Det där var lågt Teo!
Hela du är låg!
Du är fan Teolåg!
Jag är låg, cynisk, krass, bitter och tretti men jag har fanimej rätt.
Det där var lågt Teo!
Hela du är låg!
Du är fan Teolåg!
...det står ju i Bibeln att Jesus dog för våra synder*, genererar inte detta två saker?
1) hela mänskligheten/alla troende blir "fängslade" till ett visst sätt att leva p.g.a. några händelser för omkring ettusenniohundrasjuttio år sedan som inte har det minsta koppling med en själv eller dom val man gjort och kommer göra...
2) betyder inte det att man minst borde synda lite och ju mer desto bättre!? Om ingen syndar så skulle ju hans död vara för inget!
Bibeln är en saga som grundar sig på i stort sett ingenting. Vi kan väl enas om att alla kristna är tappade på ett eller annat sätt?
Jag orkar knappt bli arg på dem längre, sinnessvaga människor upprör mig inte lika mycket längre, numer krävs det en lönnfet lastbilschaufför, som inte vet hur rondellkörning fungerar, för att få mig arg.
Nix, förmodligen kommer vi aldrig kunna förutsäga framtiden ens med den mest exakta vetenskapen. Det finns nämligen händelser som är HELT slumpmässiga, t.ex. radioaktivt sönderfall och Heisenbergs osäkerhetsprincip.Två. Om vi dels forskade så in i helvete på orsakssamband (det vill säga kom fram till ett konstans samband mellan orsak och verkan. Att vi lär oss precis hur en händelse ger upphov till en annan) och dels såg till att skaffa oss precis all (och nu menar jag all) nutida och dåtida information om precis allt i precis hela universum, då skulle vi kunna förutbestämma framtiden. Men all denna information är ju lite halvklurig (omöjlig) att skaffa, så det lär inte hända. Vi kan säkert bli bättre på att flrutse följderna av vårat handlande, men vi kommer nog aldrig lära oss att se in i framtiden.
Nix, förmodligen kommer vi aldrig kunna förutsäga framtiden ens med den mest exakta vetenskapen. Det finns nämligen händelser som är HELT slumpmässiga, t.ex. radioaktivt sönderfall och Heisenbergs osäkerhetsprincip.
Sådana händelser får trots sin litenhet en enorm betydelse över tid.
Världen är underbar!
Nix, förmodligen kommer vi aldrig kunna förutsäga framtiden ens med den mest exakta vetenskapen. Det finns nämligen händelser som är HELT slumpmässiga, t.ex. radioaktivt sönderfall och Heisenbergs osäkerhetsprincip.
Sådana händelser får trots sin litenhet en enorm betydelse över tid.
Världen är underbar!
Kan man verkligen påstå att dom är helt slumpmässiga? Kan det inte lika gärna vara så att vi bara inte förstår dom?
Det finns nämligen händelser som är HELT slumpmässiga, t.ex. radioaktivt sönderfall och Heisenbergs osäkerhetsprincip.![]()
Appapp!
Tack Dee_cati för generaliseringen! Jag visste väl att jag var tappad när jag var liten ;-)
Jag har försökt mig på att leva efter prinsipen om Karma...
Den som gör goda saker ska få goda saker gjorda mot sig, är man snäll mot andra så är andra snälla tillbaka osv...
Det är jävla bullshit, men jag fortsätter att försöka.
Så sent som i förrgår när jag stod på macken så skulle den lilla invandrarpojken med lillasyster som stod före mig handla åt mamma, men dom hade räknat ihop enkronorna så att det skulle räcka till EN glass, tydligen var någon vara prisändrad så dom hade 8kr för lite.
Jag slängde fram en tia åt dom, lillasyster (som skulle få glassen) sken som en sol och tjejen i kassan såg ut att för en sekund tycka att jag var sympatisk.
Jag köpte en trisslott, men inte fan vann jag något...
Religion är ju bara humbug och nonsens (dumheter).
[YOUTUBE-ID]-o5UsBJ1V4o[/YOUTUBE-ID]
naturvetare och kristen
Jag är kristen och jag blir själv inte uppbyggd av vad Carola säger i detta klipp.
För att nå frälsning måste man försaka allt (1 Korinthiebrevet 9:25) och förneka sig själv och följa Kristus. För den som vill behålla sitt liv skall mista det, men den som mister sitt liv för Herrens skull vinner det säger bibeln (Matteusevangliet 16:24 - 28). I bibeln står det att den som mister något för Herren skall få mångdubbelt tillbaks redan i den här världen och sen evigt liv i den kommande (Lukasevangeliet 18:29 - 30). Bibeln lär oss att vi först skall söka Guds rike och hans rättfärdighet så skall vi få allt det andra också (Matteusevangeliet 6:33).
Vad är då fel med Livets ord? Jo dom lärde förr i tiden ut att sjukdom alltid beror på synd och så lär inte bibeln. I bibeln finns det exempel på när Jesus förklarar att sjukdom inte alltid beror på synd (Johannesevangeliet 9:1 - 5). Nu lär dom inte ut framgångsteologi längre. Min lillebror har varit på Livets ord och jag skall själv kanske dit i höst. Så jag har inget emot Livets ord men när Livets ord började så var det nästan en sekt. Men nu för tiden är dom ingen sekt utan en vanligt frikyrkoförsamling
MVH
Teo Grimberg
Så är svenskarna bland de smartaste på jorden, Sverige är ett av världens mest sekulariserade land.
Bara 17 procent av svenskarna tycker att religion spelar stor roll i deras liv.
Vad som står i krusbärsbrevet 19:40 har inget med någonting att göra.
Allt som står i den där boken är skrivet av människor 1.500 år INNAN vetenskapen tog fart på riktigt och man började förstå sig på fysiska fenomen, att Jorden är rund och kretsar runt solen, evolutionen, att Jorden är 4,7 miljarder år gammal, osv. Dvs människorna som skrev dessa texter var folk som hade mindre koll på verkligheten än dagens 10-åringar.
Skriften använder viss mått poesi. Men bibeln säger att jorden är rund (Jesaja 40:22).
?"Om två män träter med varandra, och den enes hustru kommer för att hjälpa
sin man mot den andre, när denne slår honom, och hon därvid räcker ut sin
hand och fattar i hans blygd (penis), så skall du hugga av henne handen utan
att visa nåd" (5 mos 25:11)
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |