Tack för era svar. kan säga att jag skulle bli både förvånad och glad om det skulle visa sig att jag kunde åka fortare med en 1190 än med min zx10'a på normal asfaltsväg, då lär det vara en riktigt kul maskin 1190'n!! det behöver jag inte ens kunna för att vara nöjd, var/är mer rädd för att det skulle bli mycket sämre.
men jag vill som sagt börja ge mig ut på grusvägsäventyr etc och det är därför jag tänker mig en R. därav min fråga om det är möjligt att ha en uppsättning mindre hjul med däck lämpligare för asfaltslek att skruva på när den typen av åkning hägrar (och med möjligt menar jag typ mer eller mindre bolt on/off).
Edit: sen skulle det vara kul att höra reflektioner på hur skulle ni har gjort, köpt en -16 eller avvaktat och sett vad som händer till -17? som jag förstår har 1190 varit mer eller mindre identisk sedan -13 (förutom lite el-gadgets?) så någon lite större uppdatering borde väl vara nära eller?
en annan fråga, hur är det med luftfilter problematiken på nya maskiner, är det helt löst?
en annan fråga, hur är det med luftfilter problematiken på nya maskiner, är det helt löst?
Nu har jag åkt Adventure R. Blev ingen provtur av en "standard" då maskinen blev såld dagen före. Var "lite" skillnad att hoppa av zx10'an och kliva upp på detta slagskepp vilket det kändes som i jämförelse. Min först tanke -shit vilken stor maskin.
Kände direkt att tyngdpunkten är högre upp än på min kawa så trots att den inte är så jätte mycket tyngre så kändes den tyngre vid stillastående, något som försvann när jag kom iväg för så fort man fick rull på den kändes den plötsligt mindre än vad den var (vilket iofs inte är ovanligt). I moderata farter (<120-140km/h) tyckte jag inte att det stora framhjulet gjorde så mycket skada. Men när det gick fortare och fortare så blev det mer påtagligt, jag fick bryta hårdare för att få den dit jag ville. upplevde även lite nervositet, 200km/h på denna kändes som max med kawan.. typ. motorn var trevlig med bra vrid
mm testade med/utan mtc i sportläget.Provade du utan traction control?
Edit: låter som du borde prova icke r också
mm testade med/utan mtc i sportläget.
jo blev lite besviken när jag åkt ca 15 mil enkel resa för att prova båda modellerna och den ena plötsligt inte fanns tillgänglig. får väl ta en sväng igen någonstans.
Kör själv en R och drömmer om gatfälgar eller en till uppsättning 21/18 med slätare gummi på.
har du kollat upp något om detta? pris, möjligheter, vad funkar? vilka storlekar har du funderat på ?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|