Kriminella utlänningar ska utvisas

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag tycker alla invandrare skulle ha en symbol, t.ex. en gul stjärna, på kläderna när de är på offentlig plats!

Det kan vi med lätthet ta ett steg längre då det borde gälla även län och landskap. Vill man inom det egna landskapet ytterligare deklarera härad, by eller socken står det invånarna fritt.

Här måste total frihet få råda.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag skulle hellre se att bidragstagare, generellt, har det.

Gärna någon färgskala baserat på hur mycket bidrag de lyft under de senaste.. Säg 10 åren.

Trafikpoliser har ju redan uniform.
Hur gör vi med skollärare?
Batikmönster, manchesterbyxor och stickade koftor är ingen klockren markering.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Klart han gör. Han ser hellre att det uförs sk. västingresor, blockflöjtsterapi och ökade bidrag för att de ska förstå att de gjort fel!

Glömde att det var SH's egna hjärnskrynklare det handlade om. Alla kan botas, på ett eller annat sätt. Gör de fel igen är det samhället som misslyckats. Eller någon annan.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Klart han gör. Han ser hellre att det uförs sk. västingresor, blockflöjtsterapi och ökade bidrag för att de ska förstå att de gjort fel!

Nu är vi där igen. Skriv vad DU tycker, skriv inte vad du tror att andra tycker. Bonny är ganska bra på att skriva, jag tror inte att han behöver din hjälp med att få fram sina åsikter

Glömde att det var SH's egna hjärnskrynklare det handlade om. Alla kan botas, på ett eller annat sätt. Gör de fel igen är det samhället som misslyckats. Eller någon annan.

gäller dig också

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Nu är vi där igen. Skriv vad DU tycker, skriv inte vad du tror att andra tycker. Bonny är ganska bra på att skriva, jag tror inte att han behöver din hjälp med att få fram sina åsikter

Bonny är ganska bra på att skriva, Jag tror inte han behöver din hjälp med att få fram sina åsikter.

Du är inte så smart, va?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Har man inga argument får man ta till personangrepp, det är sånt man lär sig på skolgården. Pöbeln tycker det är jätteobehagligt med folk som inte håller med, och eftersom pöbeln sällan har bra argument för att tycka saker som dom lärt sig tycka för att alla andra tycker så så är det bara pungsparkar dom har att ta till.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Vad är syftet med att dra paralleller till nazityskland? Tycker du det är fel med utvisning när det handlar om grova brott?
Just för att fenomenet med att dela upp i olika klasser av medborgare förekom i nazityskland. Det har iofs förekommit i andra samhällen också och ser ut att vara önskvärt i Sverige.

Tror du förresten att utrotningen av judar började med koncentrationläger? Den här typen av speciallagar kom långt före och var ett av flera nödvändiga steg för det som kom senare. Jag vill inte ha det på det viset och är därför emot speciallagar.

Jag tycker inte att det är fel med utvisning men det förekommer ju redan. Eller har jag missat något??

För min del är det väl lite allvarligare om en svensk bryter en lag eftersom han har växt upp med alla de fina svenska normerna och ändå väljer att bryta mot dem. Antyder en allvarligare personlig skevhet och borde då straffas hårdare...

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4

gäller dig också

Aha, så vi har en liten ordningspolis här. Bra, styr upp läget, det kan behövas. :yoparty

Just för att fenomenet med att dela upp i olika klasser av medborgare förekom i nazityskland. Det har iofs förekommit i andra samhällen också och ser ut att vara önskvärt i Sverige.

Tror du förresten att utrotningen av judar började med koncentrationläger? Den här typen av speciallagar kom långt före och var ett av flera nödvändiga steg för det som kom senare. Jag vill inte ha det på det viset och är därför emot speciallagar.

Förstår fortfarande inte parallellen i den här diskussionen. Hur menar du att bevisligen kriminella invandrare har för koppling till judar? Det handlar inte om klassindelning, det handlar om att sköta sig som medborgare.

Jag tycker inte att det är fel med utvisning men det förekommer ju redan. Eller har jag missat något??

Se gärna mitt första inlägg i tråden. Där funkade det tydligen inte.

