KTM 1190 Adventure

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle

mario_ktm

Medlem
Gick med
10 Feb 2014
Hoj
KTM 1190 KTM Advent - Yama TDM 850
DjMoha, jodå så sant.. men varje vinter har den stått på Bike, för garanti reklamation.
Detta rost gäller bara högersida, så det är pga regnvatten. (lutad på stödet)

Den har gått 2500 mil nu, tycker mej höra lite "ventiljustering" (som eg skall göras på 4000)

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Japp, tjenar boys, en liten uppdatering. Cykeln går bra.
Kablarna mellan lamphus och gaffelkrona (rörligt) har gått av. Fixat, men felkonstruktion.

Kanske det som hände med min igår, signalhornet slutade att fungera och ett "general failure" kom upp på displayen. Allt annat funkade så det var bara att köra vidare. Lite jobbigt att åka till Trollhättan för att dom ska fixa detta. Annars är jag helnöjd med hojen.

mario_ktm

Medlem
Gick med
10 Feb 2014
Hoj
KTM 1190 KTM Advent - Yama TDM 850
Den verkliga frågan är ju vart du varit? :va Det känns som du hållit låg profil det senaste, skönt att du är tillbaka och går ut stenhårt direkt! :D:D:D

haha.. djävla Challe, du älskar när jag klagar på allt å alla - erkänn det? :lol
Nää faktum är jag varit lite gles ja.. skall genast skärpa mej.
Men det var en tung förlust när du sålde din KTMmoppe och svek oss. Då dog jag.

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
haha.. djävla Challe, du älskar när jag klagar på allt å alla - erkänn det? :lol
Hahaha, det kan nog vara så! :D:D:D

Nää faktum är jag varit lite gles ja.. skall genast skärpa mej.
Men det var en tung förlust när du sålde din KTMmoppe och svek oss. Då dog jag.

Låter bra, ser fram emot skärpningen! :tummenupp Nu i efterhand ångrar jag mig att jag sålde den och köpte cross. Man glömmer lätt var kul det var med 1190:in, men som vanligt så kommer man på det när den är borta :(

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Då har man varit i Trollhättan igen, Det var kabelbrott som orsakade signal haveriet.
Fick i ny mjukvara så nu ska det vara samma som 2015.
Fick även installerat automatiskt tillbakagång av blinkers, funkar fint. 500:- tog dom.
Är väldigt nöjd med Bike i Trollhättan så här långt:)

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Då har man varit i Trollhättan igen, Det var kabelbrott som orsakade signal haveriet.
Fick i ny mjukvara så nu ska det vara samma som 2015.
Fick även installerat automatiskt tillbakagång av blinkers, funkar fint. 500:- tog dom.
Är väldigt nöjd med Bike i Trollhättan så här långt:)

Jag har också fått "General Failure" på min... Hände 3 gånger igår. Cykeln har även stannat några gånger.
Bytte dom ut kabelstammen lr vad gjorde dom? Väldigt passande såhär i semestertider... :mad:

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Hmm har kört 1500 mil nu utan problem. På onsdag bär det av mot alperna och dolomiterna i några veckor eller så:) Hoppas ju att man slipper dessa fel under resan:gnissla

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Hmm har kört 1500 mil nu utan problem. På onsdag bär det av mot alperna och dolomiterna i några veckor eller så:) Hoppas ju att man slipper dessa fel under resan:gnissla

Lite avundsjuk på din resa :) Åkte själv genom Dolomiterna och ner mot Lago di Garda förra sommarn :tummenupp

Åker du själv lr? Vore kul att åka ner i år igen :) Såg att det var flera från SH som skulle åka den 8 Juli. Blev jävligt sugen på att boka en biljett. Men så hände detta med general failure igår så nu vet jag inte om jag vågar åka. Ska till GMC Karlstad imorgon och hoppas att dom kan ta en snabbtitt på cykeln.

Vill du ha resesällskap så säg till isf :)

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ja jag åker själv. Vill du hänga på är du välkommen:)

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Jag har också fått "General Failure" på min... Hände 3 gånger igår. Cykeln har även stannat några gånger.
Bytte dom ut kabelstammen lr vad gjorde dom? Väldigt passande såhär i semestertider... :mad:
Var glapp i en kabel till signalhornet, min var svårstartad sista tiden och det är visst ett känt fel på vissa 2013-14. beskrev hur det uppträdde och dom sa direkt att dom måste byta ut mjukvaran till 2015 spec.
Sen har den gått fint i ca 100 mil.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Ja jag åker själv. Vill du hänga på är du välkommen:)

Tack, Vore jävligt kul :) Vet du ungefär hur många mil det blir?
Har 450mil kvar till 1500mila servicen men man kommer kanske inte upp i så mycket? Jag får väl ta autozug hem isf eller försöka få en servicetid där nere.

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Tack, Vore jävligt kul :) Vet du ungefär hur många mil det blir?
Har 450mil kvar till 1500mila servicen men man kommer kanske inte upp i så mycket? Jag får väl ta autozug hem isf eller försöka få en servicetid där nere.

Har bokat hotell för de första 11 dagarna. 2 övernattningar i Tyskland på väg till Österrike. Stannar 3 nätter i Matrei in Osttirol. Därefter 3 nätter i Limone Sur Garda vid Gardasjön, 2 nätter i Ossuccio vid Comosjön. Sen blir det Stelviopasset med en övernattning i Malles Venosta. Efter det är det får jag se. Uppskattningsvis ca. 350 - 400 mil totalt.

Sen får man ju lägga till milen man kör där jag stannar några dagar. Blir nog snarare 450 - 500.

Last edited:

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Har bokat hotell för de första 11 dagarna. 2 övernattningar i Tyskland på väg till Österrike. Stannar 3 nätter i Matrei in Osttirol. Därefter 3 nätter i Limone Sur Garda vid Gardasjön, 2 nätter i Ossuccio vid Comosjön. Sen blir det Stelviopasset med en övernattning i Malles Venosta. Efter det är det får jag se. Uppskattningsvis ca. 350 - 400 mil totalt.

Sen får man ju lägga till milen man kör där jag stannar några dagar. Blir nog snarare 450 - 500.

Ser ut som jag får stanna hemma ändå :(
Får inte ordning på cykeln och "General failure" meddelandet. När varningen är "aktiv" på displayen så kan även cykeln baktända och dö när man tex drar in kopplingen och rullar fram till en korsning.
Varit iväg på verkstan idag men dom kunde inte hjälpa mig med så kort varsel, vilket jag förstår såhär i semester tider :(

Men det ser ut som du har planerat en fin resa :tummenupp Hade jävligt gärna följt med men jag vågar fan inte ifall det blir stopp efter vägkanten. Varit inne på Stenalines hemsida 50gånger idag och velat fram och tillbaka samtidigt som jag plockat isär halva cykeln för att försöka hitta något fel :brinnerup

Kör försiktigt och ta mååånga bilder :)

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ser ut som jag får stanna hemma ändå :(
Får inte ordning på cykeln och "General failure" meddelandet. När varningen är "aktiv" på displayen så kan även cykeln baktända och dö när man tex drar in kopplingen och rullar fram till en korsning.
Varit iväg på verkstan idag men dom kunde inte hjälpa mig med så kort varsel, vilket jag förstår såhär i semester tider :(

Men det ser ut som du har planerat en fin resa :tummenupp Hade jävligt gärna följt med men jag vågar fan inte ifall det blir stopp efter vägkanten. Varit inne på Stenalines hemsida 50gånger idag och velat fram och tillbaka samtidigt som jag plockat isär halva cykeln för att försöka hitta något fel :brinnerup

Kör försiktigt och ta mååånga bilder :)

Faan vad surt:gråta Hoppas att du får ordning på hojen :tummenupp Lovar att ta bilder. Kommer även att filma en hel del. Kanske nästa gång:rock

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Då fick bågen gå ca 45 mil idag, hittade ut till Marstrand. Perfekt väder, ca 15 grader i morse och 20 på dan.
Nu är jag väldigt nöjd med den igen.
div%20skit%20003_zpshmjfyyv6.jpg

Pruppe

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2015
Hoj
2015 KTM 1190 Adventure
Ready to Race!

Howdy!

Ny här på forumet så jag tänkte passa på att presentera mig.

Hyfsat nybliven vårdndshavare av en 1190 Adventure. Han dock med ett litet sidospår i början på året iform av en Triumph Tiger 800xc. Tyckte om utseende och tänkte ekonomiskt - mindre pengar i inköp, försäkring och drift ... Tyvärr så var det ett felköp (skulle ha lyssnat på Sebastian på Hojcenter) så tillbaka med den och ut kom KTM:en:tummenupp

Har hunnit avverka några mil å riktigt nöjd. Lite nytt "bra-å-ha" har kommit på.

Är det några av er som bor i Stockholmsomrtådet som är sugna på ses å köra lite?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring