir gråtfärdig
Är väl bara å flytta istället för att sitta där och gnälla. Fast passa dig om du flyttar till Danmark, en P-bot och sen är det tillbaka till Svea rike. :rolleyes:

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
Är väl bara å flytta istället för att sitta där och gnälla. Fast passa dig om du flyttar till Danmark, en P-bot och sen är det tillbaka till Svea rike. :rolleyes:

gnäll o gnäll , eftersom jag är svensk så har jag rätt till en viss undran!!
sedan när ålderns höst närmar sig , ska jag bli gammal o bitter samt slå de små med käppen o skylla på demens

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Och polisen här i Sverige kan tala om vilka dessa kriminella utlänningar är:

lappenstor.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Att åka dit för fortkörning gör dig inte till kriminell, ej heller en felparkering. Däremot en nedladdning av låt, dock inte så stor sannolikhet att man åker dit på det.
Begår du ett brott så åker du helt enkelt. Det är att vara tydlig med vad som gäller och borde implementeras hos såväl invandrare som infödingar.

Jag tycker däremot att de är lite väl mesiga, de borde utvisa danskar som begår brott också. Samla alla kriminella i Australien som det var förr och som det borde vara även nu :mattias

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Hoj
Kawasaki
Om man som flykting flyr hals över huvud till ett nytt land är det rimligen så att man borde känna sig lyckligt lottad. Att begå brott i det nya hemlandet borde inte finnas på kartan och att ens tänka tanken borde vara förbjudet. Begår man ett brott, ska man utvisas oavsett digniteten på brottet. Då har man förverkat sin chans i det nya hemlandet, den platsen kan på alla punkter i samhället fyllas ut med någon bättre behövande svensk eller invandrare. Sanningen är den att det är skillnad på invandrare och invandrare. Tyvärr är det den sämre sorten som är klart överrepresenterad. Den förpestar och bryter ner det samhället vi alla är vana vid sen barnsben. Och drar ett skamset skimmer över dom som faktiskt sköter sig. Det är naivt att tro att alla människor är i grund och botten är goda, lika naivt är det blunda för de problem som invandringen skapar. Då menar jag inte all invandring. Danmark går i rätt riktning, hoppas innerligt att Sveriges politiker öppnar ögonen i tid.

Och nä jag är vare sig rasist, nazist eller fascist. Jag är själv inte helsvensk.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om man nu kan avgöra vilka brott som skall leda till utvisning, hur skall man avgöra vilka som räknas som invandrare?
Medborgarskap?
Födelseplats?
Libanesgen?
sådandär tandblekningsskala?
Skall man missa andragenerationare?
Blir inte det dyrt och omständigt att utreda?
Jag tycker att man skall utvisa alla som misstänks för brott till något outhärdligt skitland (afghanistan, ungern eller finland) oavsett brott och ursprung.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Och polisen här i Sverige kan tala om vilka dessa kriminella utlänningar är:

Mer sånt!

Jag tycker alla invandrare skulle ha en symbol, t.ex. en gul stjärna, på kläderna när de är på offentlig plats!

Jag skulle hellre se att bidragstagare, generellt, har det.

Gärna någon färgskala baserat på hur mycket bidrag de lyft under de senaste.. Säg 10 åren.

Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Jag tycker alla invandrare skulle ha en symbol, t.ex. en gul stjärna, på kläderna när de är på offentlig plats!

Vad är syftet med att dra paralleller till nazityskland? Tycker du det är fel med utvisning när det handlar om grova brott?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Vad är syftet med att dra paralleller till nazityskland? Tycker du det är fel med utvisning när det handlar om grova brott?

Klart han gör. Han ser hellre att det uförs sk. västingresor, blockflöjtsterapi och ökade bidrag för att de ska förstå att de gjort fel!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år