Ok det låter bra.
Ang vevhusvent nippel o slang . De är inget måste att ta upp extra vent men "jag" gör det på alla motorer jag trimmar för säkerhets skull. 8mm utsläpp utan vacumsug från förgasare är egentligen för litet för en 500cc stånka. De finns risk att man går miste om effekt helt enkelt för tänk lågiskt hur mycket cc luft en 95mm kolv trycker ner under sig som ska ut genom ett litet 8mm hål vid 8000varv. Alla racemotorer har ca 18-28mm ventnipplar . Jag brukar borra hål i ventilkåpa eller ventilkåpans lock & nita fast slangfäste på ca 15mm då har man dubbla vevhusventar.
Nä jag förstår vad du menar, det känns inte tillräckligt. Väser ju rätt ordentligt om filtret bara när man kickar.
KTM säljer ju ventiljusteringslock med ventilationshål färdigt för att ansluta slang. Sitter original på LC4 bla....
Jag är inget fan av att montera filter på ventilationen öht. SX motorerna går med slang rätt ut i naturen utan att det leder till några problem med insugen skit och din körning kommer att vara renare än sandcrossbana i Juli. Anledningen att jag ogillar filter är att efter lite bakhjulsåka så brukar där vara så mycket olja i filtret att man får tvätta det för att återställa flödet.
Nä filtret leder ju dessutom till ökat motstånd för luftflödet. Vet en kompis som bensinfyllde sitt luftfilter på sin 950 efter att ha ökt för mycket bakhjul, men det kanske beror på andra problem. Hur som helst, gissar att det är ett sånt här lock du menar Boris:
http://www.ebay.com/itm/1991-KTM-60...Parts_Accessories&hash=item2a46b6d96e&vxp=mtr
Passar ett sånt lock rätt av på mitt topplock då, är det samma bultmönster?
Alternativt kunde man ju borra ett hål och svetsa dit en rörstump i aluminium