eXoticSimpa
Ny medlem
Det lär bli precis samma fråga i mitt fall! Hur värderade de din hoj? Kollade de priserna på blocket för samma modell?
Tyvärr har man ju precis kört in sig på hojen nu, då jag bara har haft den 4 månader. Så man vill ju inte riktigt släppa taget än.
Jag vet inte hur Beviks värderade den, men de är ju verkstad så de har väl koll på såna saker.
Försäkringsbolaget kommer värdera genom blocket och någon annan sida som nämndes som jag inte minns namnet på. De kommer eventuellt att be om Beviks värdering och kanske till och med andra försäljare/verkstäder.
Ja det är ju tråkigt när man precis börjar bli van vid hojen, och egentligen bara vill spendera resten av sommaren åkandes på den. Att behöva släppa ifrån sig hojen redan efter fyra månader är ju alldeles för tidigt. Farsan har ju en ZX-9R fast -97 som jag lånar nu när min är på verkstad, och jag kan verkligen förstå att du inte vill lämna bort din såhär tidigt, för det är riktigt roliga hojar!
För min del spelar det däremot inte så stor roll, FMX:en är rätt slö, för lite hk tillsammans med hög vikt. Däremot så är den riktigt komfortabel och tar kurvor otroligt bra. Så får jag den reparerad så blir jag glad att jag får behålla den en sommar till. Får jag den inlöst så blir jag också glad, för då kan jag börja kolla på lite vassare hojar, något som jag tänkt göra nästa sommar ändå.