Road-Ragge
vägkonnessör
Det lutar åt att sälja av plastraketen. Seden kanske trajjan byts mot en 1190. Jag måste provköra i vår men jag tror nog att jag siktar på 19/17- modellen då 21"- hjul brukar bli rätt trist på asfalt. 19" blir en OK kompromiss. Poängen med äventyrshojjar tycker jag är att alla vägtyper skall vara trevliga. Aktiva stötdämpare verkar också trevligt. Skall man åka grusbus på allvar så skall man ha en lättare hoj i alla fall. Man kanske kan parkera en 690 brevid i garaget?
Bor man i Tokholmsområdet så måste hojjen kännas kul på asfalt tycker jag. Det blir ett absolut krav. R- Modellens fördel som jag ser det är att det blir lättare att runda bommar. Det är trots allt en 230 kg- best vi talar om. Det har blivit en del bompassager med 800:an att få 20 -30 kg till att brottas med vid bompassager är väl det som talar emot ett byte.
Så fort vädret blir tjänligt så blir det provkörning. Då får vise vadsom händer. JAg tror att det står mellan att behålla 800:an eller att köpa 1190 utan R. Det som talar för att behålla 800:an är: halva försäkringspremien, 20 - 30 kg, och en stor trave pengar.
Bor man i Tokholmsområdet så måste hojjen kännas kul på asfalt tycker jag. Det blir ett absolut krav. R- Modellens fördel som jag ser det är att det blir lättare att runda bommar. Det är trots allt en 230 kg- best vi talar om. Det har blivit en del bompassager med 800:an att få 20 -30 kg till att brottas med vid bompassager är väl det som talar emot ett byte.
Så fort vädret blir tjänligt så blir det provkörning. Då får vise vadsom händer. JAg tror att det står mellan att behålla 800:an eller att köpa 1190 utan R. Det som talar för att behålla 800:an är: halva försäkringspremien, 20 - 30 kg, och en stor trave pengar.
Last edited: