KTM 1190 Adventure

2D4

Lillis\Tusselago ^^
Gick med
22 Oct 2008
Ort
Kalmar
Hoj
zx6r -96, 954rr -03, r1 -10, 690 smc -14, 1190 Adv\R -15
Tackar för svar båda två, blir nog ett sådant samt lite annat godis.
 

Korch

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Solna
Hoj
En sån där svart dussinhoj
GPS-fästet behöver slipas av lite vid vredet till rutan

Hej

Jag väntar på min 1290 och behöver lösa Gps fästet så snart som möjligt då jag ska ut på en längre tur i slutet av maj, Du har inte lust att posta en bild på hur mycket som måste justeras/slipas av på fästet?

Tack på förhand
 

jonfog

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2010
Ort
Vid Havet
Hoj
Ktm Adv
Jaha då har man köpt en 1190 Adv. Har aldrig provkört den men har suttit på den några gånger.
Hoppas det blir bra.
Är det nått som man ska tänka på innan man ger sig ut, har köpt en ny -14 som jag får på Måndag.

Om man vill har en lite mer lättsvängd hoj kan man sänka gaffeln. Detta till priset av orolighet i 150+
Har sänkt till 3 dje markeringen och tycker den är lite lättare och kasta runt på småvägar.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Kört med mitt Touratechfäste snart i två år, vibrerade en hel del från början när jag hade Garmin 660 och TT låsbara fäste men blev kanon när jag stagade upp fästet med två egengjorda stag fram mot rutfästet...
 

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Har bestämt att inte köpa nått till den nya hojen men ett slipon är ju motiverat att köpa, tycker den är lite för tyst. Blir ett Wings, vet att någon testat detta och var nöjd.
Ska man ha original längd eller deras korta modell?
Annars tycker jag att den funkar fint, har kört drygt 200 mil nu och allt funkar fint.
Det ända är att jag har ett litet oljeläkage under någonstans. Är en packning som ska bytas på Tisdag.
Dom byggde om luftfiltret till 2015 års spec. på servicen så nu borde det ju vara säkert.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Har också hört mest bra saker om Wings. Storleken är nog mest en smaksak tror jag. Jag har kört drygt 800 mil nu och tycker orginalpipen låter mer. Djupare och hårdare vid belastning.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag har just gjort luftburksuppdateringen på min hoj. Byte till -15 års luftburk. Jag fick faktiskt ett DNA bommullsfilter (typ K&N) av KTM. Jag skruvar nog tillbaka mitt UNI- filter (skumfilter) vad det lider. Bommullsfilter är inget vidare om man åker mycket grus. Det har jag sett tidigare.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jaha då har man köpt en 1190 Adv. Har aldrig provkört den men har suttit på den några gånger.
Hoppas det blir bra.
Är det nått som man ska tänka på innan man ger sig ut, har köpt en ny -14 som jag får på Måndag.

Kör inte grus på allvar förrän du har rett ut om luftfilerboxen funkar som det skall. Det finns två allmänt accepterade lösningar:

1. Du köper ett UNI- filter som du monterar själv.

2. Du kan antagligen få din luftbox uppdaterad till -15 års luftbox gratis. Då får du nytt tvätbart filter på köpet. Eventuellt får du ett UNI- filter.
 

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Kör inte grus på allvar förrän du har rett ut om luftfilerboxen funkar som det skall. Det finns två allmänt accepterade lösningar:

1. Du köper ett UNI- filter som du monterar själv.

2. Du kan antagligen få din luftbox uppdaterad till -15 års luftbox gratis. Då får du nytt tvätbart filter på köpet. Eventuellt får du ett UNI- filter.

Redan gjort, kolla inlägg 605.
 

jonfog

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2010
Ort
Vid Havet
Hoj
Ktm Adv
Jag köpte ett wings och är nöjd. Original längd.
Lättare, mindre och snyggare.
Man får med 2 st insatser, så man kan välja 3 ljud nivåer.
Kör mellan varianten.
Har bestämt att inte köpa nått till den nya hojen men ett slipon är ju motiverat att köpa, tycker den är lite för tyst. Blir ett Wings, vet att någon testat detta och var nöjd.
Ska man ha original längd eller deras korta modell?
Annars tycker jag att den funkar fint, har kört drygt 200 mil nu och allt funkar fint.
Det ända är att jag har ett litet oljeläkage under någonstans. Är en packning som ska bytas på Tisdag.
Dom byggde om luftfiltret till 2015 års spec. på servicen så nu borde det ju vara säkert.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Har bestämt att inte köpa nått till den nya hojen men ett slipon är ju motiverat att köpa, tycker den är lite för tyst. Blir ett Wings, vet att någon testat detta och var nöjd.
Ska man ha original längd eller deras korta modell?

Jag hade wings på min och var jätte nöjd med det. Utmärkt kvalité och väldigt snyggt. Ljudet blev mycket bättre med:) Rekommenderar det helt klart! Längden är väl en smak sak, så det är upp till var och en vad man tycker ser snyggast ut.
 

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Ja det fina är ju att man kan välja hur mycket det ska låta, vill inte att det ska låta för mycket. Får nog bli ett wings i original längd framåt sommaren.
 

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
I morgon bär det av till Lidköping, Touratech har ett litet event med lite provkörning av div hojar. Bla 1290 Adv.
Köpte en modell anpassad väska till pakethållaren så man får med sig nått när man är ute och åker.
Blev ett kort Wings slipon, hoppas det blir bra.
 

2D4

Lillis\Tusselago ^^
Gick med
22 Oct 2008
Ort
Kalmar
Hoj
zx6r -96, 954rr -03, r1 -10, 690 smc -14, 1190 Adv\R -15
Fanns ju mängders mängder man ville köpa där, synd att det är så mycket dyrare här hemma i Svealand, får bli Hamburg näst nästa helg istället =)
 

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Ja dyrt är det, men väldigt bra blev det. Gott att få med sig nått litet när man är ute och kör. Hittade även ett par handtag och lite annat bling bling på vägen.
Nu väntar jag bara på Wings slipon.
div ktm plus annat 023.jpgdiv ktm plus annat 024.jpgdiv ktm plus annat 025.JPGdiv ktm plus annat 026.JPG
 

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Har någon provar KTM,s touring ruta? Har lite väl mycket turbulens över 130/kmh.
Tittade lite på MRA spoiler, pratade med en kille på touratechs träff och han var nöjd. Kanske ett alternativ? Finns väl två olika modeller, en sport och en touring?
Är ca 1,80 lång.
 

Robin Gbg

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Transalp 06
Har någon provar KTM,s touring ruta? Har lite väl mycket turbulens över 130/kmh.
Tittade lite på MRA spoiler, pratade med en kille på touratechs träff och han var nöjd. Kanske ett alternativ? Finns väl två olika modeller, en sport och en touring?
Är ca 1,80 lång.

Kan rekommendera 1290 rutan annars =) läste någonstans att den skulle passa
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Nån som vet om 1290 rutan passar rakt av eller behövs det någon anpassning:confused: Kör med Touratechs spoiler som är en förbättring men inte optimal.
 

Robin Gbg

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Transalp 06
Last edited:
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top