Krock med bilist ikväll 2013-06-25

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Uppdatering ifall någon vill läsa:
Men jag krånglade runt lite och lyckades komma fram till att jag kan lämna in min hoj på verkstad under tiden som utredningen pågår och lite senare få reparationerna betalda av motpartens försäkringsbolag om det anses att han är vållande till olyckan.

Det precis det jag tänker göra nu! Tack :tummenupp

Tyvärr har jag fått reda på att den andra föraren (Mohamed Mohamud Y****; Körkort en månad; Bor i Borlänge; Kör en hyrbil) ljuger om vad som hänt! :huvet Så nu har jag skapat en polisanmälan, och skramlar ihop all bevisning jag kan hitta!

Vet någon om man kan ladda ner bilderna från trafikkamerorna i Stockholm tillbaka i tiden? Man kan se dem live på trafiken.nu och min korsning finns där. Det kanske finns någon sida/server som sparar alla bilder?

Last edited:

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04
Det precis det jag tänker göra nu! Tack :tummenupp

Tyvärr har jag fått reda på att den andra föraren (Mohamed Mohamud Yusuf; Körkort en månad; Bor i Borlänge; Kör en hyrbil) ljuger om vad som hänt! :huvet Så nu har jag skapat en polisanmälan, och skramlar ihop all bevisning jag kan hitta!

Vet någon om man kan ladda ner bilderna från trafikkamerorna i Stockholm tillbaka i tiden? Man kan se dem live på trafiken.nu och min korsning finns där. Det kanske finns någon sida/server som sparar alla bilder?

Så jävla dålig stil!

Du kan ju alltid kontakta trafiken.nu och höra med dem om det går att få tag på materialet någonstans!

Om det sparas och du inte kan hämta ut informationen så tycker man att åtminstone polisen borde kunna göra det, som bevis till utredningen.

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Jag har uppdaterat huvudtråden en aning.

Så jävla dålig stil!

Du kan ju alltid kontakta trafiken.nu och höra med dem om det går att få tag på materialet någonstans!

Om det sparas och du inte kan hämta ut informationen så tycker man att åtminstone polisen borde kunna göra det, som bevis till utredningen.

Jag har nu kontaktat Trafik Stockholm och även Trafiken.nu och fått reda på att det tydligen sparas video, men att endast polisen kan begära ut det.

Så jag har också informerat polisen och tvingat dem skriva ned i anmälan att det finns kameror över den korsningen om de bara kontaktar Trafik Stockholm (så att de inte glömmer bort det).

Jag får skylla mig själv att jag inte ringde polisen! :huvet Man ska inte lita på folk (vägassistans) när de säger att man inte behöver kontakta någon och att det räcker att byta nummer med varandra!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Den unge herr Y**** har förmodligen, kanske med hjälp av sin släkt och vänner, kommit till insikt att om han erkänner så blir han av med lappen. Bästa sättet är väl då att ljuga och påstå att allt var ditt fel, att han blinkade, placerade sig väl till vänster och långsamt minskade sin hastighet och då plötsligt kom det en plastraket och fläskade in i röven på han. Han har så att säga inget att förlora på att ljuga.....

Skadorna på bilen borde dock tala till din fördel, inga andra vittnen som stannade/hört av sig som kan styrka din berättelse?

Last edited:

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Hoj
Yamahahaha
Tyvärr har jag fått reda på att den andra föraren (Mohamed Mohamud Yusuf; Körkort en månad; Bor i Borlänge; Kör en hyrbil) ljuger om vad som hänt! :huvet

Aj då, det blir ord står mot ord... och med tanke att det är du versus Mohamed x 2 ser det inte så ljust ut :D

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Aj då, det blir ord står mot ord... och med tanke att det är du versus Mohamed x 2 ser det inte så ljust ut :D

Det är faktiskt inte Mohamed x 2 men man får läsa det några gånger innan man hittar det :rolleyes:

Men annars hoppas jag också på att min förklaring och bevisning slår ut hans, jag har inte sett hans version så jag vet inte hur elaborativt han har gjort sin historia... t.ex. så är det bucklor på sidan av bilen, och vit färg på sidan av min hoj (bilen var vit), så jag förstår inte hur jag skulle kunnat köra in i honom bakifrån (vilket var hans historia)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Helförsäkring? Då fixar ditt bolag allt och skickar räkningen till det andra bolaget. Halv så får du vänta tills det är klart att motparten ska stå för det och vilken verkstad de vill du använder.

Det där var ett relevant påpekande. Inte en tanke på det. Bara ögnat men såg inte då att någon svarat på det.

Nå, hur är det i de 2 fallen?

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04
J
Jag har nu kontaktat Trafik Stockholm och även Trafiken.nu och fått reda på att det tydligen sparas video, men att endast polisen kan begära ut det.

