KTM 1190 Adventure

Nisse68

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2016
Hoj
KTM 1190 Adventure 2015
Hej är du nöjd med väskorna?
Är de stabila i högre fart, fungerar snabbfästet till bågarna bra?
Är nog på gång att köpa samma, hämtar en ny hoj nästa helg!

Nisse68

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2016
Hoj
KTM 1190 Adventure 2015

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
SW-Motech fästena funkar väldigt bra, lätt att ta bort själva hållarna som inte är så snygga att åka runt med annars. Ska ut en sväng imorgon, då kan jag ta lite bilder på dom.
Har denna bild från idag, blir inte mycket kvar när man tagit bort fästet. Väskorna kan jag inte säga så mycket om eftersom jag inte kört med dom än men dom verkar vara väldigt stabila och välbyggda.
Köpte dom från Nilssons mc.
KTM Premiär tur 2016 005.jpg

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
En 2015 som de sålde ut för 125k. Lade på handtagsvärmare o motorbågar som jag fick rabbat på. 130k totalt.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Körde ett par mil idag. Vilken hoj. Helt otroligt! Tyvärr är styret lite snett monterat ur fabrik. Det är vridet så kronan är sned. Stör ganska mkt men går ju att åtgärda ganska lätt. Hojen känns inte som en kompromiss funkar så sjukt bra på gatan. Chassit är kanon. Försöker köra lite mer imorn :)

Nisse68

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2016
Hoj
KTM 1190 Adventure 2015
SW-Motech fästena funkar väldigt bra, lätt att ta bort själva hållarna som inte är så snygga att åka runt med annars. Ska ut en sväng imorgon, då kan jag ta lite bilder på dom.
Har denna bild från idag, blir inte mycket kvar när man tagit bort fästet. Väskorna kan jag inte säga så mycket om eftersom jag inte kört med dom än men dom verkar vara väldigt stabila och välbyggda.
Köpte dom från Nilssons mc.
View attachment 428241
Jag har beställt nu tog de svarta var de enkla att montera?

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Var förbi i måndags på lunchen och fixade styret. Det var sjukt störande när det var snett. Nu är allt bra. Helt otroligt så rolig och skön hojen är att köra. Vill aldrig kliva av! :D

Jag tycker den är väldigt högt drevad (touringanpassat såklart). Jag är van vid helt annan utväxling. Någon som provat att dreva ner lite?

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Får man fråga vad du ger i försäkring?

//P

Var lite snurrigt när jag köpte den, hade fått pris innan från Svedea online på ca 10500 om året för hel/hel men när vi sedan ringde så var det dyrare. Då ringde vi Bilsport & MC. Tror det slutade på ca 11500 om året hel/hel. 31 år i Bromma (tillhör stockholm kommun så tror det blir zon1). Körkort sedan 2007. Alla hojar brukar vara svindyra på mig så jag är nöjd.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Tack för svar, då lär jag ligga på nåt liknande. Provkörning framöver!

Appropå snurrigt. Jag ringde Bilsport och MC nu precis för att ordna så jag får månadsinbetalning istället för kvartal. Tydligen ligger premien på 8000 om året? Fattar ingenting, men det var hel/hel iaf.

Wohoo :D

Kommer aldrig byta hoj nu...

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Tog en sväng med väskor på idag, gick fint. Kände inte nått av dom tycker jag, gasade på rätt bra och kände inga vobbel i högre farter.
Vet inte hur era går men min vill ha minst 4000rpm för att gå helt rent, under det går den lite ryckigt.
Ska nog vara så på en v-twin på 150 hp.
ktm%20vaumlskor%20002_zpstp87uqnw.jpg

ktm%20vaumlskor%20004_zpsjqkcxn5m.jpg

ktm%20vaumlskor%20005_zpshmfz7egw.jpg

ktm%20vaumlskor%20006_zpspazxb7pq.jpg

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Snyggt:tummenupp Min kändes ganska instabil över 140 med typ 50 kg i väskorna (autobahn). Speciellt i turbulens bakom bilar. Det där med lite nervös gång under 4000 varv känner jag igen. Ligger man och puttrar i stan kan jag rekommendera rainläget.

Bomagin

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2011
Hoj
Ktm 1290 Super Duke GT 690 enduro R
Jag har en stor Givi-box bak och på min 1190 blev det pendlingar över 180 men på min 1290 är det lugnare troligen på grund av den bredare tanken jag har samma lastade orginalväskor på

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Jag har en stor Givi-box bak och på min 1190 blev det pendlingar över 180 men på min 1290 är det lugnare troligen på grund av den bredare tanken jag har samma lastade orginalväskor på

Har upplevt samma sak. Dom som säger sig veta påstår att det kan ha med den semiaktiva fjädringen att göra att 1290 är stabilare i hög fart.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Mötte brevbäraren i dörren!

92104ed85bab95487508e089f3ecba92.jpg

Ivrig som man är blev det raka vägen ut i förrådet för att montera :)

737145d8d1000982192bff0b94244321.jpg

Väldigt enkel installation.
För info så var luftburken kliniskt ren.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring