Kriminella utlänningar ska utvisas

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Man bör alltid ta upp gällande statistik när det börjar kretsa kring invandrare och brott.
För det första; Invandrare ÄR överrepresenterade i brott statistiken.

Det som också ska konstateras är att i denna statistik räknas tredje generationens invandrare även som INVANDRARE. Alltså alla ni med finskt påbrå som har en tribal tatuering och som har en misshandelsdom mot er, ni är också INVANDRARE. Således ingår ni även i brott statistiken gällande "Invandrare som begår brott".

Sedan kan man även konstatera ur denna statistik gällande specifikt Sverige att människor med finskt påbrå är grovt överrepresenterade som folkgrupp när det gäller brott. Läs gärna på.

Så nu till en fråga; ni med en tribal tatuering och misshandelsdom mot er; ska vi skicka "hem" er också?

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
du är alltså helt emot förslaget att kunna utvisa personer som kommer hit och begår brott? vill du lösa det hela med fler fängelser?
Varför skulle jag vilja ha fler fängelser?
Det finns, om man vill leta, rätt mycket forskning kring instser som kan minska kriminaliteten. Jag stöttar den typen av insatser före de som bara ser till att man blir invald som politiker en gång till.

Men eftersom jag inte känner för att läsa om blockflöjter och annat skit så får du själv leta upp det...

Mig veterligt finns det redan idag möjlighet att utvisa, det räcker för min del.

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
du som tycker att det är en dum lag får gärna förklara varför du tycker så?

skulle du tycka likadant om du blir drabbad?
är du en invandrare som begår brott?

och jämför för fan (!) inte med svenskar som begår brott, vi kan inte utvisa dom hur gärna vi än vill..

helt seriöst vill jag bara veta :krama

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Mig veterligt finns det redan idag möjlighet att utvisa, det räcker för min del.

Hur ofta används den möjligheten då? Du som har tillgång till otroligt många undersökningar kan väl hänvisa till någon av dem? För det finns väl en undersökning om det?

Jag själv har inte tillräckligt med högskolepoäng i ämnet så jag skulle uppskatta om du kunde hjälpa mig med det.

Förresten, är Finland också nazister? De som skall införa olika färger på ID kort beroende på om man är över/under 18 år eller flykting/PUT/liknande?
De är ju bra nära att dela ut stjärnor liksom.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
I Sverige är det, tack och lov, inte brottsoffren som bestämmer straffskalorna.
Förresten, är Finland också nazister? De som skall införa olika färger på ID kort beroende på om man är över/under 18 år eller flykting/PUT/liknande?
Att säga att alla främlingsfientliga människor är Nazister är ungefär som att säga att alla som spelar fotboll är hammarbyare. Ser ingen som kallat Danskarna för nazister i den här tråden. :va

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Att säga att alla främlingsfientliga människor är Nazister är ungefär som att säga att alla som spelar fotboll är hammarbyare. Ser ingen som kallat Danskarna för nazister i den här tråden. :va

Bonny gjorde en en klar parallell till Nazityskland i inlägg 36 med sitt inlägg om judestjärnor, men det missade du va?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Bonny gjorde en en klar parallell till Nazityskland i inlägg 36 med sitt inlägg om judestjärnor, men det missade du va?
Nej det gjorde jag inte, men en parallell är inte samma sak som att likställa. Du läser in lite för mycket i andras inlägg. Allt är inte svart eller vitt, bara för att man är rädd för folk som pratar annorlunda och ser annorlunda ut betyder det inte att man vill anlägga en liten mustsch och kamma sidbena. Men det är ändå samma underliggande problem.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
du som tycker att det är en dum lag får gärna förklara varför du tycker så?

är du en invandrare som begår brott?

och jämför för fan (!) inte med svenskar som begår brott, vi kan inte utvisa dom hur gärna vi än vill..

helt seriöst vill jag bara veta :krama

Problemet ligger med definitionen av vad som är en invandrare, i brott statistiken räknas tredje generationens invandrare som just "invandrare". Om Thomas "Pekalinen" eller Nils "Lunde" begår ett brott räknas han in som "invandrare som begår brott" i statistiken, även fast dessa människor per definition är Svenskar. Statistiken blir alltså snevriden.

Alltså, om din mormor kommer från Finland och du kör så mycket för fort att det går till tinget kommer det räknas som "invandrare som begår brott".

Lagförslaget i Danmark tycker jag är utmärkt, men samtidigt kanske man ska se till vilka samhällsproblem som är viktigast, att fixa nya lagar tar ju en del tid så att säga.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lagförslaget i Danmark tycker jag är utmärkt, men samtidigt kanske man ska se till vilka samhällsproblem som är viktigast, att fixa nya lagar tar ju en del tid så att säga.

Jag tycker att brottslighet, i synnerhet organiserad sådan är ett stort och viktigt sammhällsproblem.

Det kostar samhället en massa pengar i flera led, kan man kapa några av dom utgifterna kan vi lägga dom pengarna på annat.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Problemet ligger med definitionen av vad som är en invandrare, i brott statistiken räknas tredje generationens invandrare som just "invandrare". Om Thomas "Pekalinen" eller Nils "Lunde" begår ett brott räknas han in som "invandrare som begår brott" i statistiken, även fast dessa människor per definition är Svenskar. Statistiken blir alltså snevriden.

Svårt att utvisa någon som är född i Sverige.

Har inget problem med att finnar blir utvisade, inte heller norrmän.

"Problemet" med den här brottsstatistiken är att den brukar vara specad på vart folk kommer ifrån, och det är inte omtyckt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
trodde detta var ett hojforum men uppenbarligen trodde jag fel igen..

Det finns flera olika forumdelar som är strikt inriktade på MC, överflödigadiskussioner är inte en sådan del.

Brottslighet påverkar oss alla och måste få ventileras, det finns ju till och med ett underforum för stulna hojar, så problemet existerar i väldigt hög grad även för oss.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år