KTM 1290 Super Duke R

monster2012

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2013
Hoj
2012, Ducati, Monster 1100 evo
Det var för bra för att vara sant med 9200 sek för hel helår på superduken! :( Pratade med Bilsport och MC idag och då hamnar vi på 16600 för hel helår och 8400 för halv helår.

Arrrrr! Men det blir en superduke iaf och den kommer förhoppningsvis i vecka :)

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Fick som sagt 13 lax på trygg hansa... Min skickas på fredag så förhoppningsvis står den i garaget mitten/slutet på nästa vecka.
Någon som har koll på hur många SD 1290 som snurrar runt i svedala?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Fick som sagt 13 lax på trygg hansa... Min skickas på fredag så förhoppningsvis står den i garaget mitten/slutet på nästa vecka.
Någon som har koll på hur många SD 1290 som snurrar runt i svedala?

Jag kommer inte med svaret på din fråga men 53 stycken av 2014 års modell finns här i Sverige, minus de som är skrotade. Det är väl kanske 65-70 stycken eller så om jag får höfta, som rullar på vägarna nu?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Den första som skrotades var en svart som stod på DinMC om jag inte minns fel. Det var nog redan i April eller Maj tror jag. Vill minnas att jag har hört att någon till åtminstone har blivit det. Men ta inte det jag skriver för inte för 100% sanning bara. Vi får se i vilket skick min hoj kommer vara efter den här tävlingssäsongen :hihi

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag kommer inte med svaret på din fråga men 53 stycken av 2014 års modell finns här i Sverige, minus de som är skrotade. Det är väl kanske 65-70 stycken eller så om jag får höfta, som rullar på vägarna nu?

Sverige är skrattretande litet när man tänker såhär. Jag har iaf sett 3st i trollhättan. Varav en är polarens. 70 känns lite. Men det kanske stämmer.

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jo jag vet, jag önskade dig lycka till på Mässan om du minns.
Tanken var min :)

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Slösurfade runt lite på e-bukten i dag.. blev en Yoshi Tail tidy, orange grepp och lite annat onödigt.. blir att beställa AR GP2R kolfiber om någon månad eller två.. ser verkligen fram emot att få gasa twin med gubbställning nu.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag skulle vilja få tag i dessa växelpinne/broms förlängare så de kommer lite längre ut ..nån som har fixxat det ? Vet att det finns på 990smt forumet , men går bet på regga mig där..det där förbannade sista frågan :crash

Last edited:

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Fick ett betydligt högre pris i dag, nått jävla dravel om att dom var tvugna att köpa någon tillägstjänst av KTM till deras befintliga program, snubben hade dock aldrig mappat en 1290. Jag har själv jobbat som säljare i många år på en mc-butik så jag vet hur vissa meckar/säljare fungerar.

monster2012

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2013
Hoj
2012, Ducati, Monster 1100 evo
Någon som har KTM LICENSE PLATE HOLDER SHORT 61308915100? Vad tycker ni om den?

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
+1 på denna. Jag har också KTM short license plate holder och... den är kass. Då skulle jag hellre välja den på ebay. Jag tror att evo-tech har en bra reghållare också, men jag kanske minns fel?
ja , R&G är bäst ,jag har tyvär Ktm`s egna ...Vilken är ok men inte perfekt

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...