Så jag har också informerat polisen och tvingat dem skriva ned i anmälan att det finns kameror över den korsningen om de bara kontaktar Trafik Stockholm (så att de inte glömmer bort det).

Jag får skylla mig själv att jag inte ringde polisen! :huvet Man ska inte lita på folk (vägassistans) när de säger att man inte behöver kontakta någon och att det räcker att byta nummer med varandra!
Med tanke på att skadorna kommer stämma överens med din historia, plus att polisen har möjlighet att komma åt filmen så borde allting reda ut sig i slutändan.
Det jobbiga är väl att det kanske kommer ta längre tid att reda ut allt när de måste kolla upp vems historia som är sann.

Det där var ett relevant påpekande. Inte en tanke på det. Bara ögnat men såg inte då att någon svarat på det.

Nå, hur är det i de 2 fallen?

Jag har halvförsäkring, så jag kommer själv få betala reparationskostnaderna på min egen hoj ifall jag anses som vållande till olyckan.
Det var därför jag bara var intresserad av att få tag i hans försäkringsbolag när jag ville kolla det här med verkstad, eftersom mitt försäkringsbolag ändå inte kommer betala reparationen.

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Nu vet du varför många andra inte rör sig ur fläcken innan Polizei har kommit, blir ett helvete efteråt, motparten kan ju inte dra heller så länge du stannar och vill göra upp på plats, då lär det bli en smitning på det.

Du bör kanske maskera hans namn lite i inläggen, i nuvarande form är det ett brott mot PUL och säkert även forum reglerna, kan tyckas oskyldigt men bara genom att använda namnet fick jag fram både personnummer och adress till han.

Jag hoppas verkligen att du får rätt mot han.

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Nu vet du varför många andra inte rör sig ur fläcken innan Polizei har kommit, blir ett helvete efteråt

Du bör kanske maskera hans namn lite i inläggen, i nuvarande form är det ett brott mot PUL och säkert även forum reglerna, kan tyckas oskyldigt men bara genom att använda namnet fick jag fram både personnummer och adress till han.

Jag hoppas verkligen att du får rätt mot han.

Tack

Jag censurerade efternamnet, även om det inte är olagligt på något sätt att uppge personuppgifter så länge man inte kränker personen. Jag har ju bara talat om att jag krockat med denna... :rolleyes:

Men visst det var lite väl enkelt att hitta hans lön samt om han är gift, vart han bor etc...

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Om uttrycket bonnläpp står för att personen i detta fall inte kunde köra bil eller var lite efter så finns det hur många infödda Stockholmare som helst som passar på den definitionen :)

backar det uttalandet alla dar i veckan :tummenupp

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Nej. Jag hade i det läget lyft att det finns rättshjälp i försäkringen.

Många försäkringsbolag känner ju till att det finns sådana moment i försäkringarna. Men kan ju säkert vara bra utifall att just detta försäkringsbolag inte känner till detta.

Det är ju helt orimligt att du ska göra deras jobb utan att ha kunskaperna. Med tanke på vurpans art så tycker jag inte att du ska kasta dig handlöst i händerna på motpartens bolag. Ta hjälp från rätt instans och det är inte helt säkert att ditt bolag är den instansen. Då är det ombud som gäller, inte motpartens bolag. Är du medlem i SMC så hör dig för med dem. Där finns folk som gått igenom det mesta och vid behov kan du få lägga fram ditt ärende för advokat.

Innan vi rekommenderar TS att lyfta den röda luren och be president Obama komma med Air Force One jämte en förfrågan till Xi Jingping om bistånd från Kinas försvarsmakt; ska vi inte dubbelkolla att TS inte bara har halvförsäkring?

För har TS bara halvförskring finns naturligtvis inte något moment att ersätta skadan på utan då är man beroende av att motpartens trafikförsäkring kan täcka skadorna och den kontakten får man ju ha själv naturligtvis.

Missförstå mig inte nu, jag vet att du kollat att TS har helförsäkring. Annars hade du aldrig skrivit som du gjort. Jag får understyrka att jag skrev dubbelkolla; TS får läsa sitt försäkringsbrev och bekräfta en gång till att han har en helförsäkring (eller inte).

Ta det lugnt och ta inga förhastade beslut.

Framförallt, följ aldrig ett råd från Sporthoj.com:s skribenter. Gäller även mina! Förutom i detta fall, dvs lita aldrig på råd härifrån. Undantagsfallet som bekräftar regeln :D.

Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Ring USA och säg att du har en terrorist vid namn "Mohamed Mohamud Y****" på kornet så kommer de med hela flottan samt US Airforce och placerar skåpet rätt.Du får efter detta en medalj för att du hjälpt världen att bli en bättre plats och du får bli min idolbild på väggen. :crash

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Ja en kort uppdatering i fallet:

Min handläggare på försäkringsbolaget är på semester tills augusti, jag kommer inte få någon ny handläggare under den tiden utan hennes avdelning ska hoppa in och ta hennes fall när det behövs. :va

Polisen har fått in min anmälan, samt min bevisning. Nu har de skickat ut ett brev med post till den andra föraren, och de väntar på att han ska höra av sig... :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Min handläggare på försäkringsbolaget är på semester tills augusti, jag kommer inte få någon ny handläggare under den tiden utan hennes avdelning ska hoppa in och ta hennes fall när det behövs. :va

Polisen har fått in min anmälan, samt min bevisning. Nu har de skickat ut ett brev med post till den andra föraren, och de väntar på att han ska höra av sig... :va

Juli, månaden då Sverige stannar.

Nedro

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
Triumph Street Triple R 2009 / Ducati ST4 99 - Såld
Usch vilken tråkig tråd att läsa.
Hoppas verkligen att det löser sig. Börjar fundera på när jag vart påkörd (i bil som tur var) för några år sedan.
Då valde vi att köra av vägen och ställa bilarna på en gräsplätt vid sidan och byta uppgifter å dylikt.
Fan va jobbigt det blivit om någon klagat/ändrat sin historia i efterhand.

Dock en skit grej som jag vet att jag kommer ta med mig som läxa om det skulle ske något igen är helt sonika att slita fram telefonen och fota/filma såsom det ser ut och sedan ev flytta på fordonen. Då har man ju tydligt underlag hur det såg ut direkt efter samt att man kan komma ur vägen för övriga.

Var någon polis som jag kände som tyckte det var förvånansvärt konstigt att man inte gjorde det oftare då man i dagenssamhälle alltid har med sig mobil med kamera istortsätt. Blir ju även mycket lättare med försäkringen

Hoppas verkligen att det löser sig för dig. Samt att om man väljer att ljuga för att behålla lappen ska man fan inte få ha den!!!! :mad:

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Som jag skriver i alla andra trådar som handlar om stöld och smitare, folk som ljuger och idioter.

Lösning: :smasha:smasha:smasha -> :crash

Då ska du se att han inte ljuger igen:tummenupp

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Hoj
BMW S1000R -17
Ett tips är att alltid fylla i en skadeanmälan (exempelvis)

Blev påkörd bakifrån när jag körde bil för ett tag sedan, vi tog då fram min skadeanmälan fyllde i denna tillsammans och ritade etc. Jag vad då tydlig på att motparten hade kört på mig bakifrån och han kryssade i "Körde på bakifrån vid körning i samma fil och åt samma håll" därefter skrev vi båda under.

Anmälde ärendet till mitt försäkringsbolag och bifogade skadeanmälan. När vi sedan kollade läget en vecka efter så sa det att de inte hade fått in en anmälan från motparten utan bad oss att vänta en vecka. En vecka gick och de hade fortfarande inte fått kontakt med motparten, men då vi hade en skadeanmälan där det stod att jag blev påkörd bakifrån så var det inga problem att laga min bil utan att jag behövde bekosta något och sedan fick de lösa problemet.

Summa summarum se till att fixa en skadeanmälan på plats, se till att den ger en rättvis bild över det hela. Se sedan till att båda skriver under den.

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04

Fan vad tråkigt att höra, att gå och vänta är ju det värsta med alltihop. :(

Jag fick däremot veta i slutet av förra veckan att min motpart ansågs skyldig till olyckan och att hans försäkringsbolag ska betala alla reparationskostnader på min hoj.
Däremot så är det nu istället en fråga om huruvida hojen ska repareras eller lösas in. För killarna på Beviks räknade ut en kostnadskalkyl som landade på runt 27 000, sedan sa det att de kommit fram till att hojens värde låg runt 35 ungefär. (Jag köpte hojen för 27.)
Så i och med att summan är rätt nära så ska försäkringsbolaget ta ställning till om det är värt att reparera hojen eller om den ska lösas in.

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Fan vad tråkigt att höra, att gå och vänta är ju det värsta med alltihop. :(

Jag fick däremot veta i slutet av förra veckan att min motpart ansågs skyldig till olyckan och att hans försäkringsbolag ska betala alla reparationskostnader på min hoj.
Däremot så är det nu istället en fråga om huruvida hojen ska repareras eller lösas in. För killarna på Beviks räknade ut en kostnadskalkyl som landade på runt 27 000, sedan sa det att de kommit fram till att hojens värde låg runt 35 ungefär. (Jag köpte hojen för 27.)
Så i och med att summan är rätt nära så ska försäkringsbolaget ta ställning till om det är värt att reparera hojen eller om den ska lösas in.

Det lär bli precis samma fråga i mitt fall! Hur värderade de din hoj? Kollade de priserna på blocket för samma modell?

Tyvärr har man ju precis kört in sig på hojen nu, då jag bara har haft den 4 månader. Så man vill ju inte riktigt släppa taget än. :huvet

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år