För min del är det väl lite allvarligare om en svensk bryter en lag eftersom han har växt upp med alla de fina svenska normerna och ändå väljer att bryta mot dem. Antyder en allvarligare personlig skevhet och borde då straffas hårdare...

Om jag fick bestämma (vilket är trist att jag inte får) skulle Englund & allt vad de nu heter deporteras till Sibirien, Finland eller annat land. Oavsett om de är nysvenskar eller infödda fuckon ska de bort. Kan vi bli av med några som missköter sig ska vi försöka. Sen håller jag naturligtvis inte med dig om att det på något sätt är allvarligare om en svensk bryter mot lagen. Det är lika jävla illa, oavsett etniskt ursprung.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Judarna var hatade i hela världen, förmodligen inte utan grund.
Rasbiologin var "vetenskapen" på modet i hela västeuropa, med Sverige som starkt drivande.
Koncentrationsläger "uppfanns" av engelsmännen i Indien.
Adolf Hitler utsågs till "Man of the year" i USA.
Stalin orsakade fler judemord än Hitler.

Men det är segrarna som skriver historien.
Varför skall man lära av historien om historien är vinklad?

Vill dock påpeka att såväl tredje riket som judeutrotningen och utvisning på grund av brott är uppfuckat och ogenomtänkt.
Men personer utan svenskt medborgarskap som inte kan hålla sig i skinnet kan gått få söka sig någon annanstans.
Om de är asylsökande eller turister är egalt.
Skattefinansierad kriminalvård bjuds icke på.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Sådärja.
Lite naziparaleller, så får ingen säga emot.
Löjligt.
Du får jättegärna säga emot, det har jag inget problem med.
Du kan t.ex. förklara skíllnaden i speciallagar som gällde för judar i 30-talets Tyskaland och det som folk här vi införa. Du får gärna även förtydliga om du ser en risk med att införa den här typen av specialregler för vissa invånare.
Om det är jobbigt med Tyskland så kan du välja Sydafrika på 80-talet eller USA på 50-talet eller t.o.m. Sverige på 50-talet (Fanns iofs kvar till 70-talet...). Fast då får du iofs byta mot mer specifika folkslag.

Du behöver inte heller vara enig med mig, jag har presenterat min ståndpunkt och den behöver inte godkännas av dig.
Till skillnad från andra här är jag mer orolig för uppdelningen i mer eller mindre riktiga invånare än kriminaliteten bland invandrare.

Såg att jag var lite sen ute så du får gäran bortse från detta!

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Om jag fick bestämma (vilket är trist att jag inte får) skulle Englund & allt vad de nu heter deporteras till Sibirien, Finland eller annat land. Oavsett om de är nysvenskar eller infödda fuckon ska de bort. Kan vi bli av med några som missköter sig ska vi försöka.
Intressant, så då borde i rättvisans namn ryssarna, finnarna och alla andra kunna skicka sina kriminella hit? Eller är det bara Sverige som ska få skicka alla som vi inte anser vara goda medborgare till andra länder, och vad skulle dom länderna tycka om det? Går det här att översätta till regional nivå, tex att om nån felparkerar alldeles för ofta i Östersund så får dom flytta till Borås?

Gorgamel

Medlem
Gick med
3 Nov 2006
Hoj
ZF6N
Måste ha varit trött i morse då jag surfade in på Sporthoj.com, för tydligen måste jag ha skrivit Nazihoj istället.

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
buhuu.png

Synd, jag var verkligen genuint intresserad av att få höra ditt resonemang. :(

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Till skillnad från andra här är jag mer orolig för uppdelningen i mer eller mindre riktiga invånare än kriminaliteten bland invandrare.

du är alltså helt emot förslaget att kunna utvisa personer som kommer hit och begår brott? vill du lösa det hela med fler fängelser?

Måste ha varit trött i morse då jag surfade in på Sporthoj.com, för tydligen måste jag ha skrivit Nazihoj istället.

haha, på fredag kanske du byter byter namn på danmark också då.

Last edited:

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Du kan t.ex. förklara skíllnaden i speciallagar som gällde för judar i 30-talets Tyskaland och det som folk här vi införa.

du menar alltsa att detta ar forsta steget i danmarks plan att borja gasa invandrare och invadera halva euoropa?

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...